Hej på er,

Separerar från sambon och behöver hitta en lägenhet att hyra i Göteborg med omnejd. Har försökt hitta någon bra sajt på nätet för ändamålet men inser att det på de senaste 25 åren hänt en del på det området... :rolleyes: Förutom boplats.se och för all del även bostadsbolagens egna sidor, är det någon som kan rekommendera någon hyfsat allomfattande sajt som är bra, lättöverskådlig och seriös? Jag vill exempelvis slippa få med alla korttidslägenheter i sökresultaten. Har liksom inte tänkt hyra bara över Gothia Cup eller kulturkalaset.... Undviker även gärna sajter som för en ohemul månadsavgift visar samma jämrans annonser som jag själv kan hitta på blocket och som ändå bara handlar om veckovis hyra.

Tacksam för tips!
ToRy

Hejsan ToRy

Tråkigt att höra om separationen. Å inte heller har jag några direkt bra tips om hyra av lägenhet. Det lär vara duktigt svårt att få tag på, extra särskilt denna tid på året då alla nya studenter också är på jakt.

Mitt bästa tips är att ringa direkt till olika hyresvärdar, gärna lite mindre, och hoppas på napp där. Att vara välordnad vuxen kan trots allt ha sina fördelar ibland ;)

Jag vet att det i alla fall tidigare fanns en bok utgiven med kontaktuppgifter till alla Göteborgs hyresvärdar. Guld värd om det fortfarande finns en sådan. Hör på biblioteket, de borde veta, och om inte annat kanske man kan få ISBN nummer där så man kan beställa en egen om den är ständigt utlånad .

Blocket bostad.

T ToRy skrev:
Hej på er,

Separerar från sambon och behöver hitta en lägenhet att hyra i Göteborg med omnejd. Har försökt hitta någon bra sajt på nätet för ändamålet men inser att det på de senaste 25 åren hänt en del på det området... :rolleyes: Förutom boplats.se och för all del även bostadsbolagens egna sidor, är det någon som kan rekommendera någon hyfsat allomfattande sajt som är bra, lättöverskådlig och seriös? Jag vill exempelvis slippa få med alla korttidslägenheter i sökresultaten. Har liksom inte tänkt hyra bara över Gothia Cup eller kulturkalaset.... Undviker även gärna sajter som för en ohemul månadsavgift visar samma jämrans annonser som jag själv kan hitta på blocket och som ändå bara handlar om veckovis hyra.

Tacksam för tips!
ToRy
kolla om du kan hitta nåt fritidshus det fick polaren göra föra året när han hade träffat ny

samovar
homeQ

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.