D
d-sajn: Nu är golvet färdigvaxat med OSMO hårdvax. I helgen så kom även handtagen upp [bild] samt att diskmaskeinen står på plats [bild]
5 svar · 7,6k läst
S
snabbdisk: Alltså, inte Ikeas silverfärgade 54-centimeters. Har också kollat på den i verkligheten, den påminner mest om något gråmålat freonmonster från barndomen. Inbyggnadskylarna verkar vara rätt vanliga vita, nu säger ju alla att Ikeas vitvaror är icke-prisvärda osv, men för mig blir nog lösningen ändå att ta en sån här
9 svar · 36,9k läst
K
kloka_elin: Har lämnat en 3 cm ekskiva för tillsågning enl halvcirkelmodellen till en brädgård. Kostade typ 100 kr till kaffekassan, men då fick vi slipa och snygga till kanten själva. /Elin
3 svar · 2,1k läst
C
carren: Hejsan! Vi har funderat på hur man ska lösa belysningen av den bänkyta i köket som hamnar framför fönstren. Lysrör går bort, sänka taket för att bygga in spotlights vill vi helst inte och frihängande smålampor känns lite stökigt. Men så, i senaste Allt i hemmet så fanns den där, lösningen för oss med spotlights på en skena som ser lite industriell ut. Supersnyggt! Och så
0 svar · 1,4k läst
Buuzzz
Buuzzz: [citat] Instämmer till fullo, har skickat ett mail till Marbodal och påpekat detta om golvet samt att man inte kan spara ut "fotot". Återkommer
9 svar · 3,9k läst
·
F
FiddeP: Tack så mycket! Vilken bra site det här är.
2 svar · 4,7k läst
fresve
fresve: Ja, vi bifogar alltså inga bilder, utan länkar dem från platsen där de finns på internet, i mitt fall min hemsida.
2 svar · 3,1k läst
J
j-enson: [citat] Det finns bifogat monteringskitt som innehåller plugg stor som en femkrona som ska sitta i ena hålet för gångjärnet,mall för håltagning, utbytes fäste för stagen som skruvas fast i dörren. Leta så hittar ni det säkert i en plastpåse kolla efter träpluggen ca 1cm tjock och stor som en femkrona. Lycka till.
5 svar · 2,8k läst
E
Elektra: Vi har köpt ett begagnat kök som vi kompletterar med lite nyinköpta skåp, men till de gamla skåpen fick vi inte med några socklar. Några bra tips på hur man snickrar ihop dem själva, eller är det bättre att köpa helt nya? :o
0 svar · 2,1k läst
M
Martin_Blomberg: Varför funkar det inte att sätta ihop en häll med två plattor för el och en häll med två plattor för gas? De flesta tillverkare har sådana i samma design i sitt sortiment och med hopsättningsskenan som kan köpas till sitter dessa två hällar precis intill varandra.
1 svar · 3,2k läst
H
HEBH: Jag undrar om någon har erfarenhet av Finska Festivos vitvaror, speciellt då side-by-side kyl/frysen 90 CF. Jag funderar på att köpa den, men man hittar inte många referenser på nätet. Festivos säljs genom Puustelli kök. www.festivo.fi www.puustelli.com
0 svar · 6,9k läst
S
snickar_lasse: hej!jag undrar bara om ni ska ha en diskbänk med spis häll i?hur lång isåfall.jag håller med dig ,en häll monterad i en slät bänk är snyggast.detta är min personliga uppfattning!
3 svar · 4,4k läst
FlitigaLisa
FlitigaLisa: Har du ett mellanrum mellan skåpen och taket? För i så fall skulle du kunna släppa upp dörrarna ovanför skåpet, visst syns det när du öppnar men med tanke på prisskillnaden kanske det är ok... Du kan ju även låta själva alukanten gå nedanför skåpet nedtill. Kanske tom belysa mellanrummet mellan tak och skåp, skulle kunna bli en snygg effekt bakom det frostade glaset. Ja, det var
3 svar · 2,1k läst
D
dovienya: [citat] Så ovanligt med tvättmaskin i köket :)
17 svar · 5,7k läst
·
T
Tevebe: Wennstams kalek på Ringön har en del jättefina handgjorda italienska kakel, ca 2500:/m2. Kommer från Sardinien.
2 svar · 1,7k läst
Y
yens: hur menar du med att "ytlayouten" inte stämmer? Jag fick sätta in några väggstumpar för att det skulle fungera. De hittade jag inte från början, ett tips...
2 svar · 12,4k läst
JimmyB
JimmyB: Reparerat och klart! Hittade kallrasskyddet direkt ovanför fläktmotorn. Det var en massa fett i det och det rörde sig dåligt vid av och på av fläktventilationen. Diskade och kollade att den lilla fjädern som hindrar spjälldelarna att röra sig mer än en viss bit upp satt rätt. Provkörde och kan nu som ni andra värma glöggen utan handskar. :)
5 svar · 27,8k läst
J
Jojjo30: Jättefint kök ni fått, vi har tänkt att göra nåt liknande. Jag undrar hur lång er köksö är och vilket kakel ni valt?
27 svar · 8,4k läst
·
M
matrix: Jo visst är det så, det är dimmern som är själva grejjen man kan använda vilket metall föremål som helst. Såg att någon köksfirma hade använt en av deras knoppar till köks skåpet... Jag tror inte att det är så svårt att få fram en ny dimmer om den gamla pajjar. Såg ganska standard ut, den har dessutom en lite justeringskruv för olika kabel längder så att den skall passa
3 svar · 4,4k läst
L
lejonkungen54: Tack för åsikterna. Jag har bara skickat ritningar för att få ett förslag, ska sen åka och titta men det känns nu lite överflödigt. Det får nog bli IKEA, känns som om det är lite tryggare åxå, lätt att komplettera o.s.v. men jag e minst sagt besviken på de "köksplanerare" jag träffat på i varuhusen. Lindrigt sagt, rätt okunniga..
4 svar · 8,0k läst
sennen
sennen: Cirkelsåg. Perfekt. Vikt på köksö... Bra fråga. Bara skåpen i sig, inklusive bänkskiva, väger ju en hel del, men hur mycket vet jag inte än. Sedan ska det fyllas med grytor, köksmaskiner och en massa skit... Tror det kan bli en hel del. Men, både kyl och frys (en av varje, normalhöjd) står faktiskt på laminatgolvet. Det gör däremot inte underskåpen i köket, och inte heller
6 svar · 7,3k läst
C
ClaJe: Mångra bra tips.. en tanke väl värd att tänka på är FUNKTIONEN, utseendet är inte allt. Tänk i termer som "löpande band" Det ska vara logiskt med placering av diskho, ugn/spis, kyl & frys samt stora arbetsytor! Jag vet ju inte vad ni har för krav och hur er familj ser ut och hur ni använder köket idag. Efter att ha bott i några olika lägenheter & hus med totalt olika kök
28 svar · 9,3k läst
·
P
Pimme: Kanon, har varit i mailkontakt med dem nu, verkar vara seriösa. Hur funkade det med leveranser, höll dem vad de lovade, och hur är kvaliten och finishen, är du nöjd? Mvh Pimme
12 svar · 3,2k läst
Ingenjören
Ingenjören: Vi köpte Takess på COOP, kostade 69kr/m2 på rea men jag vet inte vad de tar som ord. pris. Finns i några olika format och mönster och är väldigt lätta att sätta upp. Skruvas osynligt i sponten. http://www.forestia.no/dt_articlelist.aspx?m=273&amid=789 /Ingenjören
4 svar · 3,1k läst
AnnaKanin
AnnaKanin: Ändrar du inte på planlösningen i ditt nya kök och inte heller ändrar på avlopp, vattenledningar eller fläktsystem så har styrelsen inte rätt att komma med synpunkter eller kräva intyg.
14 svar · 2,7k läst
C
cincy: Hejsan Dagen i all ära så hittade jag i Harald Nyborgs lilla reklamblad en tigersåg för 199 kr!! Lagom billigt för att fixa oväntade problem med. :) Jag kunder inte se några popnitar, däremot en svetsfog. Verkar som det blir en tigersåg som får lösa problemet för oss. Tackar för hjälpen.
4 svar · 3,1k läst
B
Benny_P: Jag trädde på "silicon slang" på mina kablar, som är til för att sitta i varma enheter.
17 svar · 3,4k läst
Y
yens: Det handlar väl om vad man har för krav. I min förra lägenhet hade jag vitvaror från Ikea, och för mig var en diskmaskin med "kökslucka" och rostfri panel, en ugn med varmluft mm trevliga funktioner som jag verkligen uppskattade, jag hade aldrig några problem med den under de fem åren jag bodde där och förstår inte riktigt den vad jag tycker något osakliga kritiken. Jag är på väg
5 svar · 3,7k läst
B
Benny_P: Sökte på e-bay, men jag hittade inga med RJ-45 anslutning, rostfrittstål med lysande lock. Är det någon annan som hittat dessa?
42 svar · 21,8k läst
·
F
falcor: Mycket snyggt ! Ett alternativ till dom svarta socklarna kan juh vara att skaffa några bitar borstat rostfritt och limma fast utanpå socklarna. Då har du reptålighet som heter duga och det matchar bättre med golv/luckor. Snyggt! :)
10 svar · 1,5k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.