Införskaffat ett cykelställ där utrymmet för cykelhjulen är för brett. Cyklarna lutar därför och själva syftet med cykelstället är liksom borta. Hittar inget smalare ställ i samma storlek. Har något något förslag på hur man kan minska avståndet? Själv tänkt på någon typ av list eller dylikt men får inte ihop något hållbart.

Tack på förhand!
 
Tobzter
Tvinga ihop avståndet med en tving ?
 
Tobzter Tobzter skrev:
Tvinga ihop avståndet med en tving ?
kanske blir att testa detta. Tror dock att det blir svårt att få till bra utan att göra sönder den.
 
Faktiskt tänkt den tanken också, men rörisoleringen kommer suga åt sig en massa fukt och smuts, så har svårt att se det som en hållbar lösning…liknande i gummi eller något hade varit intressant men har inte hittat detta.


L lakman skrev:
En ful men enkel lösning, fäst rörisolering i lämplig dimension med buntband på vardera sida

[länk]
 
L
F Feskekörka skrev:
Faktiskt tänkt den tanken också, men rörisoleringen kommer suga åt sig en massa fukt och smuts, så har svårt att se det som en hållbar lösning…liknande i gummi eller något hade varit intressant men har inte hittat detta.
Sant, kanske nån typ av slang istället som är lite tåligare. Eller kasserat cykeldäck
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.