D
Dilato: [citat] Bara att chansa, 50% att blir rätt. Mittstiftet används inte. [bild]
8 svar · 931 läst
·
C
cpalm: [citat] Ja, 1,5V laddningsbara lithiumbatterier verkar poppat upp ganska nyligen. Men annars är ju inte cellspänningen något man "utvecklar" utan är en funktion av batteriets kemi. Lite svårt att "skylla" på dåliga naturlagar. Så nä, fingret måste nog ändå pekas mot produktutvecklarna.
10 svar · 4,1k läst
S
Sona2012: Är det någon som vill ha en mysig katt? https://www.blocket.se/annons/stockholm/mysiga_kattungar/107449640
0 svar · 670 läst
Ossian K Olsson
Ossian K Olsson: [citat] Jag tror du överskattar vilken betydelse Ringhals har för elpriset.
6 svar · 1,0k läst
T
tracker: [citat] Det jag menade är att dessa motorer (med kolvproblem ) blev utbytta till en ny motor på goodwill, dom som inte har rasat finns fortfarande kvar med latent risk att rasa.
13 svar · 7,1k läst
R
Ropa: Teriyaki, används ibland till pasta också istället för den förhatliga ketchupen. Testa senap annars, förvånansvärt bra till förvånansvärt mycket. Steker ofta på lite kylskåpsrester också och då får det gärna steka med en bra klick Hoisinsås. Har även återupptäckt den rostade löken som tillför både smak och lite textur.
7 svar · 8,0k läst
·
BerraBo
BerraBo: [citat] Tack för ditt exempel. Jag har också stött på många trådar från typ Asien med imponerande handlag och exempel på återvinning som får tom miljöpartister att rodna. Hoppas det är fler som följer ditt exempel och tipsar om gott handlag.
4 svar · 2,3k läst
samovar
samovar: homeQ
4 svar · 3,1k läst
useless
useless: [citat] Ett annat alternativ är att man läser tråden innan man svarar... :geek: [citat]
79 svar · 27,5k läst
·
Anna_H
Anna_H: [citat] Nej, det kommer nya hela tiden, precis som influensa och förkylning. Men vi som är friska, någorlunda unga och haft några förkylningar, influensor och coronavirus har byggt upp ett immunförsvar som gör att vi inte behöver vaccin. När Covid-19 kom hade i stort sett ingen det, därför var vaccinet viktigt i början. Men varje gång man blir sjuk har det samma effekt på
808 svar · 55,1k läst
·
H
heimlaga: Jag har finländska Reino tofflor och rekommenderar dem varmt!
20 svar · 3,8k läst
·
H
heimlaga: Rebuy och Röda Korset är bredvid varandra på Brörnvägen på Ersboda eller om det nu räknas till Mariedal. Röda korset har sällan verktyg men nr de har är de ofta billiga. Rebuy har hyllor som hyrs ut till privatpersoner så det beror ju på slumpen vad som råkar finnas och hur priserna är. Ibland kan man göra fynd. Myrorna finns också på Ersboda. Dit har jag aldrig varit.
1 svar · 668 läst
D
Dilato: [citat] Traditionellt använder man typ ankarlina av polyester för sådant.
20 svar · 7,2k läst
·
jonas.o
jonas.o: [citat] Enklaste att avgöra om något är ryska eller inte är att leta upp ett "i" som i Ryssland är "и" och mer som ett latinskz "i" i Vitryssland och Ukraina.
13 svar · 3,7k läst
·
M
MrsForest: När jag var barn åkte vi sällan på semester - jag hängde bara i stallet ändå. Så här 45 år senare hänger jag fortfarande hellre i stallet än på semester. Fast tusan vet om det är så mycket billigare?
176 svar · 29,8k läst
·
E
Erik_X: Ja Asfalt och Hus är ett otyg då de hindrar battnet att bilda grundvatten. I södra sverige har vi inte regnöverskott ouan några björkar på tomten kan ta hand om allt regn under ett åt det krävs vara att marken kan lagra vattnet från vintern till sommaren. En annan aspekt är att rena det vatten som infiltreas gräsröttere är extremt effektiva på att rena vattne kan man ha en sänka
57 svar · 11,0k läst
·
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Oj, ja FedEx/TNT verkar vara riktiga stolpskott. Jag skulle få ett paket vars innehåll kostade 15,000 kr en viss dag men det dök aldrig upp något bud. Morgonen därpå hängde paketet på brevlådan ute vid vägen, och hade troligen hängt där hela natten. Går jag idag, 3 månader senare, in på deras paketspårning så står det att paketet fortfarande befinner sig i Örebro...
9 svar · 3,1k läst
Dan1891
Dan1891: [citat] Ahh, Graceland! Det såg jag inte förrän nu. Bra platta helt klart!
68 svar · 6,8k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Jag tror inte att vi kommer längre i den här diskussionen, stänger tråden. /Moderator
427 svar · 29,9k läst
·
Hannuse
Hannuse: [citat] Nej, absolut inte. Jag gillar funktionaliteten hos dom hederliga, och ser ingen som helst fördel med automatsäkringar.
131 svar · 16,0k läst
·
Nissens
Nissens: [citat] Eftersom ts uppger att han kom åt en fas med en skruvmejsel i en ”öppen sladd” så lär det sannolikt inte ha varit en kyss mellan fas och nolla.
114 svar · 19,0k läst
·
Keiller
Keiller: Att spruta mousserande vin, oavsett om det är Prosecco eller Champagne, är idiotiskt. Likaså oskicket att sabrera flaskor, vilket borde rendera i fängelsestraff eller åtminstone ringa misshandel. Om melodischlagerfestivalstävlingen har jag inget positivt att säga så det är lika bra jag håller tyst, även om jag har massor av åsikter.
26 svar · 2,8k läst
P
paralun: Cartoonfolket roar sig friskt... [bild] [bild] https://www.politico.eu/article/worlds-cartoonists-on-this-weeks-events-76/
57 svar · 4,7k läst
·
M
maria01: [citat] väldigt sällan det är kö i tyskland
91 svar · 19,3k läst
·
kisumisu
kisumisu: [citat] Jo så är det. Det finns även alltid vinnare i krig och elände, tyvärr ska väl läggas till och tyvärr är det nästan aldrig banker som gör förlusten. Blev själv nästan lurad av banken när det gällde fondsparande. Var en investeringsfond som avslutades automatiskt och när det avslutades hade den gått back runt 8000kr. Fick dock en del avdraget genom deklaration tom de kan
129 svar · 31,1k läst
L
lakman: [citat] Sant, kanske nån typ av slang istället som är lite tåligare. Eller kasserat cykeldäck
5 svar · 1,0k läst
T
Tia78: Kan vara så att flottören kärvar så därför översvämmas den av bensin. Stäng bränslekranen och montera bort nedre delen av förgasaren och kolla att flottören sitter som den ska och rör sig lätt.
9 svar · 1,5k läst
·
D
Daniel 109: Det är ju baksidan med demokrati. Vi ser ju tydligt demokratins brister i Botkyrka. Men än har ingen kommit på något bättre system.
26 svar · 1,3k läst
·
AndersMalmgren
AndersMalmgren: BankID är ett väldigt säkert id. Faktum är trots att Sverige är så digitaliserat som vi är så sker det mindre bedrägeri här än i mindre utvecklad länder.
19 svar · 2,4k läst
A
Anders_Nilsson: [citat] Det handlar ju oerhört mycket om status. Som du säger är produktionskostnaden marginell.
19 svar · 3,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.