6 898 läst ·
36 svar
7k läst
36 svar
Bilder på vårt kök före och efter
Gillar planeringen. Kul att du lyckats få in en ö. På IKEA-ritningen ser det mindre trångt ut än på bilderna.
Håller med om vår månghövdade vän Rico/Rodriguez om att det känns som två rum. Dels det moderna ek-köket (minus de vita kyl/frys och diskmaskin) med svarta bänkar, ö med infälld spis och rostfri fläktkåpa och modern glasmosaik, och dels almogerummet med furumöbler och bröstpanel. Ett tyvärr sällan använt inredningsknep för att få två rum att smälta samman är helt enkelt att göra dem i samma stil. En variant hade varit att använda ikeas vita luckor ädel eller lidingö. Särskilt den senare borde funkat bra med bröstpanelen.
Jag har själv nyligen både rivit bröstpanel (jobbigt) och målat kornblåa väggar vita. Så jag skulle ju ljuga om jag tycker att det är snyggt. Men som jag skrivit tidigare så har det liksom ingen betydelse. Du vet ju att kritikerna har fel.
Det vore kul att se efter bilderna tagna i dagsljus. För jag har en känsla av att det nya kommer att se annorlunda ut då.
Håller med om vår månghövdade vän Rico/Rodriguez om att det känns som två rum. Dels det moderna ek-köket (minus de vita kyl/frys och diskmaskin) med svarta bänkar, ö med infälld spis och rostfri fläktkåpa och modern glasmosaik, och dels almogerummet med furumöbler och bröstpanel. Ett tyvärr sällan använt inredningsknep för att få två rum att smälta samman är helt enkelt att göra dem i samma stil. En variant hade varit att använda ikeas vita luckor ädel eller lidingö. Särskilt den senare borde funkat bra med bröstpanelen.
Jag har själv nyligen både rivit bröstpanel (jobbigt) och målat kornblåa väggar vita. Så jag skulle ju ljuga om jag tycker att det är snyggt. Men som jag skrivit tidigare så har det liksom ingen betydelse. Du vet ju att kritikerna har fel.
Det vore kul att se efter bilderna tagna i dagsljus. För jag har en känsla av att det nya kommer att se annorlunda ut då.
Tack! Jo, ön löste en hel del platsbrist med 3st lådstommar. Håller med om att det ser luftigare ut på ritningen än på bilderna, men i verkligheten är känslan mer åt ritningen än bilderna.
Indirekt så är det två rum! En köksdel och en matdel. Från början var det även två skilda rum (innan vi flyttade in...) Rummen binds ihop av samma tapet och panelen på väggarna.
Detta är väl vad man kan kalla konstruktiv kritik! Jag förstår din vinkling, men vi tycker att övergången från matdelen till köksdelen funkar bra idag.Dels det moderna ek-köket (minus de vita kyl/frys och diskmaskin) med svarta bänkar, ö med infälld spis och rostfri fläktkåpa och modern glasmosaik, och dels almogerummet med furumöbler och bröstpanel. Ett tyvärr sällan använt inredningsknep för att få två rum att smälta samman är helt enkelt att göra dem i samma stil. En variant hade varit att använda ikeas vita luckor ädel eller lidingö. Särskilt den senare borde funkat bra med bröstpanelen.
Det är väl tur att smaken är som baken... :
Jo, du har rätt, jag skall försöka ta en bild imorgon i dagsljus utan blixt...
Klicka här för att svara


















