T
Tovan: En inte helt oväsentlig del i frågan är var stater väljer att lägga subventioner. Hur ser det ut med inhemska tillverkare av konkurrerande bilar. Norge har relativt bra elförsörjning som är svårare att exportera. Sälj hellre oljan till andra länder och låtsas ha en ren inhemsk transportsektor.
7 svar · 3,4k läst
Attitudeswe
Attitudeswe: Övertag av en leasing som drar nytta av 50-70k bonusen lär vara mest ekonomiskt?
2 svar · 1,7k läst
B
bygges: [citat] Du tror de gör en specialutveckling för dig? :) Tryck på produkter i portalen och titta vilken färg det är, blå färg WiFi, lila färg radio. [bild]
16 svar · 9,0k läst
·
R
Robert-san01: [citat] Det finns utomhus centraler som är tryckvattentäta. Spelsberg AK Air centraler är riktigt bra och har kondens avluftning.
3 svar · 3,3k läst
nino
nino: Har nog 16 hemma som huvudsäkring och har jordvärme och spabad och det funkar. Men vad skulle man kunna tänka sig att jag behöver säkra upp till då? 3lgh och en hybridbil
23 svar · 5,0k läst
pacman42
pacman42: Problemet är löst, det var laddhastigheten inne i bilen som var ändrad. Jag hade frågat frugan om hon ändrat den, men hon sade nej. Så uppenbarligen har en mjukvaruuppdatering av bilen ändrat inställningen från 5 till 3 (varför man nu skall ha den skalan istället för en ampereskala?). Jag förstår verkligen inte varför det finns inställningar för detta inne i bilen. Helt
1 svar · 983 läst
C
cpalm: [citat] Håller med. Skulle förvåna mig om det i praktiken sker någon tillsyn att prata om överhuvudtaget. Men det är ju en annan femma.
18 svar · 2,6k läst
J
Jensa86: Om du vill ha en plug-n-play lösning så är det nog enbart tillbehöret https://www.chargeamps.com/product/charge-amps-amp-guard/ som fungerar till boxed. Sen finns det ju många andra lösningar beroende på vad du har för elbolag och hur mycket du vill göra själv.
2 svar · 1,1k läst
Hannuse
Hannuse: [citat] Den kopplas in direkt i elmätarens HAN port, så man måste ha den nya elmätaren för att det ska fungera, och även ett fungerande WiFi till elmätaren. Detta eftersom lastbalanseringsprylen kommunicerar med WiFi till laddboxen. Men en smidig lösning tycker jag, och fungerar mycket tillfredställande.
9 svar · 2,5k läst
·
Bo.Siltberg
Bo.Siltberg: Ska jag släppa något? Det var du som började med att förmedla en säkerhetsmässig felaktighet från ESV och dessutom framhärdar den. Det tänker jag aldrig låta stå emotsagt. Varför skriver du öht något på detta forum med din sura attityd? Du kanske borde flytta till fluxio.se - där finns bara proffs.
102 svar · 22,0k läst
·
B
BäverBerra: För framtida personer som söker på grön blinkade lampa längst ner i ljusrampen. Pratade med Easee och det var NFC chippet som var defekt.
5 svar · 2,5k läst
J
JM19: [citat] Om du har tibber som leverantör samt har kopplat tibber till bilen så ser du både förbrukning och kostnad direkt i tibber-appen. Ingen annan utrustning krävs då. Jag vet inte om det ser likadant ut för andra bilmärken men för tesla ser det ut som på bifogad bild. /JM
51 svar · 11,5k läst
·
E
Elajomannen: Enegic är beroende av internet.
75 svar · 22,8k läst
·
klaskarlsson
klaskarlsson: [citat] Det hade väl iofs varit enklare då att börja med att alla laddsatationer tar vanliga kontaktlöäsa betalkort ? Har man sen registrerat sig osv kanske mna kan få poäng/rabatt, men alla kan ladda. Bygga in teknik i bilen låter vanskligt f.ö. för mig som är ingenjör: Kan tänkta mig 100 sätt som det kan börja strula på, särskilt över tid...Tesla har ju inbyggt, men inte som
32 svar · 4,2k läst
·
M
MikaelJacob: Jag såg nu att jag precis ställde en liknande fråga här på forumet. Det var installatören som menade att en egen jfb inte ingick i standardinstallationen av laddboxen utan något som kostade extra.
4 svar · 1,8k läst
lilytwig
lilytwig: [citat] Oh no, appels and pears
26 svar · 4,2k läst
·
S
Stabbsson: [citat] Då är jag medveten! Tack så mycket 👍
2 svar · 1,0k läst
·
J
JockeHX: Tibber, Easee och lastbalansering. Pluggar in bägge bilarna, laddningen startar automatiskt när priset är som billigast.
18 svar · 5,6k läst
·
FredrikR
FredrikR: Jag har för mig jag läst att det inte skulle gå att styra Zaptecen mha. Enegic balanseraren men det verkar ju som deras OptiCharge verkar lösa det. [bild]
5 svar · 5,5k läst
·
FredrikR
FredrikR: [citat] Kommer man inte åt den menyn genom att vara nära laddaren med telefonen? Sen är väl frågan om det är nåt man bör hålla på att tuckla med?
2 svar · 8,4k läst
·
E
Elajomannen: [citat] Ja niron var första året med enfas 32 A. Därefter 3*16 A.
16 svar · 12,8k läst
·
S
S.Strularsson: [citat] Kyss soppaslangen
291 svar · 73,9k läst
·
Z
Zakalwe: P.S. Observera strömmar som går genom nollan när fasbalanseringen är på. Därför är det viktigt att ha korrekt dimensionerade kablar mot omvandlaren.
37 svar · 9,9k läst
·
N
Nymis: [citat] Tack så mycket.
4 svar · 1,3k läst
D
djac: För mig fungerar det så, klockrent i mitt fall.
8 svar · 3,8k läst
L
Leif i Skåne: Var parkerar du bilen? Laddboxen skall sitt i bekväm höjd nära där bilen är parkerad. Har du eller funderar du på solceller? Då är det lämpligt att dra fram en Aceflex 5G6 mm2 till en undercentral där både solceller matar in och bilen tar ut effekt. Naturligtvis går man direkt på elmätareskåpet!
6 svar · 6,7k läst
·
S
sune73: Jag menar då att möjligheten att välja mellan 1 eller 3 fas i app / websida på distans, Syftet är att kunna välja en lägre ström 1 fas på en bil som accepterar både 1 och 3 fas 11 kw. Att strömmen kan väljas genom app / websida ser jag som en självklarhet liksom laddbalansering.
0 svar · 2,9k läst
Rippen85
Rippen85: [citat] Hehe nä så dum är jag inte.
13 svar · 3,4k läst
·
Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Jag skulle likt @FredrikR tänka ut en lösning som kunde ladda bilen på endera platsen. Kanske vill man sv bekvämlighet ha dubbla boxar då, eller en med dubbla uttag, men i praktiken räcker en box gott till två bilar i nästan alla lägen. Med det sagt skulle jag nog valt något av alternativen på den första bilden, men ingen lösning ned bara en box blir nog idealisk givet trappan.
4 svar · 3,0k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.