På sidan 20 i IKEA-kökskatalogen (ganska mitt i bilden, under blomkålen) finns ett smalt skåp med tre fullutdragslådor. Det ser ut att vara max 30 cm brett, kanske ännu smalare.

Är det någon som hört något om detta? Är det något nytt som ska komma? Finns inget som liknar detta varken i produktkatalogen eller på hemsidan.

Borde ju vara perfekt att ha de små återvinningskärlen i, plus diskborstar och annat smått...
 
T
Sara_B skrev:
På sidan 20 i IKEA-kökskatalogen (ganska mitt i bilden, under blomkålen) finns ett smalt skåp med tre fullutdragslådor. Det ser ut att vara max 30 cm brett, kanske ännu smalare.

Är det någon som hört något om detta? Är det något nytt som ska komma? Finns inget som liknar detta varken i produktkatalogen eller på hemsidan.

Borde ju vara perfekt att ha de små återvinningskärlen i, plus diskborstar och annat smått...
Har funnits hela tiden på IKEA under flera år, om du har planeringsverktyget så ligger skåpet under "bänkskåp" och sedan under "högskåp", 30 cm är det minsta och är samma som på bilden!
 
  • Gilla
Nimbus310
  • Laddar…
:-? Hittar inget?

Det är ju inget högskåp, utan ett bänkskåp, och det enda jag hittar med fullutdragsmekanism som är 30 brett är ett med hel front, inget med tre lådor?

Fast jag har nog inte den senaste versionen av inredningsverktyget, ska testa att ladda ner det nya...Fast har det funnits flera år är det ju konstigt ändå.

Är det jag som missar något uppenbart?
 
  • Gilla
Nimbus310
  • Laddar…
T
Sara_B skrev:
:-? Hittar inget?

Det är ju inget högskåp, utan ett bänkskåp, och det enda jag hittar med fullutdragsmekanism som är 30 brett är ett med hel front, inget med tre lådor?

Fast jag har nog inte den senaste versionen av inredningsverktyget, ska testa att ladda ner det nya...Fast har det funnits flera år är det ju konstigt ändå.

Är det jag som missar något uppenbart?
"Bänkskåp" sedan "högskåp med utdragsförvaring". Mått på skåpet, höjd 70 cm, bredd 30 cm, djup 60 cm (FA116).

Edit: Det var i det nya planeringsverktyget jag kollade i, i det gamla som du har ligger skåpet under "bänkskåp" och sedan "bredd 30"!!!
 
Får inte upp nya inredningsverktyget i datorn där jag sitter nu, men i produktbladet på nätet är FA 166 mycket riktigt 30 cm brett, men är avbildat med en hel front som man drar ut, inte 3 separata lådor...

Ser du på bilden i katalogen (sid 20, under blomkålen som sagt) är det ju något liknande FA 111, fast smalare. Eller är det så att FA 166 kan fås med 3 separata lådor istället för hel front? Får testa nya inredningsverktyget sen!
 
Jag tycker att uttdragsskåpet på bilden ser ut att ha 40 cm bredd, men perspektivet gör att det ser smalare. Tror tyvärr inte att IKEA kommer med något smalt skåp med utdragsbackar eller lådor.


http://hoom-sthlm.blogspot.com/
 
T
Sara_B: Aha, jag missuppfattade dig. Ikea har inte 30 cm skåp med tre lådor, endast det skåp som jag visade med en hel lucka!
 
halloy skrev:
Jag tycker att uttdragsskåpet på bilden ser ut att ha 40 cm bredd, men perspektivet gör att det ser smalare.
Tja, jag vet inte - spisen bör ju rimligtvis vara 60 bred ungefär, och då är skåpen till vänster om denna 40. Och nog är detta skåpet ännu smalare än skåpet bredvid spisen? Eller?

Svårt det här med perspektiv... :D
 
Sara_B skrev:
Svårt det här med perspektiv... :D
Ja, tydligen. IKEA säger att det är 40 brett. Rackarns!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.