Wigert
Wigert: Nu minns jag inte exakt vad som krävs, men har för mig att man vid högt montage kan ha längre slang (verkar logiskt :D). Kolla på www.electrolux.se, där kan du ladda ner installationsanvisning till deras maskiner och få tips.
3 svar · 9,6k läst
G
geschwint: Har en Tender i rostfritt.. Suger bra och ser väldigt bra ut och är lätt att rengöra. Enda kommentaren kommer från min bättre hälft: "rostfritt är snyggt då det är ... *rent*!!!" ;D
7 svar · 3,9k läst
H
hempularen: Har liknande dubier om inbyggnadslösningen. I vårt förra hus var diskmaskinen inbbyggd. Efterssom diskmaskinsluckan är betydligt trögare att öppna än vanliga skåp så blir påfrestningen på handtaget som ju sitter i träluckan mycket större än vanligt. Både handtaget och träluckan satt löst och skramlade. Dessutom var det den fulaset av luckorna efter några år, det blir rätt
1 svar · 3,5k läst
yonna
yonna: Intressant länk. "Miljövänligare än kompost" påstår man ??? Det tycker jag är underligt - att låta kommunen ta hand om avfallet ist för att fixa det själv :-/. För 15 år sedan fick vi, liten testgrupp i Malmö, gratis varmkompost från renhållningsverket (min funkar fortfarande). Ett par år senare var det tal om att vi skulle få testa avfallskvarnar också men det rann tydligen ut
4 svar · 6,5k läst
P
Ploppan: Gamla tiders bakbord med sarg (om det är ett sådant du menar) har vi beställt hos den lokale snickaren. Kommer inte ihåg exakt vad kalaset kostade men inte var det dyrt. Naturligtvis måste man försöka få tag på en front som passar ihop med det övriga köket.
5 svar · 5,5k läst
K
koho11: Vi installerade en extern motor på taket till vår frihängande Fjäråskupan. Man kan även välja att ha en extern fläkt på vinden om man har tillgång till sådan. Risken med att att inte ha extern motor är som du anar att det blir högljutt.
1 svar · 2,4k läst
S
Solana: Nu hoppas jag att jag väldigt snart kan lägga in bild på nya ritningen :D. För kommentarer!
22 svar · 2,3k läst
L
Lisen: Tack! vi är så nöjda. vi har slutbesikning på torsdag sen är huset vårt & jag är så nöjd med köket. Åh ,det här med att lägga in bilder i forumet är jag inte så bra på. lämna er mail adress i min direkbrevåda så sänder jag er bilder. Mvh Lisen
6 svar · 1,8k läst
B
bimbosorken: precis dom jag oxå fått info om men dessa är inte rostfria
6 svar · 990 läst
B
Bergling: Jag har använt mig av PrintScreen och klistra in i Paint. Fungerar alldeles utmärkt för enklare grejer.
9 svar · 3,6k läst
J
jahoo: Jag tycker faktiskt att utställningsköket på "vårt" Rusta såg jättefint ut. Det var i ek och jag är inne på att välja ett sådant. Dessutom är kök i högsta grad en modegrej. Om 20 år kommer vilket kök du än väljer att vara omodernt i formen och då vill man byta ut det. Då byter jag hellre ut ett kök som kostat 50 0000 kronor än ett som kostat 110 000 kronor. ;D
4 svar · 1,4k läst
M
mino: nu kommer jag inte ihåg vad vår heter men vi har den helintegrerade 60 cm breda och har haft den i nån månad. Hittills har den funkat jättebra. Tycker möjligtvis att den inte är helt optimalt "inredd" för modernt porslin, vi har tex en hel del höga glas och skålar (som används som djupa tallrikar) som inte kan stuvas in så supersmidigt. Likaså är bestickstället delvis täckt så
1 svar · 2,9k läst
N
Norpan: Nu har vi köpt någon typ av impregnering som inte ska påverka nyansen som som verkar lätt att använda. Hoppas att det ska funka bra
3 svar · 2,6k läst
P
PJay: Nej, en imkanal i småhus måste inte inspekteras/godkännas av sotare. Dock gäller reglerna fortfarande avseende brandskydd osv. Yttervägg måste flammskyddas (men nu har ju du tegel, så glöm det!). Om takfoten ligger närmre än 1 meter från ditt utlopp måste takfoten också flammskyddas.
9 svar · 8,3k läst
S
Snigel: Behålla stommarna är inte ett alternativ nej.....vi ska byta ut ALLT i köket...rubb och stubb!
4 svar · 2,0k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: IKEAs utdragbara skåp har båda lådor som sitter i dörren och de som man drar ut när man vill (titta noga på bilden så syns det). Just den varianten har jag inte haft utan den "gamla" och jag upplevde inte det Hempularen skriver om... Åk till IKEA och "känn" på dem!
3 svar · 3,2k läst
M
mjau: Vi ska bygga med Eksjöhus och väljer bort köket 44500 för mellangården, blir avdraget.
2 svar · 650 läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Ibland undrar man hur de tänker... har inte de olika utvecklingsavd talat med varandra? Eller så är de färgblinda och ser inte själva skillnaden!
1 svar · 3,1k läst
L
Lillbjorn: Jag är lite osäker på vilken färg dina luckor har. Ser ut att vara en brun nyans, beige åt det gröna hållet? Som ek... Trendigt och fräscht är att kombinera brun och turkos (jord och hav). Passar också in i kökets retro-känsla! Antingen en svag turkos - men med ett tydligt grönt inslag - eller en häftig knallfärg. Om du vill ha lugn och ro, välj vitt, framför allt om golvet
1 svar · 2,6k läst
G
Guns: Vi satte in en Husqvarna Sirocco Silence i höstas. Diskretare kan du knappt hitta. Vi har ingen extern motor och jag tycker inte att ljudet är störande, helt tyst fläkt kan man väl inte hitta och jag tycker den här är fullt acceptabel.
2 svar · 2,3k läst
M
MrElliott: EN helt befängd idé om ni frågar mig... Slå på lite gips först så är ni på den säkra sidan... fattar inte att det inte spruckit för er... Tänk om någon lutar sig mot något trillar etc... bättre att lägga några korvören på gips... /MrE som nästan aldrig tar några genvägar...
3 svar · 731 läst
S
spaceas: Det är helt rätt att beställa stenskiva med ho inklusive montering- då har du garanti ifall den går sönder. Förmonterad ho är oxå bra. Kolla stenen MYCKET nog innan den monteras och direkt efter montering Vi beställde en sten på 2400*625*30mm med uttag för dubbel nedfälld ho. Vi fick skicka tillbaka sprucken sten 4 gånger- knäckt eller sprucken vid hålet varje gång. Sedan sade vi
12 svar · 6,6k läst
G
Gummigum: Vi valde och tvekade länge inför en ångugn men det avrt ingen. Först så avr den lika dyr som en värsta inbyggnadsugnen utan ånga men med betydligt färre funktioner, och dessutom finns det begränsad ångfunktionäven på en inbyggnadsugn utan ånga men med allt 'lullull'. Vi köpte en Bosch......och är väldans nöjda.
6 svar · 4,0k läst
M
Margareta: I vårt nybyggda hus som vi snart flyttar in i har vi valt IKEA eftrsom vi inte hittar något annat kök som är lika prisvärt. Vi har fått toppenfin service, allt har funkat, allt har kommit som vi beställt och allt har varit helt och utan transportskador. Och då talar jag om 1.144 kg platta paket.... Vi har själva valt att skruva ihop stommarna ( två pers x 5 tim och så himla enkelt!!)
17 svar · 3,4k läst
G
gaia: [citat] ja , du har rätt... det var jag som uttryckte mej luddigt... tänkte inte alls på feta fläckar, menade att så länge det pågår härdningsproces ( som brukar påskyndas av luft och solljus) så luktar det olja. Mitt tak i köket luktade linolja svagt men länge :( och man kände doften varenda gång man kom utifrån i minst en månad ( penslat utan terpentin så var det kanske
4 svar · 9,4k läst
F
fjonsson: Har också arbetat med Nexusluckor och sågar man rakt och sandpapprar fint efteråt blir det väldigt bra...
8 svar · 6,8k läst
H
hempularen: Kolla stala, där kan man deigna sin bänk direkt på nätet, har för mig att det är i 5mm steg. Om du tittar hos Culimar så finn det en prislista på Stala direkt på nätet.
6 svar · 6,2k läst
B
byggimpert: Vet att det funnits flera trådar ang. detta tidigare, ngn. av dem även med bilder på reultatet. Det går att byta luckor och lådfronter utan problem, utom när det gäller diskbänksskåpet där stommen och därmed luckorna av ngn. anledning är liiite smalare. Överskåpens luckor ställer också till lite problem då Ä-hus stommar är ca. 86 cm höga och IKEA's blir 92cm. (om jag minns
1 svar · 8,9k läst
B
byggimpert: [citat] Tyvärr går jag bet där (är personligen inte så förtjust i det formatet så jag har aldrig tittat efter det), skulle spontant, precis som "Mike", gå till m2, de har ett fantastiskt sortiment (dessutom mycket av sortimentet till bra pris), bla. en underbar "pärlemor" mosaik i gråvitt :-*, inte den allra billigaste dock. Den är dock i kvadratiskt format, men verkligen supersnygg.
8 svar · 2,8k läst
H
hempularen: Vad gäller verktyg så finns det som sagt blad till vanlkig sticksåg. Bladen är hårdmetallblad, kostar några tior på ex. Bauhaus, har för mig att även CO har dem. Jag tycker att det gått väldigt enkelt att såga ut för dosor och liknande. Det kan vara en fördel om man har en sticksåg med variable hastighet. Om du sågar nära en kant så att plattan blir ömtålig så håller den
2 svar · 603 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.