Dåså då har vi satt igång. Det gamla köket är utrivet. Nu skall laminatgolvet bort, samt all träpanel.
Vi skall sätta in ett kök från HTH, Ek kvadrat, skall gipsa och måla väggarna, kakla vid bänkarna. Black zaphir skiva plus tjock rostfri bänk med 1 1/2 ho. Skall se om jag kan scanna in en ritning.
Köket kommer V5 och innan det nu så skall vi gipsa golvet (massivt furugolv) för att kunna lägga elburen golvvärme samt klinkers samt förbereda väggarna för de nya skåpen. Spännande fast vi nu får leva på snabbmat eller laga till lite i det provisoriska köket i källaren.
Här kommer iallfall lite för och under rivningsbilder.
Vi skall sätta in ett kök från HTH, Ek kvadrat, skall gipsa och måla väggarna, kakla vid bänkarna. Black zaphir skiva plus tjock rostfri bänk med 1 1/2 ho. Skall se om jag kan scanna in en ritning.
Köket kommer V5 och innan det nu så skall vi gipsa golvet (massivt furugolv) för att kunna lägga elburen golvvärme samt klinkers samt förbereda väggarna för de nya skåpen. Spännande fast vi nu får leva på snabbmat eller laga till lite i det provisoriska köket i källaren.
Här kommer iallfall lite för och under rivningsbilder.
Jo det dök upp lite olika gamla tapeter när vi rev. Huset är från -37. I gamla köket var en ingång förbommad, ni kan se en trasig dörr på en av bilderna. Den öppningen skall vi ta fram igen, så som det var på ursprungsritningarna. Vi hade verkligen tur för vi visste inte om att den öppningen redan fanns när vi planerade köket utan hade tänkt ta in hantverkade (bärande vägg). Gissa om att det var en glad överraskning när vi fick nycklarna (nyinflyttade) och märkte att det bara var gipsskiva där vi ville ha vår öppning.pinebar skrev:
[ /img]tank77 skrev:
[img][ /img]
[img][ /img]
[img][ /img]
[img][ /img]
Det säger mig ingenting. Vad skall jag skriva mellan? Bilderna ligger ju på min dator. Hur laddar jag upp dem? Trycker jag på den knappen Lägg till bild så får jag bara fram ovanstående.
Jag har lagt in bilderna genom att trycka på bifoga och bläddra, vilket man bara lyckas med en gång per inlägg.









