P
Perjons: det blir snyggt!
3 svar · 3,6k läst
T
tank77: Ja, min Kvikbutik levererar endast monterade stommar eftersom folk har tummen mitt i handen enligt dom. Det var många som hade ringt in och undrat hur man sätter ihop skåpen därav säljer dom bara monterade stommar. För detta tar dom en kostnad av 200 kr per enhet. Själv så tjatade jag till mig att få köket levererat omonterat, sparade in 1200 kr på det. Har ett litet kök så det var
1 svar · 3,0k läst
B
Barea: Vad menar du? Jag utgår ifrån att personen som startade den här tråden är uppriktigt intresserad av ett svar. Ditt svar kan jag inte tolka som annat än ironiskt. Om det inte är det så kvarstår min fråga: vad menar du?
5 svar · 3,9k läst
S
Soffin: Listpriset var 13 500 har jag för mig, vi fick betala 11 500 på Elon i Gbg. Värt varenda öre! :)
3 svar · 2,4k läst
T
Tessok: [citat] Granit väger ca: 80 kg / m² Vid urtag skall det göras förstärkningar fram o baktill (gärna dubbla förstärkningar) Bänkskivan skall stå kvar på pall tills det är dags för montering samt bäras på högkant och läggas ner lugnt o försiktigt, så går det bra Vikt är relativt. Om man lyfter en säck cement eller ett fast föremål som en stenskiva är en stor skillnad. Om
6 svar · 17,1k läst
T
Tessok: Det handlar tydligen mycket om hur man blir bemött av personalen och hur kunniga de är Marbodal har också en bra hjälp i sina Marbodal center Där får man bra hjälp som man har nytta av även om man väljer ett annat fabrikat Tidaholm, Vulcanön Stockholm, Birger Jarlsgatan Stockholm, Kungens Kurva Stockholm, Nacka Stockholm, Danderyd Göteborg, Södra vägen 15 Malmö, Fersens väg 20
6 svar · 9,5k läst
G
gaia: enklast blir det att ta bort all puts och klistra på en slätt och jämn gipsskiva att kakla på, tror jag ;) gaia
1 svar · 2,2k läst
J
johan77: Nackdelen med lack eller färg är att ytan blir känsligare för repor. Men å andra sidan blir den mera motståndskraftig mot vätskor.
9 svar · 11,5k läst
P
para: Har också köpt Siemens macrougn. Använder den bara till att värma dotterns välling än så länge så jag/vi vet ej hur det är att baka/laga mat i den. Har en vanlig Siemens inbyggnadsugn också och har bara tänkt ha macrougnen som ett komplement till denna. En stor orsak till att vi köpte den var att vi ej hittade någon snygg inbyggnadsmicro. Har den inbyggd i ett högskåp.
2 svar · 2,2k läst
F
falcor: Den väggen skåpet ska sitta på har en viss bredd mellan hörnet på rumet och altandörren, låter jag skåpet vara 80 cm så får jag inte in alla dom skåp jag vill ha på den givna vägglängden. Vi ska ha Ädel vita luckor så dom borde gå att ta isär, korta och sen sätta ihop igen.
3 svar · 1,3k läst
D
dasjo: Hade splitter nya Whirlpool i min förra lägenhet (köpte dem själv). Att torka en laddning tvätt tog typ hela dagen i kondenstumlaren. I mitt nuvarande hus stod en tumlare och tvättmaskin, säkert tio år gamla Miele. Tvättar fantastiskt och kondenstumlaren torkar en tvätt på ett litet kick. Fattar inte varför det skiljer sig så mycket.
12 svar · 14,8k läst
D
dasjo: Vi har blåst ut 170 kvadratmeter villa, bredspacklat alla väggar och tak. Lagt in massiv fiskbensparkett. Bytt de tidigare dörrarna av blandat utseende (allt från furu-spegeldörrar till dörrar man kunde spegla sig i) till Dooria Addera. Nya foder och nya golvsocklar. Arbetet började för exakt två månader sedan. Vi flyttade in för snart två veckor sedan. Återstår gör ett badrum och
19 svar · 5,8k läst
D
Dejvan: Tackar, jag "tvistade" till den så nu sitter blandaren på plats! Funkade helt ok, men nog ser installationen bra mkt snyggare ut om man använder kopparrör och klämkopplingar. Det är ju inte svårare egentligen....
7 svar · 15,4k läst
O
olle_c: En "snygg" kåpa, märket spelar inte så stor roll bara den har inbyggd styrning. Och så en fläkt på taket, inte vinden, sotaren blir mycket gladare med en takfläkt. Om du har högt i tak så tänk på att kolla om det finns lösa inklädnadsplåta för frihängning, alltså inte mot vägg! /Olle
6 svar · 4,0k läst
M
monikaw: Plexiglas finns bland annat på Clas Ohlson bara att gå in på deras websida och söka på plexiglas. prisexempel: 300 x 200 x 2 för 34:- [citat]
6 svar · 3,8k läst
M
monikaw: Jag tycker Vedums Cappucino var den mest inbjudande färgen. Som andrahandsval skulle jag välja Vedums varmgrå. Har tidigare själv haft gråa köksluckor i ett kök vilket var trevligt i jämförelse med vita.
23 svar · 14,2k läst
N
Nallis: [citat] aha okej då är jag med lite mer. Rörmokaren får fixa det. Dem har väl de flesta grejer, annars blir det väl fel =)
4 svar · 2,9k läst
Anders_Roslagen
Anders_Roslagen: Givetvis har Harrieth rätt, eller eleon oxå :-? Rent principiellt så kan inget slå "den riktiga varan", dvs pärlsponten, och är det dessutom ett hus som har många år på nacken bör givetvis husets ålder och karaktär ha förtur i valet av material. Men för ett hus med mindre än 30 år på nacken som "dekorerats" med köksluckor i "allmogefräst mdf" eller liknande så gör sig skivan
10 svar · 32,2k läst
H
halloy: ;D ;D ;D Tack Rico! Känner precis igen mig med bardelen. Vill SÅÅÅÅ gärna ha en bar. Tänk va trevligt när man har fest... Lyckades faktiskt pressa in en vid dörren in till arbetsrummet i en annan planlösning men kom tillslut fram till att den tar så mycket rymd i köket att det inte är värt det. FAAAAN. Tanken med ugnen är att den till hälften står på hörndelen, till hälften
6 svar · 1,5k läst
·
D
Datorgumman: Mycket läckert kök, måste jag säga. Men tyvärr ser det mer ut som ett utställningskök än ett kök att jobba i. Tänk verkligen igenom vad ni ska förvara i skåpen, hur ni jobbar i köket etc. Var ska ni förvara porslinet t.ex? Var ska torrvarorna förvaras m.m. Sätt er gärna ner och skriv in på ritningen dessa saker. Om porslinet förvaras på "baksidan" - hur blir det att plocka ur
20 svar · 4,2k läst
·
A
ankan35: Vi har nero africa. Den är väldigt snygg och inte lika känslig för vattendroppar och fettstänk. Men visst behöver den putsas. Vi har märkt att ljuden förstärks av graniten, så det krävs gardiner/textil och en tyst diskmaskin (tur vi valde det).
10 svar · 5,7k läst
wahlström
wahlström: [citat] Hej och tack, och ursäkta att svaret dröjt! Nej jag har ingen skarv alls. Och min skiva är ju "bara" en fejk, laminat... men kan svara dig att på ett annat ställe i köket har vi en skarv, och nej det är inget man stör sig på, den är så pytte pytte liten...
5 svar · 2,6k läst
smiler
smiler: Finns tätningsmassa å köpa... som modellera typ.
1 svar · 3,7k läst
S
Sylvester: 47 db är ok. Angående spisen så är Gorenje ett slovensk märke som är prisvärt. Som tidigare säljare så kan jag inte minnas att vi haft några bekymmer med dem.
8 svar · 3,8k läst
Harrieth
Harrieth: Niclasan jag valde tjocklenk på mina bänkskivor utifrån höjden på kanten på diskabänksplåten. I mitt fall 40mm. Det ser enhetligt ut.
16 svar · 4,7k läst
D
Decco: Vi fick samma problem med vår Cylinda ugn.... Vi fick strunta i lådan :'( Gjorde en egen lucka för att täcka hålet :)
3 svar · 2,5k läst
L
linnalinna: Jo, jag menar det rostfria. Tack ska ni ha...för era åsikter. Problemet är väl bara att både Amana o Gaggenau ligger i en helt annan prisklass än LG. Men eftersom jag är lite tveksam så blir det nog så att det gamla fula skåpet får stå kvar i det nya köket tills kassan klarar av ett besök hos Amana....
3 svar · 1,7k läst
TyraMyra
TyraMyra: Hej, våra kökssnickerier gick på exakt 70.000, fr Puustelli. Vita luckor, nästan bara stora fullutdragslådor (det är lådorna som kostar,pga mer mekanism). Utöver snickerier betalar vi 26.000 för bänkskiva i svart granit och ca 50.000 för vitvaror till köket. Vårt kök blir u-format, så vi har gott om förvaring ::) Mitt tips är att åka och kolla på "alla" prisklasser och känna
13 svar · 6,0k läst
T
tank77: [citat] Nej, men dom består av samma material!
6 svar · 5,4k läst
A
anasel: Hej, Gaggenau har en högerhängd (du kan välja om du vill ha höger- eller vänsterhängd lucka) microvågsugn, EM 220! Kostar säkert skjortan. :o [bild] Mvh Anna
4 svar · 8,3k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.