A
Abies koreana: En liten seger för vårt Östersjön, trålgränsen flyttas. Den som sett filmen om havet vet hur skadat Östersjöns ekosystem är. De stora rovfiskarna, torsk och gädda har minskat katastrofalt och det får konsekvenser i hela näringskedjan, algblomningen är ett av symptomen. Seger för havet: Trålgränsen flyttas ut – Supermiljöbloggen (supermiljobloggen.se)
1 svar · 626 läst
Myrstacken
Myrstacken: Har även gjort många covers själv... Här är en av dem.. [bild]
1 svar · 696 läst
·
galento
galento: Det värmer att se såna här videos : [MEDIA=youtube]mNKFJlUWvzI[/MEDIA]
0 svar · 819 läst
A
Anonymiserad 98986: Ok, cool!
50 svar · 4,4k läst
T
toolman77: [citat] En passus bara för att H.265 är lite jobbigare för spelaren att avkomprimera än vad H.264 är. Testa med en fil först så att det fungerar utan att hacka
6 svar · 1,6k läst
·
J
JohnyS: Jag var på Gränbystaden i tordags. Jag hade "dov" hörsel efter föreställningen och lätt huvudvärk dagen efter, inget bestående som tur var. Jag brukar alltid ha med hörselskydd men tog fel jacka till bion :( Jag har redan tinnitus i form av ett dovt brummande, haft i många år. Letade efter det ljudet i huset bra länge innan jag förstod att det satt i mitt huvud :thinking: Låter lite
27 svar · 5,0k läst
P
pingis: Jag hittade en gammal ölkorv med passerat bäst-före-datum i skafferiet. Den fungerar utmärkt i musfällan!
35 svar · 14,5k läst
·
C
cpalm: [citat] Mja, jo, men vad jag menar är att när du jämför alternativen måste du ta hänsyn till att du under "rätt" omständigheter får tillbaka ca. 1/3 av de sociala avgifterna i pensionskuvertet. Även om du hellre skulle vilja ha pengarna nu så är det ändå pengar som kommer dig till godo så småningom.
20 svar · 2,8k läst
Anno1854
Anno1854: [citat] Tror jag testar så. Beror lite på hur jag ska dra linbanan men har en jämn sluttning på 40 meter jag tänkte utnyttja
39 svar · 50,5k läst
·
Tokslut
Tokslut: [citat] Tack som fan för länkarna, har nog sett alla, men vissa skall ses igen. Vilket minne du har :cool:
161 svar · 16,2k läst
·
MathiasS
MathiasS: [citat] Grattis!
111 svar · 56,5k läst
·
A
andersmc: [citat] Om du, när du får den första felringningen, frågar vem det var de sökte och sedan omedelbart går in på Eniro och söker på just det namnet, då bör du väl se om det är ditt nummer som står där? Ta en skärmdump. Sök på namnet med jämna mellanrum och se ifall det ändrar sig med tiden. Sök på ditt eget nummer på Eniro och se om det dyker upp på andra personer än du.
8 svar · 1,5k läst
H
heimlaga: Det viktiga är att man förstår att allt inte behöver göras på en gång och att allt inte behöver vara stilrent och perfekt. Sedan brukar det mesta gå bra.
112 svar · 49,5k läst
·
pacman42
pacman42: Eftersom det är två filer ut ur rondellen så går det alldeles utmärkt. Edit: och det är bara en fil från vänster. I en rondell där det var två filer från vänster så målade de spärrlinjer på den andra filen.
388 svar · 48,2k läst
·
C
Anonymiserad 433451: [citat] De är väldigt bra att ha att göra med.. lika så engelson.. Och skogma.
16 svar · 2,3k läst
S
swirve: Kan det vara en Elan 402 eller 400? Skrovet är extremt likt, men rutorna ser lite modernare ut. Kan ju vara nyare iofs. Googla lite på gliser elan eller elan 402 gt.
1 svar · 1,2k läst
·
B
Anonymiserad 433451: [citat] Jajemän (y) detta är lobbyism och hysteri.. S väljarkår måste jubla... :seenoevil:
127 svar · 8,2k läst
·
B
Bamboozled: [citat] Jodå, läs resten av det jag skrev. Så länge det är du själv som initierar inloggningen på en känd sajt så är det säkert. Det farliga är att logga in när någon annan ber dig, även om det ser "rätt" ut i BankID-appen.
4 svar · 858 läst
Tobbelobben
Tobbelobben: Tack @slurppe99 och @BirgitS
3 svar · 4,1k läst
·
Bjor
Bjor: Tipps på byggpoddar. Dom flesta jag har hittat har lagt ner.
0 svar · 930 läst
Sjöben
Sjöben: [citat] kul att du löste det Jag har samma problem men den åker inte åt nåt håll alls oavsett hög/låg fart eller deiftläge, kabelskorna verkar limmade, råkade ha sönder strömställaren till gaspedalen så jag vet inte hur mycket jag vågar ta isär, kan man köpa hela kit med kablage?
4 svar · 5,2k läst
·
P
Pin: [citat] Har ingen djurförsäkring men med bilförsäkringen har jag uppfattningen att verkstaden debiterar höga priser när fb betalar och inte slutkunden drabbas direkt. Kanske bättre koll och avtal när det gäller djur men jag tvivlar.
84 svar · 6,9k läst
·
J
Johannesaxelsson: Jag har köpt mitt första snickarbälte! :D Men nu funderar jag på vilka verktyg som ska sitta vart? Alla detaljer har ju någon utstuderad funktion!
0 svar · 1,7k läst
·
N
Niq: Hej min dotter på 11 år tycker det är väldigt roligt att designa o inreda hus i sims. Så jag tänkte att hon skulle få prova att använda lite mera avancerade program där man kan göra allt själv. Men jag saknar själv alla sorts erfarenhet av sådant. Vad för program skulle ni rekommendera? Jag hittar själv sketch up och sweethome3d. Vad skulle ni rekommendera? Alla förslag på
0 svar · 1,5k läst
hsd
hsd: Folkabubblan hade väl bara 2 knappar på panelen
1,4k svar · 95,9k läst
·
richardtenggren
richardtenggren: Cylindrarna brukar vara numrerade, ett mail till leverantören brukar kunna fungera. Gjorde så när jag saknade nycklar till ett Kinnarps skåp :)
1 svar · 2,2k läst
·
Düsseldorff
Düsseldorff: [citat] Yes, precis! Ser man bara till att byta kolborst i tid så håller maskinen en livstid. Edit: Det är inte plast, det är bakelit. :)
48 svar · 8,5k läst
·
F
Fluxor: Med en Androidtelefon är det smidigt att dela, skapa länk, och sen skicka länken, direkt från Google Foto. Filmen lagras hos Google. Du kan styra vem som har rätt att se.
6 svar · 940 läst
FemTummar
FemTummar: Jag håller på att läsa in mina gamla MiniDV-band in i datorn mha ett firewirekort. Det har funkat bra med alla band utom ett. Oavsett var i bandet jag börjar överföringen så förvanskas ljudet efter några minuter så att det låter som en kassettbandspelare med dåligt batteri, dvs ett dovt svajigt brummande. Jag tolkar det som att ljudet spelas upp för "långsamt", dvs med fel
0 svar · 390 läst
Å
Åsa Karlsson2: Hej allesammans! Vill ni vara snälla och gå in och gilla inlägget det är på vår fina höst dukning https://www.instagram.com/p/CVSidR9KieO/?utm_medium=copy_link
0 svar · 536 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.