Dåså då har vi satt igång. Det gamla köket är utrivet. Nu skall laminatgolvet bort, samt all träpanel.
Vi skall sätta in ett kök från HTH, Ek kvadrat, skall gipsa och måla väggarna, kakla vid bänkarna. Black zaphir skiva plus tjock rostfri bänk med 1 1/2 ho. Skall se om jag kan scanna in en ritning.
Köket kommer V5 och innan det nu så skall vi gipsa golvet (massivt furugolv) för att kunna lägga elburen golvvärme samt klinkers samt förbereda väggarna för de nya skåpen. Spännande fast vi nu får leva på snabbmat eller laga till lite i det provisoriska köket i källaren.
Här kommer iallfall lite för och under rivningsbilder.
 
  • 5_1079_1806_7.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite mer
 
  • PICT0633.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Keep on going
 
  • PICT0634.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
...
 
  • PICT0635.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är skåpen borta...
 
  • PICT0643.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
...
 
  • PICT0645.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
...
 
  • PICT0653.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
...
 
  • PICT0648.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
...
 
  • PICT0649.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sista.
Hoppas jag någotsånär har fått med rummet. Har fotat i vänstervarv.
 
  • PICT0651.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Cool 50-talstapet där under blommorna....

:) pinebar
 
Såg "Lägg till bild" knappen men blev inte klok på hur jag skulle använda den. Därav de många inläggen. :-[
PM:a gärna och beskriv hur man gör så jag vet till nästa gång.
Mvh Cincy
 
pinebar skrev:
Cool 50-talstapet där under blommorna....

:) pinebar
Jo det dök upp lite olika gamla tapeter när vi rev. Huset är från -37. I gamla köket var en ingång förbommad, ni kan se en trasig dörr på en av bilderna. Den öppningen skall vi ta fram igen, så som det var på ursprungsritningarna. Vi hade verkligen tur för vi visste inte om att den öppningen redan fanns när vi planerade köket utan hade tänkt ta in hantverkade (bärande vägg). Gissa om att det var en glad överraskning när vi fick nycklarna (nyinflyttade) och märkte att det bara var gipsskiva där vi ville ha vår öppning. :)
 
tank77 skrev:
Men.......det står ju i mitt senaste inlägg!
[ /img]
[img][ /img]
[img][ /img]
[img][ /img]
[img][ /img]
Det säger mig ingenting. Vad skall jag skriva mellan? Bilderna ligger ju på min dator. Hur laddar jag upp dem? Trycker jag på den knappen Lägg till bild så får jag bara fram ovanstående.
Jag har lagt in bilderna genom att trycka på bifoga och bläddra, vilket man bara lyckas med en gång per inlägg.
 
T
cincy skrev:
[bild]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.