Kök
tummenmittihanden2: Jo, det är kanske bäst att göra så... Det jag funderar mest på är väl eg bänksivan, om den kommer att passa med allt annat. En mörkbrun skiva blir ju ganska "varm" i färgen och jag blir osäker på om den kommer att passa med de andra "kallare" färgerna.
halloy: Tack för alla svar! Är det någon som vet HUR högt man kan placera en ugn respektive micro? Dvs maxhöjd på ugnens överkant?
Miicke: Hej.. Har en helt nyinköpt diskmaskin En Candy Hoover CDI4015 (helintegrerad) När vi kopplat in den och skulle provdiska med den så gick det inte som planerat :( Efter ca 3-4 minuter så varnar den och tömmer ut allt vatten.. Enligt bruksanvisningen så var felet "E2 (Inget vatten)". Lustigt tänkte vi, när vi stängt av och önnat den så fanns det visst vatten i den.. :S Vi provkörde
jon_h: Finns en sökfunktion.. :) Vassego http://www.byggahus.se/forum/search.php?searchid=6958 Edit: Okej, länken dör efter ett tag. Men sök på "bänkskiva betong" (utan citationstecknen) så hittar du en hel del.
ByggPutte: Hade noblessa på jobbet. Det va lite special bitar som det tog tid att få fram. Men vet inte om det är så stor skillnad mot andra leverantörer. Mvh Putte
Martin_Blomberg: Jag har en frihängande AGE 900 Isla. Den är prisvärd för det priset. Men ljudnivån är ju som för liknande fläktar. Du får överväga om det är värd 3 ggr priset för att det skall vara tystare under tiden du har på fläkten. Utseende- och materialmässigt är det inget "billigt" över den. Har haft den 6 månader nu och har inga anmärkningar funktionsmässigt på den. Har tyvärr
Minimalisten: ... det du funderar över blir hur bra som helst. Har man en 60 glugg med en 60 fläkt så ser det gärna lite trångt ut så kör på och kakla runt om.
Pesco: Finns i Vedums utställning i Bromma. Man ser skåpen mer underifrån och ser ellösningar och sånt tydliogt, gäller att lösa sånt snyggt. Helst infällda spots.
Hemmakatten: Tror aldrig att det kommer att bli varken bra eller snyggt att måla i någon slags "rostfri" färg. Om du inte trivs med det vita (som jag tycker är snyggt ihop med rostfritt stål) så målla då hellre i någon helt avvikande färg,tex rött.
H_L: Har en köksfläkt Whirlpool/Ikea. Var ju överlägset billigast, men fläktmotorn låter onödigt högt. Sen saknas en funktion för kontinuerlig fläkt med lågt sug för att hålla husets ventilation igång. Men men, i det här läget får man väl lite vad man betalar för.
tank77: Personligen tycker jag att Hallunda är den fulaste köksluckan Ikea någonsin har haft, så det är ingen större förlust att den har utgått. Men som sagt Epoq har samma mått, http://www.epoq.se/Index.aspx
¤ akila ¤: Hoppar nog den idén då! Tackar för snabbt svar :)
Fix_Trix: Om du kört med gastrolux och är nöjd med den typen av panna så kan du kolla på märket Risoli. De funkar på induktion och har titanbeläggning. Du bör hitta Risoli hos ElectroluxHome butikerna
Fix_Trix: Välj Alu, då slipper du alla fingeravtryck. Många säger att aluprodukter är lättare att hålla rena än vanliga vita.
v066330: Kolla på Höganäs Kakelcenter, http://produkter.cchoganas.se/. De har ett kakel som heter Egypt som påminner om denna.
jon_h: Bobbo, du svarar på en två år gammal tråd. Tror david är klar med badrummet nu.. :)
Ceja: Jag hittade en del olika tillverkare på Sigro som hade vägghängda blandare när jag letade efter reservdelar till min.
haddirajan: I vårt nya hus ingår det HTH vit kvadrat i kontinentalhöjd pga ryggåstak. Nån som har en aning om vad det kostar att göra ändringar i detta? Sockellåda? Körsbärsfärgat kök?
pandrewskij: Ja, den var ju väldigt lik, faktiskt! Och ganska stor prisskillnad. Får bli att kolla i verkligheten när det är dags för nya möbler. Tack för hjälpen.
snickar_lasse: hej!måttbeställa från ikea tror jag inte på.om du mäter skåpen, o tittar i ikeas katalog, kanske det finns något som passar.be någon titta om det skulle gå o skruva fast gångjärns beslagen i sidorna.nya hål måste säkert borras,men det skulle säkert funka.
snickar_lasse: hej!ring fjäråskupan i torslanda gbg,så får du reda på alla fakta.
Jaol: [citat] Hittade en undersökning som gjordes för ett par månader sedan :) http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=8684