Kommer åka till Umeå snart och då tänkte jag att nu kan jag passa på att kolla loppisarna. Men alla loppisar är ju inte direkt lika. Vissa är inriktade på diverse krams, kläder och indredning.

Jag vill gärna besöka loppisar som har bra utbud av verktyg och dylikt. Finns det några sådana i Umeå som är värda att besöka?

Rebuy och Röda Korset är bredvid varandra på Brörnvägen på Ersboda eller om det nu räknas till Mariedal. Röda korset har sällan verktyg men nr de har är de ofta billiga. Rebuy har hyllor som hyrs ut till privatpersoner så det beror ju på slumpen vad som råkar finnas och hur priserna är. Ibland kan man göra fynd.

Myrorna finns också på Ersboda. Dit har jag aldrig varit.

Returbutiken på Tegelbruksvägen på Gimonäs lär vara bra men varje gng jag har varit dit har de råkat ha stängt utom en gång då jag hade för knappt om tiod och fick vända på gården.

Pingstkyrkan/PMU Second Hand på lärlingsgatan på Degernässlätten kan ibland ha någonting intressant för bra priser.

Loppisarna och begagnatbutikerna i centrum slutade jag besöka för de verkar mest satsa på kläder och inredning.

Opal Antik&Auktion i Sörfors kan ha verktyg och redskap för bra priser ibland.

• Gilla
DennisCA
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.