S
Skogsbananen: Man brukar sätta ett litet rör genom trumman längst ner så att eventuellt läckande vatten rinner ut på golvet framför.
4 svar · 3,7k läst
ByggPutte
ByggPutte: Kollade med rörmokaren på jobbet. Är det 2 halvor som skruvas ihop runt röret? Sen slår man in stiftet? Det va tydligen inte så ovanligt. Gäller väl bara att ha handlaget för att göra det rätt. Mvh Putte
3 svar · 1,3k läst
S
Skogsbananen: Jag har haft luft där i mina senaste kök ;) Tror jag har sett en plastlist nån gång men jag är inte säker. Silikon funkar ju men e jobbigt när man vill dra ut spisen och plocka bort tappade pannkakor.
1 svar · 10,4k läst
L
LindaH: Vet att denna tråden varit uppe innan men vi är oxå på jakt efter en fläktkåpa av något slag att ha i ett hörn? IkEA har en snygg med glasskiva, men den är rätt dyr, nästan 8000, så vet någon nån billigare tas det tacksamt emot :)
0 svar · 3,3k läst
S
Skogsbananen: Postade detta i fjärrvärme&gas men det är inte så mkt action där så jag testar här oxå. Jag skulle sätta dit min "nya" begagnade gasspis av märket tecnogas igår och den gick inte ända in för att regulatorn tog i väggen. Regulatorn verkar vara ditsatt i efterhand eftersom den sticker ut mer än själva spisen. Måste man ha regulator på spisen i sthlm? De två andra spisarna jag
0 svar · 2,6k läst
Jesca_j
Jesca_j: Det menas att glaskanten är Facettslipad, alltså att den är nedfasad vid kanten på hällen. Alla helglashällar är inte facettslipade.
2 svar · 2,5k läst
S
satnix: En fråga, till vänster om ugn/micro högskåpet är det ingången till köket.Om du vill får du gärna lägga upp en bild på detta.Håller på med nytt kök själv. Mvh. Dick
34 svar · 37,3k läst
·
M
Martin_Blomberg: Kort svar: Köp en prenumeration på Gör Så Här och läs artikeln på deras sajt http://www.gds.se/Crosslink.jsp?d=270&a=8014 I alla fall så finns det olika varianter. Variant 1. Köp en aluminiumlist som är avsedd för att lägga i skarven mellan 2 bänkskivor och då döljs ävan den rundade kanten på den del av 90 cm skivan där den skall skarvas ihopmed den långa på den långas
1 svar · 3,9k läst
J
JonasHolm: Hej! Är det någon här på forumet som har några erfarenheter av( synpunkter på SweNovakök? /Jonas
0 svar · 1,2k läst
mmonika77
mmonika77: Tack för svaret!
2 svar · 1,6k läst
lier
lier: Nu har jag kollat ca 50cm mellan varje spott och 20w mina e kopplade till dimmer. ;)
5 svar · 1,1k läst
K
kloka_elin: Hej! Vi har också lagt klick-marmoleum i köket och är supernöjda. Frånsett läggningen, för det var verkligen ett härke, man behövde en stor portion tålamod! (Tur att jag har glömt hur arg jag var...) Såhär efter ett halvår tycker vi att vi gjorde helt rätt val. Snyggt, skönt, "håller med" (fint småländskt uttryck för att smuts inte syns) och lättstädat. Men som plf66 säger;
30 svar · 8,6k läst
B
Barea: Vad kul! Om mitt 50-talskök var i vettigt skick hade jag gjort exakt samma sak. Jag antar att du inte menar att du ska ha beslag på väggskåpens skjutdörrar. Ett klassiskt handtag från 50-talet är stil 555. De är kromade och ligger på en plastbricka. Jättesnygga och dessutom kan man köpa till nya plastbrickor om de blir skruttiga efter några år. Säljs bland annat av haba.com. Om du
1 svar · 8,8k läst
J
jimmy1976: Köp IKEA´S blanka luckor och rostfria handtag
5 svar · 3,2k läst
N
Nallis: [citat] Tack så mycket=) Gillade nog den som var lik merkur på tapwell den birilio, men den va ju dyr tycker jag=( Kranen jag har hemma ser likadan ut förutom att själva handtaget pekar uppåt istället för innåt vilket ja tycker e snyggare. vill ju så gärna ha den=(
23 svar · 5,8k läst
·
P
pjeta: Kan tipsa om Franke som har billiga måttbeställda diskbänkar. Jag beställde en 140cm lång 4cm tjock och 60cm djup, den gick på ca 3300kr inklusive hemtransport. Vilket var ca 10 000kr billigare än vad den hade kostat via IFÖ. Frankes hemsida är inget vidare så kolla i katalogen istället.
3 svar · 2,4k läst
T
tank77: [citat] Tror nog det minsta är 50 cm, tyvärr!
1 svar · 1,6k läst
H
Hermes: Tack för tipset - Det verkar ju inte så bra! Arkitekter talar ofta väl om Gaggenau men kanske lagar de sällan mat... Jag har också tänkt på ILVE deras nostalgie 150 med likfärgad kåpa är inte dum - träffar bra mellan restaurangwannabestilen och det alltför kitschiga lantliga. Är det någon som har erfarenhet av funktionalitet, prisvärdhet och matlagning på de AGAspisar som
4 svar · 6,5k läst
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Electrolux Home på Backaplan. Mina favoritleverantörer på köksprylar.
3 svar · 592 läst
M
Mayia: [citat] [citat] Inte börja bråka pga av vårt kök nu... ;) Som sagt Hejduk..tig, jag tyckte din skiss såg riktigt spännande ut. Bekymret är att vi brukar vara ett par stycken samtidigt i vårt kök, så det känns som om risken är stor att man springer på varandra när det bara är 80cm mellan kyl/frys och köksö. Vi får fundera vidare...
14 svar · 1,6k läst
D
dasjo: Ser ut som om vi måste lita till min hustrus förhandlingskompetens igen. De svarta granitskivor som Kviks underleverantör presterat var under all kritik. 51,000 kr gör att man faktiskt vill ha 100% kvalitet.
22 svar · 9,0k läst
M
monikaw: Oj det var mycket bra priser. Kanske ska kolla upp det alternativet med  :) Tack! [citat]
8 svar · 1,2k läst
D
dasjo: Som sagt. Jag har säkert köpt 10m2 tidigare utan en enda sådan "guldfläck". Pratade som hastigast med Kvik idag som sade att det inte skulle vara så (och visade ett prov, helt befriat från detta). Däremot fanns det på en annan stenvariant. Men inte på den helsvarta. Ska reklamera stenen. Beställer från Bror Törner istället.
2 svar · 4,7k läst
M
Martin_Blomberg: [citat] 2600kr för 4 meters ekskiva på Bauhaus. Den är 4cm tjock och 62.5cm djup. Jag bad dem såga av 2.5 cm av skivan (kostnad 25 kr) och den skruvade jag fast som en list mot väggen ovanpå bänkskivan. Har du ork och rätt överhandsfräs kan du få till en riktigt bra form på den avsågade biten. I alla fall, kolla noga om det är kvister i skivan. På min var det rätt många men
3 svar · 1,8k läst
HusFru
HusFru: WOW!!....Snygga handtag har dom!!  ;D  :o [smiley=vrolijk_26.gif] Vet ni var jag kan få veta pris......?? TACK för tipset!!!!!!!!!!!!
2 svar · 1,1k läst
M
Misse_o_Mojje: Angående mjöl i Powerporten tror jag inte det är några problem-om man inte är extremt slabbig. Det sitter en kant runt vipplocket som man lätt torkar rent runt. tank77: DEN hade defenitivt varit ett alternativ till Powerporten! Säkert lättare att vända upp för barnen.  Fast när jag tänker på det, så är ju locket inte så fint jämfört med det runda... /Ulle
15 svar · 3,1k läst
tallmilan
tallmilan: kallras skydd har de snikta j-vlarna börjat snåla in på, köp till om du inte tar det från den gamla fläkten. Henrik
5 svar · 3,3k läst
B
Barea: Det är ju fanken att man läste franska i skolan. Med påvert resultat dessutom... ;)
11 svar · 2,9k läst
H
hempularen: Låter ju lite som bilbranschen. Får man problem med bilen så får man aldrig prata med någon annan än kundmottagaren på verkstaden som enligt egen utsago aldrig sett under huven på en bil (Saab Ana Akalla: "jag är KUNDMOTTAGARE jag har aldrig sett under huven").
6 svar · 6,0k läst
S
svempur: Någon som har fått såna hemskickade än, vi har beställt hade varit kul och sett bilder på hur det blir . mvh svempur
0 svar · 1,0k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.