3 137 läst ·
9 svar
3k läst
9 svar
Någon här som jobbar på FedEx/TNT ?
Hej!
FedEx/TNT har tappat bort mitt paket.
Senaste registreringen i deras system är från den 1/6 på terminalen i Malmö.
Varken FedEx eller TNTs kundtjänst kan hjälpa mig med att spåra var
paketet finns nu. De skyller på varandra och ingen av de vill ta emot en reklamation från mig.
Därför söker jag nu någon, som jobbar där och kan hjälpa mig med att hitta mitt paket.
FedEx/TNT har tappat bort mitt paket.
Senaste registreringen i deras system är från den 1/6 på terminalen i Malmö.
Varken FedEx eller TNTs kundtjänst kan hjälpa mig med att spåra var
paketet finns nu. De skyller på varandra och ingen av de vill ta emot en reklamation från mig.
Därför söker jag nu någon, som jobbar där och kan hjälpa mig med att hitta mitt paket.
Eftersom FedEx ofta lämnar över till andra speditörer för leverans så är det möjligt att paketet är på väg fortfarande. Ofta slutar spårningen att fungera då.
Är du avsändare eller mottagare? Vanligtvis är det avsändaren som måste reklamera.
Är du avsändare eller mottagare? Vanligtvis är det avsändaren som måste reklamera.
Jag är mottagare. I första hand så söker jag någon som jobbar där och kan hjälpa mig från insidan.
Just hos FedEx kan även mottagaren reklamera, men de vägrar att skapa ett reklamationsärende
och skyller på underleverantören TNT.
I mitt fall har FedEx lämnat över mitt paket till TNT. Där slutar såpningen i systemet.
TNT tror att deras underleverantör JetPak kan ha mitt paket, men de vet inte säkert.
Efter sista noteringen i systemet den 1/6, som säger att FedEx har lämnat över till TNT finns
inga uppdateringar och de vet inte var paketet finns på riktigt.
PS.
FedEx och TNT har tydligen gått ihop i Sverige, men har separata system för spårning av leveranser.
Just hos FedEx kan även mottagaren reklamera, men de vägrar att skapa ett reklamationsärende
och skyller på underleverantören TNT.
I mitt fall har FedEx lämnat över mitt paket till TNT. Där slutar såpningen i systemet.
TNT tror att deras underleverantör JetPak kan ha mitt paket, men de vet inte säkert.
Efter sista noteringen i systemet den 1/6, som säger att FedEx har lämnat över till TNT finns
inga uppdateringar och de vet inte var paketet finns på riktigt.
PS.
FedEx och TNT har tydligen gått ihop i Sverige, men har separata system för spårning av leveranser.
Det här skulle jag också vilja veta. Mitt paket är i Upplands Väsby och ett flertal utkörningar har gjorts, men de fortsätter hävda att jag inte är tillgänglig så dom inte kan leverera. Senast idag skulle de köra ut så jag såg till så att jag var på plats hela dagen.
Inget paket kom, men däremot ett sms om att de inte kunnat leverera.
Kundtjänst är sådär hjälpsam, de hjälper till att skriva ett argt meddelande (3 ggr nu) där de också skriver att de ska ringa innan leverans. Hjälper föga.
Åker gärna och hämtar mitt paket själv, men ingen i kundtjänsten kan svara på vart det är eller vem som har ansvaret att köra ut det.
Duktigt dåligt =)
Inget paket kom, men däremot ett sms om att de inte kunnat leverera.
Kundtjänst är sådär hjälpsam, de hjälper till att skriva ett argt meddelande (3 ggr nu) där de också skriver att de ska ringa innan leverans. Hjälper föga.
Åker gärna och hämtar mitt paket själv, men ingen i kundtjänsten kan svara på vart det är eller vem som har ansvaret att köra ut det.
Duktigt dåligt =)
JanneJanne123
Husägare
· Stockholm
· 2 911 inlägg
JanneJanne123
Husägare
- Stockholm
- 2 911 inlägg
Jag har kört FedEx, förvisso för 20 år sedan. På den tiden körde Poståkeriet ut åt FedEx och med postens egna paket var allt digitalt, men med FedEx var det papper, penna och alldeles för små kolumner där man skulle fylla i trackingnummer.
Hej!A Aki Jonas skrev:
Paketet kom fram. Nu minns jag inte hur många dagar efter det att jag skapade tråden
det anlände, men plötslig en dag så kom "Budfirman X AB" som jobbar som underleverantör
åt FedEx med leveransen.
Hos FedEx visste de fortfarande inte var mitt paket är
Tydligen slutar spårningen, när de lämnar över paket till den som slutligen ska leverera
och de kunde inte heller säga vem det är som kör ut. Först var det hemligt och sedan
kunde de inte se det i systemet.
Hade den sista budfirman inte levererat, så hade jag aldrig kunnat få reda på
var det blev stopp i leveransen och fått anmäla det till polisen som stöld
för att FedEx skulle öppna ett ärende.
Jävla röra och jag skulle inte skicka/beställa med de som leverantör igen, men ibland kan man
bara inte välja bort de.
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Hade nån liknande grej med tnt som inte visste ett skit och vidarebefordrande företag viftade ifrån sig. Dök upp efter en månad och kartongen var så liten så någon efter vägen hade lagt det i en plastpåse och när det kom hit så låg det kvar i en bur och misstogs för sopor........chauffören på min runda hade hittat det själv och undrat vadd et var för nåt men han visste ju att jag hade efterlyst det så han kom och bad om ursäkt. Från tnt hörde jag aldrig nånting. De sket i allt kändes det som. Telefonköer på timmar och när man väl kom fram så fick man börja om hela tiden. Ville ha bekräftelse på mail och nå direktnummer till den man pratat med men det fick man aldrig fast de lovade.......Det absolut lustigaste med tnt var att det blev automatscanningar ibland av datorn så det såg ut som det var på väg. Kunde visst bli så om det gick lång tid mellan scanningar.......tyckte det lär väldigt märkligt. Fast mitt paket bevisligen legat i sundsvall så hade det varit i frankfurt och i polen och i sverige flera ggr. Utan att ens rört sig. ......P Ppet skrev:Hej!
Paketet kom fram. Nu minns jag inte hur många dagar efter det att jag skapade tråden
det anlände, men plötslig en dag så kom "Budfirman X AB" som jobbar som underleverantör
åt FedEx med leveransen.
Hos FedEx visste de fortfarande inte var mitt paket är
Tydligen slutar spårningen, när de lämnar över paket till den som slutligen ska leverera
och de kunde inte heller säga vem det är som kör ut. Först var det hemligt och sedan
kunde de inte se det i systemet.
Hade den sista budfirman inte levererat, så hade jag aldrig kunnat få reda på
var det blev stopp i leveransen och fått anmäla det till polisen som stöld
för att FedEx skulle öppna ett ärende.
Jävla röra och jag skulle inte skicka/beställa med de som leverantör igen, men ibland kan man
bara inte välja bort de.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 847 inlägg
Oj, ja FedEx/TNT verkar vara riktiga stolpskott. Jag skulle få ett paket vars innehåll kostade 15,000 kr en viss dag men det dök aldrig upp något bud. Morgonen därpå hängde paketet på brevlådan ute vid vägen, och hade troligen hängt där hela natten. Går jag idag, 3 månader senare, in på deras paketspårning så står det att paketet fortfarande befinner sig i Örebro...
Klicka här för att svara