1 969 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Infästning av sidosockel på IKEA-kök
Hej!
Socklarna på sidan av ena bänkskåpet är i mitt fall är monterat längst ut i raden och inte mot en vägg. Hittar nämligen ingen beskrivning om hur dessa är tänkt att fästas.
De sockelbitar som skall sitta framåt klickar man ju in med de 'C-fästen' som följer med stödbenen. Är det tänkt att jag skall montera extra ben under skåpet (mot sidan) att fästa sidosockeln i?
Jag kan såklart använda nån form av vinkeljärn, men det känns som att det finns en 'IKEA-lösning' på det också. Eller består IKEAs lösning i att använda en täcksida som går ända ner till golvet (och som man riskerar att sparka i när man går förbi)?
Socklarna på sidan av ena bänkskåpet är i mitt fall är monterat längst ut i raden och inte mot en vägg. Hittar nämligen ingen beskrivning om hur dessa är tänkt att fästas.
De sockelbitar som skall sitta framåt klickar man ju in med de 'C-fästen' som följer med stödbenen. Är det tänkt att jag skall montera extra ben under skåpet (mot sidan) att fästa sidosockeln i?
Jag kan såklart använda nån form av vinkeljärn, men det känns som att det finns en 'IKEA-lösning' på det också. Eller består IKEAs lösning i att använda en täcksida som går ända ner till golvet (och som man riskerar att sparka i när man går förbi)?
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Du monterar först ett C-clips som vanligt, sen vänder du ett nytt C-clips uppochner och fäster det strax under det förra så får du hållaren att passa i sockelns spår även för galvelmontering.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden