1 735 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Flytta granitskiva
Hej på er alla...kloka
Vi kommer under nästa vecka att flytta två granitskivor, 210x60x3 med utsågade hål i, för häll och ho. Nu undrar jag förståss, hur gör vi för att de absolut INTE skall gå sönder.
Fixtur? Hur ser en sådan ut? Transportera stående? Med eller utan ho och häll? Stötdämpning? Ja ge mig priecis alla de bra tipsen som finns.
Vi kommer under nästa vecka att flytta två granitskivor, 210x60x3 med utsågade hål i, för häll och ho. Nu undrar jag förståss, hur gör vi för att de absolut INTE skall gå sönder.
Fixtur? Hur ser en sådan ut? Transportera stående? Med eller utan ho och häll? Stötdämpning? Ja ge mig priecis alla de bra tipsen som finns.
Jo bära på högkant lär det bli, men knäcks de lätt??
Granitskivor är väldigt känsliga, speciellt med urtagna hål, innan de är monterade på jämnt, stabilt underlag, efter det kan nästan ingenting knäcka dem 
Om det vore jag så skulle jag utan tvekan betala den extrasumma som ev. tillkommer (när man ändå betalt dyrt för skivorna) för att få dem hemtransporterade och monterade, då får ni nämligen nya utan kostnad om olyckan skulle vara framme
MVH//Christina.
Om det vore jag så skulle jag utan tvekan betala den extrasumma som ev. tillkommer (när man ändå betalt dyrt för skivorna) för att få dem hemtransporterade och monterade, då får ni nämligen nya utan kostnad om olyckan skulle vara framme
MVH//Christina.
YES...
nu är gratitskivorna flyttade och det gick galant. Loimaan kivi har en utmärkt beskrivning som även gick att följa för demontering och byggande av en fixtur för granitskivorna.
http://www.loimaankivi.fi/se/sisustuskivet.html#. och länken för förberendande åtgärder gjorde susen. Nu är bara resten kvar
nu är gratitskivorna flyttade och det gick galant. Loimaan kivi har en utmärkt beskrivning som även gick att följa för demontering och byggande av en fixtur för granitskivorna.
http://www.loimaankivi.fi/se/sisustuskivet.html#. och länken för förberendande åtgärder gjorde susen. Nu är bara resten kvar
Klicka här för att svara