Finns det någon som har tips på hur man rengör frostat glas??

Vi har nämligen frostat glas i vitrinskåpen i badrummet och jag har så klart lyckats skvätta ner skåpet på min sida... Det har liksom blivit några små runda fläckar på insidan av glaset ("frosten" är på insidan av luckorna).

Jag har försökt få bort fläckarna med glasputs och nån annan rengöringsspray, men så fort glaset torkar så finns dom där igen! :P *suck*

Så är det nån som har någon "supermetod" att dela med sig av så skulle jag bli sååå glad! ;D

 
marge skrev:
Finns det någon som har tips på hur man rengör frostat glas??

Vi har nämligen frostat glas i vitrinskåpen i badrummet och jag har så klart lyckats skvätta ner skåpet på min sida...  Det har liksom blivit några små runda fläckar på insidan av glaset ("frosten" är på insidan av luckorna).

Jag har försökt få bort fläckarna med glasputs och nån annan rengöringsspray, men så fort glaset torkar så finns dom där igen!  :P *suck*

Så är det nån som har någon "supermetod" att dela med sig av så skulle jag bli sååå glad!  ;D
Vad triost! :( Har inget supertips, framför allt har jag inget frostat glas själv, men har du testat vanlig spåa eller Super10? Dessa medel tycker jag brukar bita på det mesta...

Lycka till!
 
Jag misstänker att det är kalkfläckar du har fått på glaset. Prova med att ta ättika eller kalklösare på en bomullstuss och gnid. Hoppas det funkar så du blir glad igen marge ;).
 
Tack för tipsen!
Det blir till att testa såpa, super10 och ättika i helgen!! ;)
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.