C
Chrihanna: När det gäller ikeas högblanka vita skåp, så var jag oxå inne på den lösningen tidigare. Men i helgen när jag gjorde ett besök på ikea och tittade på luckorna så kändes de oerhört billiga. Man ser den där folien som är påklistrad på kanterna välidgt tydligt. Då bestämde jag mig för att välja Kvik. Eller ja... det lutar åt kviks högblanka just nu iallafall.
2 svar · 1,9k läst
B
Betong: [citat] För att butikerna ska kunna skylta med sina lägstaprisgarantier utan att någonsin behöva utlösa garantin så får varje butikskedja ett eget artikelnummer av samma produkt. Fiffigt så det förslår tycker ekonomerna på företagen. Förvirrande och bedrägligt tycker kunderna.
2 svar · 3,1k läst
Spix
Spix: Jag har upptäckt att IKEAs lådor numera har lutande kanter precis som Kvik, så deras inredning bör fungera :-)
22 svar · 23,2k läst
Å
Åttioettan: Nu fick vi precis offert från ena byggarn. 122' inkl moms men exkl material för flytt av kök, rivning av väggar, riva golv och lägga nytt (parkett i vardagsrum/hall/sovrum, klinker med värmegolv i kök) samt målning. Sen räknar vi med 80' till för material (IKEA kök, standardgolv, etc). Låter det rimligt?
9 svar · 2,8k läst
L
LinaoMarkus: Nu har jag fixat å trixat lite. Tyvärr har det blivit så att jag sitter o postar köksbilder i två trådar samtidigt. Ska nog skrota denna och övergå hit: http://www.byggahus.se/forum/koek/60176-kommentera-om-ni-vill.html
7 svar · 2,3k läst
·
ByggPutte
ByggPutte: Mosaik 3,5m2 en burk starköl när jag är riktigt törstig ;). Mvh Putte
1 svar · 3,6k läst
S
sjalvdrag: Någon som har någon erfarenhet av märket Candy? Sett rostfri kyl+frys på nätet för bra pris, men hur är kvaliten? osv?
0 svar · 3,2k läst
F
falcor: Jag letade upp de lägsta priserna på nätet och frågade helt enkelt handlaren om han kunde matcha dom. Han räknade en stund och gav mig ett pris ca 200 kr billigare än nätbutikerna. :-)
37 svar · 5,6k läst
D
dasjo: Köpte stenskivor av Kviks underleverantör Diapol. De kostade 25% mer än att handla från Bror Thörner. Jag var dessutom tvungen att returnera dem för att slipningsarbetet och själva stenkvaliteten var för dålig. De kom och mätte och gjorde en jättefin CAD-ritning på stenarna. Tyvärr stämde inte måtten med verkligheten när de sedan kom med stenarna.
9 svar · 3,9k läst
A
alacs: Tack för alla svar! Kastade oss iväg till en vitvarufirma vi köpt av förut, och diskuterade lite olika varianter. Självfallet är de säljare och kan ju vara lite lätt subjektiva, men förslaget från dem var Cylinda FT46 och TK40, som några av er ovan har. Vill man "splasha" så är det förstås Miele som gäller, men han ansåg inte att Mielen generellt är så mycket bättre som den
9 svar · 5,5k läst
M
Martin_Blomberg: Har nu hittat några sidor om ljudliga kylskåp: Appliance411 FYI: Normal Operating Refrigerator Sounds. Ask the Experts - AHAM - Association of Home Appliance Manufacturers Consumer Section Refrigerator Repair - Refrigerator Parts
6 svar · 8,7k läst
designtrollet
designtrollet: ett tips köp kök där montering ingår dyrare men lönar sig i längden
4 svar · 4,5k läst
O
Odjuret: Jag köpte mina vitvaror från Tretti.se och måste säga att jag är väldigt nöjd! Valde ut de jag skulle köpa och skickade efter en offertförfrågan till dom... och fick ner priset direkt... Jag hade även tur med budkillarna som körde ut allt.... Jag betalade bara för att dom skulle bära upp kylen.. men dom bar upp allt... jag rekommenderar tretti.se! Men man skall alltid jämföra...
6 svar · 3,2k läst
T
tank77: [citat] Many units nowadays offer a "power boost" feature for some or all of their elements; that feature allows a "boosted" element to temporarily, for some short period (rarely specified, but typically 10 minutes or so), run at well over its nominal power, to help--for example--get large pots of water to boiling.
1 svar · 1,6k läst
J
JohanLysmask: [citat] Köket är på ca 16 luckor! Det blir lite nya lösningar eftersom vi har ett "gammalt" kök med t.ex små lådor, så ska vi ta bort detta och sätta in nya stora 5st lådor! Lådorna är av metall och tål 50kgst Det blir även 4stora lådor till grytor där det i dag är ett skåp!! Samt 2st vitrin luckor! Mvh!
12 svar · 13,3k läst
Sophie
Sophie: Vi har fönster ovanför vasken /bänkytan och det är faktiskt riktigt trevligt att kunna titta ut. För symmetrins skull ville jag väldigt gärna ha köket rakt över vasken från början men då fick vi inte till någon bra lösning med varken underskåp eller överskåp (vårt fönster var befintligt och inte flyttbart eller möjligt att sätta igen...det var heller aldrig något alternativ
23 svar · 5,3k läst
·
Sophie
Sophie: Glöm vad jag skrev innan...eller fundera gärna på det men när jag tänkte mer på det och ritade blev det inget bra. Jag har tänkt om. Om du istället gör ett rakt kök längs väggen där du ritat in spis och vask skulle den från fönsterväggen se ut på följande sätt. passbit 10 cm kyl/frys 90 cm (tror den är 90 enligt din ritning va?) underskåp 40 cm 3 lådor spis 60 cm underskåp
17 svar · 5,4k läst
·
T
tank77: Tycker i och för sig att träslaget på bilderna liknar valnöt och inte ek som är mycket ljusare.
14 svar · 13,9k läst
·
fresve
fresve: Jag har precis kvistlackat o målat mitt tak, blev kanonbra. http://www.byggahus.se/forum/koek/8482-koeksplanering-koeksrenovering-en-foeljetong.html Kvistlackandet var gjort på ett kick, lite värre med målandet. I 2 st sovrum så strök jag taken med ngn vitpigmenterad lack, det blev oxå riktigt bra, men då behåller man ju trästrukturen, gör den bara lite ljusare.
5 svar · 4,0k läst
fresve
fresve: [citat] Limträbalken blev 315*66, som stolpar tog jag reglar som blev över från den numera kasserade väggen och limmade ihop. Jag hade lite konstiga mått på dessa, 66 mm breda, så det var smidigare o ta de gamla och limma ihop än att använda nya, då de är 75 mm. En liten nackdel som jag kom på först när balken var på plats är att öppningen faktiskt blir ngn cm lägre än tex de
20 svar · 7,1k läst
6
62_an: Tack för tipsen! Får oss att tänka lite i nya banor! Mvh L-O
5 svar · 6,3k läst
6
62_an: [citat] Har också funderat på en sån kant, men vad jag förstår så är det deras kundanpassade - i mitt fall skulle en sådan skiva (2,9m) kosta ca 25.000kr brutto :| Deras "måttanpassade" kostar en bråkdel, ca 5500kr, men där finns inte samma valmöjligheter - trad. kant, eller ingen. Frankes "måttanpassade" och Stalas Seven ligger i samma prisklass. Men jag har hört av en kompis som
8 svar · 2,1k läst
fresve
fresve: Pratar du om ikeas ritprogram så går det dra ner överskåp mot bänkskivan i 3d-fönstret.
2 svar · 3,3k läst
M
maritahedstrom: så vann jag ju "vitvaror" som blev rostfria med antifingerprint. Sprillans nya från Electrolux, känns inte så ute. Valde sen ett kakel, sprillans nytt från Bauhaus, svarta "Bricks" och ska på det ha grå fog, hehe. Så om man köper det som just kommit ut, så kan man tydligen räkna med att det är totalt ute innan man ens köpt det ... Är fantastiskt glad över mina vitvaror som delvis
5 svar · 10,5k läst
H
hempularen: Idag tror jag inte att något bolag kräver att vattnet verkligen är avstängt. Kravet är bara att det skall vara lätt att göra det. På den här punkten straffas alltså bara dåligt utförande (ingen kran att stänga) inte felaktigt beteende. Aqua stop (om det är det jag tror) skyddar mot vissa typer av läckor, men inte mot allt.
15 svar · 5,6k läst
Consensus
Consensus: Bauhaus har mängder av alu-profiler i olika längder och former.
2 svar · 2,0k läst
A
alacs: Ok, lite konstig rubrik, men vad jag är ute efter är bilder på en inbyggd fläkt, som sitter i ett 60-skåp, men där den synliga delen är bredare än skåpet. Låter det underligt? Till saken hör att vi ska ha inbyggd fläkt, i kombination med en rad 60 breda överskåp. Även bänkskåpen är genomgående 60 cm, med inbyggd ugn under hällen. Hällen skulle vi dock vilja ha 80 bred
0 svar · 4,0k läst
B
Boffen77: Funderar på att köpa ovanstående spis. Ngn som vet om den är bra/dålig? Eller har förslag på liknande (rostfri och ung lika dyr) fast bättre? Elgiganten - Siemens hällspis mvh david
0 svar · 1,8k läst
S
smidifix: Helt klart mjuk fog! Jag tog marinteknik, hitta ingen anna som va svart! MVH Linus
10 svar · 26,9k läst
·
H
hempularen: Den där 4,2 an skulle inte jag våga använda (i trä). känns som att skruven skulle kunna böja sig om den blir belastad. Som sagt jag har använt 6mm på rekomendation av kökslev. Det blev väldigt stadigt. Jga har fäst genom gips i OSB, och skulle inte välja mindre än 6mm för det. I OSB verkar det vara bra med grova gängor. Kör man i riktigt trä så är det nog inte så petigt med
16 svar · 17,8k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.