Hej på er alla...kloka

Vi kommer under nästa vecka att flytta två granitskivor, 210x60x3 med utsågade hål i, för häll och ho. Nu undrar jag förståss, hur gör vi för att de absolut INTE skall gå sönder.

Fixtur? Hur ser en sådan ut? Transportera stående? Med eller utan ho och häll? Stötdämpning? Ja ge mig priecis alla de bra tipsen som finns.

Bär dom på högkant, i alla fall! ::)

Jo bära på högkant lär det bli, men knäcks de lätt??

Granitskivor är väldigt känsliga, speciellt med urtagna hål, innan de är monterade på jämnt, stabilt underlag, efter det kan nästan ingenting knäcka dem ;)

Om det vore jag så skulle jag utan tvekan betala den extrasumma som ev. tillkommer (när man ändå betalt dyrt för skivorna) för att få dem hemtransporterade och monterade, då får ni nämligen nya utan kostnad om olyckan skulle vara framme ;)

MVH//Christina.

YES...

nu är gratitskivorna flyttade och det gick galant. Loimaan kivi har en utmärkt beskrivning som även gick att följa för demontering och byggande av en fixtur för granitskivorna.
http://www.loimaankivi.fi/se/sisustuskivet.html#. och länken för förberendande åtgärder gjorde susen. Nu är bara resten kvar :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.