56 544 läst ·
111 svar
57k läst
111 svar
Ni som tagit B96 behörighet
Manöverprovet på konbanan är borttaget sedan i våras så jag skulle säga efter att nyss tagit BE och för två år sedan B96 att enda skillnaden är att man får göra en fullständig säkerhetskontroll på uppkörningen för BE samt förklara någon del av säkerhetskontrollen lite mer ingående för provledaren, förutom givetvis teorin då men den är ju ingen hjärnforskning om man redan har B kortA AndersS skrev:
Hittade en återbudstid på b96 i Uppsala och körde idag. Gick galant! Egen bil och ett hyrsläp som stod och väntade preppat med last färdigt hos trafikverket. Ösregn så man var som en våt katt efter säkerhetskontrollen.
Så nu kan jag äntligen dra mitt släp vilket jag självklart inte gjort innan..
Så nu kan jag äntligen dra mitt släp vilket jag självklart inte gjort innan..
https://www.transportstyrelsen.se/s...sattningar-for-vissa-korprov-fran-1-november/
Verkar som man ska kunna köra upp för BE med en automatare nu! Så det är bara att ge sig ut och köra upp. När jag tog mitt BE var det mitt största hinder, att hitta en manuell bil som fick dra mitt 3,5tonssläp med halv last. Till slut blev det en risig minibuss på rent-a-wreck för uppkörningen vilket ju var sådär skoj, men lära sig slira på koppling gjorde man!
Verkar som man ska kunna köra upp för BE med en automatare nu! Så det är bara att ge sig ut och köra upp. När jag tog mitt BE var det mitt största hinder, att hitta en manuell bil som fick dra mitt 3,5tonssläp med halv last. Till slut blev det en risig minibuss på rent-a-wreck för uppkörningen vilket ju var sådär skoj, men lära sig slira på koppling gjorde man!
Klicka här för att svara