Övrigt Off Topic
fsn: [citat] Och jag har verkat i en branch där man gör allt, det ena dummare än det andra för att generera mer grepp mellan gummi och asfalt…
Maner: Glömt den här tråden. Kan ju återkoppla med vad kostnaden faktiskt blev för min del, möjligen hjälper det någon. En Polestar 2, dual motor med samtliga paket samt drag och vinterdäck kostar mig 3735 kr netto i månaden (fri körsträcka). Service, försäkring m.m. står bolaget för. Gjorde bara en snabb koll precis men att leasa motsvarande bil privat (enbart1500 mil per/år) verkar
mrsnhp: [citat] ”Hur har det här nånsin kunnat funka?”
cpalm: Jag tror Sebastien Boudet var inne på helt rätt spår. Har aldrig hittat något mjöl på butikshyllorna som ger den där sköna segheten du nämner.
David Wallin: Förmodligen fel ställe att fråga, men man kan ju börja någonstans. Jag skulle behöva ställa i ordning ett terrarium till Afrikanska jättesnäckor men är lite osäker på vad jag behöver och vad jag kan hoppa över. Tex värmematta, vilken storlek/effekt osv. Nu när elen är sjukt dyr är det tråkigt att behöva värma ett helt rum för dyra pengar för att molluskerna inte ska frysa.
PurreP: [citat] Det går att spela med sin telefon som "sensor", jag tror att "PS move motion controller" är det bästa... Man kan också spela med kamera men det funkar ganska kass..
FredrikR: [citat] Jag har haft dig i tankarna ;) Nästa år hjälps vi åt.:heart:
Pin: Redan kopplingen mellan arbete och lön innan det är dags för pension är på samma sätt svag där miniminivån överlappar lägsta lön.
heimlaga: [citat] Det tror jag inte. Då jag har försökt smida huvud på en sådan bit så slog jag den rätt igenom nageljärnet. Då kilen är rödvarm biter den inte fast.
Marike: Snubbla över den här sidan, [MEDIA=youtube]6rlJSOG95PA[/MEDIA] Otroligt fint arbete.:surprised::surprised::surprised:
cazz: Det är halt ute och även om man cyklar försiktigt så kan man ramla och då är det bra att ha något skydd på huvudet i form av cykelhjälm. Föresten det är bra att ha det även när det inte är halt ute så året runt :) Men jag har stort huvud, ca 61 cm så jag undrar om flera här har cykelhjälm och kan ge tips på en bra billig hjälm. Tänkte prisklass mellan 300-800 kr och snabb
Blodpudding: Flaket kommer ju även ligga ovanpå där sen så det borde vara i stort sett osynligt.
hscn: Mekonomen är synnerligen opålitligt, bassortimentet är till stor del mer eller mindre sekunda grejor till rövarpriser. Handlar alltid kvalitetsdelar direkt från Tyskland. Kollar på Tysklands "prisjakt för bildelar" https://www.daparto.de/ hos seriösa handlare var premiumdelar är billigast. Har alltid fungerat mycket bra ofta till halva priset jämfört med Mekonomen.
Ulltand: [citat] Jo det är ju på kraftig uppgång nu. Folk börja bete sig som vanligt igen och kommer snoriga till jobbet och plugget. Med 4 vacciner har ni ju iaf ett bra skydd mot svår sjukdom.
cazz: Vill bara ge en uppdatering. Efter har pratat med verkstan så tyckte han nog lite synd om mig och eftersom jag bara bor ca 500 meter ifrån så kom han bort till mig för att hjälpa få upp motorhuven. Efter en del arbete så fick han upp den och såg felet samt jag vet vad jag ska göra om det händer igen. Vi även smörjde låset så den blev bra igen. Han fick igång bilen och jag tackade
Alfredo: [citat] Fast adressuppgifter finns väl lätt tillgängliga gratis hos exempelvis merinfo.se eller ratsit.se.
Leif i Skåne: Det börjar röra på sig i Sverige. BLYKALLA skall bygga en eluppvärmd försöksanläggning i Oskarshamn så man kan studera hett bly inverkan på ingående komponenter. Sandviken Steel har tagit fram den nya legeringen som man testa under 2 år i bly med hög temperatur som finns i en reaktorer.
Bästerortarn: [citat] Alltså detta är en väldigt viktig synpunkt, flashback har 102 moderatorer och åtminstone för 15 år sedan så var modererandet ideellt arbete. Har svårt att se hur hårdare modererande skulle lösas rent praktiskt och så att säga mäktas med. Dessutom så tror jag inte att hårdare modererande, avstängningar etc. skulle lösa problemet Eller rättare sagt det upplevda problemet
galento: [citat] Blev stor förbättring efter man installerade Norton Anti track : [bild]
Anonymiserad 156538: Julbelysning köper man i Januari, vi köpte en hel hög då och bytte ut allt gammalt som inte var LED, kostade knappt något har satt upp den för första gången nu. Enklaste sättet att spara pengar på är att inte köpa en massa skit, gör man det måste sedan köpa en massa förvaring att ha sakerna i och sedan måste man köpa ett större hus...
Huddingebo: Ja tyvärr är vi ju fortfarande djupt beroende av olja. Enormt mycket mer än gas. Men bra att man iaf gör någonting.