Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Det är klart de vill, men det är ju en konkurrensutsatt marknad och då brukar ju valet vara mellan att tjäna lite pengar eller inga pengar.
5 svar · 1,5k läst
FredrikR
FredrikR: [citat] Svagt vinklade är dom nog, för att nästan bli och peka neråt på Easee tex.
1,6k svar · 175,1k läst
·
Jbergens
Jbergens: [citat] Har precis skaffat en Kuga och hoppas att det blir bra. Känns tillräckligt kul för oss men var vana vid Toyota innan. Man kan väl alltid slå på sportläget en stund om man vill ha kul.
47 svar · 15,0k läst
Fotografen
Fotografen: [citat] Jag som trodde att plasmaolja i kamflänsvinkelregulatorn i kombination med PEX-S -isolering fixade biffen?:thinking:
2 svar · 1,9k läst
·
Stefan N
Stefan N: Finbs ett antal trådar om den boxen, kanske passar bättre där?
14 svar · 2,8k läst
J
Jodåsatteh: [citat] Okej, nej så är det kanske. Är helt ny med både elbil och att ö.h.t. fippla med elavtal och förbrukning. Önskar dock ladda mitt 85kwh batteri billigast möjligt, så någon form av planering och koll måste man nog ha då. [citat] Har kollegor och vänner som gått helt bananas med beräkningar, egna tekniska lösningar osv för att hålla nere elkostnaderna. Håller med dig om att
9 svar · 1,9k läst
·
R
Rigor: Jag skulle nog sagt nej på detta...utvecklingen gå framåt... Däremot har jag själv(min elektriker) lagt ner ett markrör för laddare/stolpe när vi gjorde den nya infarten/parkeringen för att slippa detta senare
1 svar · 1,7k läst
M
Markarbetaren: Vad bitter han verkar! Sedan får man väl tänka lite längre än näsan räcker. Tro f-n att en bil som går på batteri måste avge ström till att värma kupen på vintern. Ju kallare ju mer effekt åtgår till kupevärme.
3 svar · 1,6k läst
L
Limpan4all: Easee har förbetalt "evigt" 4G abonnemang fungerandes redan vid leverans. Du kommer aldrig att märka någon skillnad mellan om den kopplar upp sig via ett WiFi eller om den använder sin 4G anslutning. Allt som du kan behöva för ditt användningsfall finns direkt i Easee Home laddboxen tillsammans med Easee appen.
6 svar · 7,3k läst
L
lbgu: [citat] Om det är möjligt att avbryta beställningen kanske du skulle fundera på det. Företaget är nämligen under utredning av elsäkerhetsverket då vissa brister tydligen finns. Så i ditt läge skulle jag fundera på en annan box. Angående din fråga så borde det inte vara några problem att dra från platsen för mätarskåpet.
22 svar · 6,6k läst
·
T
tunellm: [citat] Nej så är det ju tyvärr, klart det är skillnad på 34öre och 340öre dock :) men förstår vad du menar. Har tack och lov ingen effektavgift än utan betalar ”bara” 66öre/kWh till nätbolaget + månadskostnad såklart. Ändring, såg att de höjt till 72öre/kWh nu efter årsskiftet.
13 svar · 2,9k läst
@
@ndreas: [citat] Tack, Ska då kolla så att detta stämmer då boxen öppnas: "Har du en 8 i pos E kan du välja JFB typ A." Kan tyvärr inte se det utanpå boxen.
12 svar · 1,7k läst
·
Logad
Logad: Om det är en 4-ledare ut till garaget är en ledare kombinerad neutral och jord, det vi kallar PEN-ledare. Denna PEN ansluts till jordskenan i centralen. Har man en jordfelsbrytare så drar man en tråd från jordskenan till brytarens N och ut från andra sidans N har man sin neutral. Det jag misstänker är att man dragit laddboxens N direkt till jordskenan och inte till jordfelsbrytarens N.
20 svar · 9,4k läst
R
RogerHql: [citat] Bra Attityd! Jag kan värma upp dig med det här: https://www.bestmag.co.uk/scientists-develop-solid-state-lithium-battery-10000-cycle-life/ Sen har jag nog tänkt mig en hård tempKontroll typ alltid +25 Vidare: Jag räknar bara på det speciella tillämpningsfallet. Batteriet kommer att få andra uppgifter också. Man har väl solpaneler, elbil och ett automatisk vindkraftverk typ
73 svar · 13,3k läst
·
R
RogerHql: Var till Karlstad nyligen och köpte en beg batteripack till kia Optima 2018 bestyckad med 10 kWh Li-Po batterier om det nu stämmer. Utmaningen nu är att anpassa batteripacken till en Kangoo Z.E. 2012 så körsträckan åtminstone blir 100 km innan elen tar slut. En intial undersökning med ohmmeter via styrpluggen (image1, 2radig med 2x6 stift) visar att 3 av 12 stift har jordanslutning till
0 svar · 1,1k läst
Y
ytterrt: [citat] For anyone wondering how to update, contact Zaptec and they can force an update remotely. They said it was due to server congestion.
10 svar · 7,2k läst
·
L
Lutte: https://kwatt.quickbutik.com/products/easee-inkl-smart-bracket Tänkte köpa denna själv men det slutade med att jag gjorde en egen variant av deras lösning. Smidig lösning helt enkelt.
7 svar · 4,5k läst
Attitudeswe
Attitudeswe: [citat] Du kan koppla upp boxen på wifi om 4g blir nedsläckt. Easee är ju marknadsledande i norden så att dom finns kvar och driftar sitt utmärkta API kan man nog räkna med.
14 svar · 3,8k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Det är säkringshållaren som är för max 25 A skulle jag tro. Begränsar till 20 eller 16 gör man genom att ha mindre hål på bottenplattan.
16 svar · 8,3k läst
Razerstar
Razerstar: uppdatering Nu har det gått snart 1 månad sen sist och inga problem sen jag sänkte effekten på laddaren till bilen :)
19 svar · 9,6k läst
·
findus42
findus42: På Passat L årsmodell 1977 går motorhuven att öppna genom att riva hela grillen framifrån så att själva låset går att komma åt. Anledningen till att jag vet detta är att motorhuven lossnade på motorvägen och vek sig över taket. Jag knäckte tillbaka och åkte direkt till en glasmästare efter händelsen för att få en ny vindruta istället för den som hamnade i knät på mig vid
14 svar · 6,1k läst
kisumisu
kisumisu: [citat] Sedan handlar det ju om att fördela förbrukning. Jag hade enorma problem förut. Bytte centralen (en elektriker gjorde det). Blev bättre. Men inte perfekt. Blev bergvärme, alla problem försvann. Pluginhybrid kom gick bra ladda med chucko från "motorvärmaruttaget" = garagets säkring. Laddbox kom och en 3 elektriker. Då blev helt plötsligt fasen som laddar hybridbilen inkopplat
44 svar · 10,5k läst
C
carlbanan: [citat] Jag ringde till min nätägare, som jag beställde laddboxen av. De hjälpte med lösa det, tror det handlade om att installatören inte parat ihop equalizern med laddboxen. Jag tror att det räckte med att ta equalizern och hålla den mot laddboxen samtidigt som du trycker in wifi knappen. Kan hända att man behövde göra någon inställning för laddboxen också, men att de kunde lösa
19 svar · 6,3k läst
B
Bengt65: [citat] Du kör alltså Tibber som elbolag har Enegic lastbalanserare men låter inte Tibber styra laddningen? Jag har Tibber Enegic lastbalansering som jag kopplade ur "bytte till Tibber som el leverantör" för att kunna se kostnaden för laddningen. Vill inte ha Tibber smartladdning styr den manuellt själv men vill kunna se kostnaden för elbilsladdningen i Tibberappen och samtidigt kunna
66 svar · 18,7k läst
·
Enk Projektet
Enk Projektet: [bild]
322 svar · 60,5k läst
·
Mathersz
Mathersz: Oklart faktiskt, har ingen Pulse.
4 svar · 3,5k läst
Logad
Logad: Jag installerade Easee med Equalizer. När jag till slut fick hem elbilen gick det inte att ladda den då boxen tyckte att det var ett jordfel men mormorsladdaren funkade som den skulle. Boxen är nu utbytt mot en ny som verkar fungera. Kvaliteten verkar skifta en del.
8 svar · 4,2k läst
R
RogerHql: [citat] Timpriserna har stigit på sistone. För några veckor sen var det i stort sett gratis att ladda på natten. Nu ser veckan ut så här, timvis—>
4 svar · 5,3k läst
R
RogerHql: [citat] [citat] Kör man Swish så är det skattefritt man kan lägga på 2 kWh i moms också utan redovisningsplikt!
444 svar · 37,3k läst
·
P
Putte 9497: [citat] Förbundit sig var att ta i. Sverige kan inte rädda världen
34 svar · 4,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.