H Hetlund skrev:
Är det någon som vet vad det är som de verkligen sprutar, i melodifestivalen och på diverse motortävlingar?

Det är väl knappast äkta champagne? Någon extra billig spumante, som har fått en finare etikett?
Det kan ju vara prosecco, då förstår jag man häller ut det :crysmile:
 
Redigerat:
  • Haha
Minnie Mesola
  • Laddar…
Minnie Mesola
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det kan ju vara prosecco, då förstår jag man häller ur det :crysmile:
Sannolikt. För här är man lika barbarisk när det gäller att missbruk av ordet. CHAMPAGNE som amerikanarna. Flaskan skall öppnas med stor försiktighet så inga dyrbar droppar går till spillo.

Minnie
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Minnie Mesola Minnie Mesola skrev:
Sannolikt. För här är man lika barbarisk när det gäller att missbruk av ordet. CHAMPAGNE som amerikanarna. Flaskan skall öppnas med stor försiktighet så inga dyrbar droppar går till spillo.

Minnie
Att man öppnar försiktigt handlar mer om att bevara bubblorna :)
 
En champagne flaska öppnas lämpligast med en sabreringssabel/svärd.
 
B bryggstun skrev:
En champagne flaska öppnas lämpligast med en sabreringssabel/svärd.
Eller spade, stav, glasfot, avloppsring ect. Men alla inklusive svärdet är bara för show och bevisar enbart att man indirekt har druckit mycket skumpa i sitt liv.
 
Redigerat:
wildeside wildeside skrev:
Tänk vad pengar man skulle spara om man la ner hela melodifestivalen.
Tror inte kostnaden för några flaskor bubbel skulle skulle räcka till att bygga många fler sjukhus eller höja pensionen nämnvärt.
Någon större motståndare till detta spekrakel än mig får du leta efter. Men tyvärr väljer våra medborgare atg lägga sitt intresse och tid på det. Det är därför inte svårt att lista ut att Melodifestivalen är en "pengako" utan dess like. Inte bara för SVT, utan i andra hand öven Svenska staten, via skatteintäckter.

Vidare hoppas jag verkligen att du förstår att jag var så ironisk, man bara kan, i mitt förra inlägg!
 
A AG A skrev:
Någon större motståndare till detta spekrakel än mig får du leta efter. Men tyvärr väljer våra medborgare atg lägga sitt intresse och tid på det. Det är därför inte svårt att lista ut att Melodifestivalen är en "pengako" utan dess like. Inte bara för SVT, utan i andra hand öven Svenska staten, via skatteintäckter.

Vidare hoppas jag verkligen att du förstår att jag var så ironisk, man bara kan, i mitt förra inlägg!
Äsch. Stackarna får ju bara dryga 9miljarder att leka med från oss skattebetalare.
 
B bryggstun skrev:
En champagne flaska öppnas lämpligast med en sabreringssabel/svärd.
jag har alltid tyckt att sabrering är väldigt vulgärt. måste vara människor med väldigt dåligt självförtroende som sysslar med sånt.

jag har förstås aldrig upplevt det i verkligheten, och än mindre försökt mig på det själv.
 
  • Gilla
  • Haha
Minnie Mesola och 1 till
  • Laddar…
C
A AG A skrev:
Melodifestivalen är en "pengako" utan dess like. Inte bara för SVT
Intressant. Går verkligen SVT plus på melodifestivalen? Känns spontant som ett gigantiskt hål lämpligt att schakta ner våra numera påtvingade licenspengar i.
 
  • Gilla
gone_fishing och 1 till
  • Laddar…
Minnie Mesola
H Hetlund skrev:
jag har alltid tyckt att sabrering är väldigt vulgärt. måste vara människor med väldigt dåligt självförtroende som sysslar med sånt.

jag har förstås aldrig upplevt det i verkligheten, och än mindre försökt mig på det själv.
Ja och var det brist sablar eller motiv?:D

Minnie
 
Att spruta bubbel känns som sagt rätt vulgärt. Men jag kan tycka att hela Mellogrejen har spårat ur fullständigt, så vad kan man förvänta sig? Samma fem personer har skrivit samtliga låtar under de senaste 20 åren. Samma ointelligenta humor varje år. Samma låtar varje år...
Jag hade förhoppningar om att Björkmans utträde skulle rädda det hela men det verkar snarare peka åt motsatt håll. Men folk verkar ju tycka att det är bra.
Ja, jag är lite bitter. ;)
 
Att spruta mousserande vin, oavsett om det är Prosecco eller Champagne, är idiotiskt. Likaså oskicket att sabrera flaskor, vilket borde rendera i fängelsestraff eller åtminstone ringa misshandel.

Om melodischlagerfestivalstävlingen har jag inget positivt att säga så det är lika bra jag håller tyst, även om jag har massor av åsikter.
 
  • Haha
Minnie Mesola och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.