2 438 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Fläkt/spiskåpa i hörnet?
Hej.
Jag har ett brydderi som ni kanske kan hjälpa mig med.
Jag ska ska placera en häll i hörnet. Då är frågan om man ska ha vägghängd fläkt eller fritt hängande.
Om det blir vägghängd så måste jag sätta nån skiva i bakkant. Tanken är att den hamnar 60-70 cm upp och under den bygger jag en hylla (från bänkskivan) samt sätter en infälld spot i utrymmet bakom skivan. Allt kaklas in förstås.
Snyggt? Vad tycker ni?
Om det blir fritt hängande så ser man hela hörnet. Det blir fortfarande en hylla i bakkant.
Vad anser ni? Vilket är snyggast, bäst, mest funktionellt?
Vilken bredd ska man ha? Hällen blir 60 cm så jag funderar på 70 cm eller 90 cm fläkt.
Jag är tacksam för alla åsikter.
MVH
Patrick Arkley
Jag har ett brydderi som ni kanske kan hjälpa mig med.
Jag ska ska placera en häll i hörnet. Då är frågan om man ska ha vägghängd fläkt eller fritt hängande.
Om det blir vägghängd så måste jag sätta nån skiva i bakkant. Tanken är att den hamnar 60-70 cm upp och under den bygger jag en hylla (från bänkskivan) samt sätter en infälld spot i utrymmet bakom skivan. Allt kaklas in förstås.
Snyggt? Vad tycker ni?
Om det blir fritt hängande så ser man hela hörnet. Det blir fortfarande en hylla i bakkant.
Vad anser ni? Vilket är snyggast, bäst, mest funktionellt?
Vilken bredd ska man ha? Hällen blir 60 cm så jag funderar på 70 cm eller 90 cm fläkt.
Jag är tacksam för alla åsikter.
MVH
Patrick Arkley
Produkter som diskuteras: "Fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Skivan i bakkant kommer bli "väggen" fast jag tänkte inte dra ner den till bänkskivan utan sluta 60-70 cm upp för att kunna göra några hyllor/"trappsteg" in mot hörnet samt ha en spot i utrymmet bakom.valter53 skrev:
Fläkten jag funderar på är Gorenje KD 810 G eller E. Rostfri och Glas. Ser mkt bra ut.
Klicka här för att svara