P
Pius: Tack för tips ! Jo den har varmluft.
5 svar · 2,7k läst
M
MammaMuan: Jag tycker att man funderat på det mesta men det här har jag missat helt. Precis som du säger kommer ju stommen + en massa hål att synas!!! Jag valde detta skåp eftersom vi använder mikron så ytterst lite.........men jag tror jag börjar ångra mig nu. :o Alternativet kan ju vara att köpa en hel dörr och sätta dit kanske.... :rolleyes:....
2 svar · 1,0k läst
K
kloka_elin: Hur går det med de grunda lådorna från IKEA, har de kommit ut i butik än eller väntar ni fortfarande? /Elin
18 svar · 20,2k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Jag är också nyfiken på vad det är för bänkskiva ni har. Vad är det för djupmått?
2 svar · 4,1k läst
·
G
Glebster: [citat] Kommer också ha lite kablar och trafo liggandes ovanpå men löser det med en servicelucka genom överdelen på ett överskåp. Jag vill gärna ha latex i skarvarna för passbiten (sockeln i det här fallet) så skåpen ser helt integrerade ut. Edit; Då finns det ju inte heller nån anledning att städa eftersom mjukfogarna gör utrymmet tätt.
3 svar · 5,8k läst
Jesca_j
Jesca_j: På vårat RUSTA så finns det ett gäng liggandes i butiken. Men de ligger vid köken så det kan vara Epoq.
3 svar · 2,2k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: Ja eller så diskar gästerna själva om de inte har något rent att dricka ur under slutfasen av partyt.
2 svar · 1,1k läst
·
S
Stenback: Det där beror väl helt på hanteringen och hur försiktig man är. Mina vita stommar från Kvik är varken repiga eller fläckiga, jag är ganska noggrann och försiktig av mig också.
3 svar · 1,3k läst
R
Rebecka27: Helt nytt kök blir det! Ek-luckor, svarta granitbänkar och ljust beige kakel (ev. sjösten). På golvet ska vi ha nån "plastmatta" av nåt slag. Frågan är bara vilken färg? På väggarna blir det väldigt ljus-beige tapeter med lite små blommor i blått med gröna blad. (Det är ett kök i ett hus på en lantgård.) Matbordet blir i ek med svart skinn på stolarna. Vilken färg ska golvet
0 svar · 2,6k läst
F
FLKR: Det blir nog en väggmonterad + en diagonalvägg bakom....tack för svaren...dår finns ju några riktigt fina hörnfläktar också:)
5 svar · 7,6k läst
L
Linusm: [citat] ctrl + C för att kopiera och ctrl + v för att klistra in ;)
20 svar · 9,1k läst
·
Hejduk..tig
Hejduk..tig: [citat] Det står i inlägget ovan ditt. Pjeta skriver "Fick nu bli Frankes 34+34 men hade likväl kunnat bli Stalas motsvarande"
6 svar · 3,5k läst
E
ejwbegysv: Jag har kört min Ugn på 10A i ett år nu (230v) aldrig några problem för mig..
6 svar · 8,0k läst
B
Biet: JohanW, jag tycker din skiss 1 är bäst ur estetisk synvinkel med spiskåpa mot fönstret. Det blir ett större kök då och fönstret kommer att bli större. Vi har ett omvänt problem med en vägg längst ner och då är högskåp att föredra längst ner för att det skall upplevas större. Det är inga praktiska aspekter på detta, bara hur stort man kommer att uppleva köket. Finns ngn fin
17 svar · 8,8k läst
·
B
Biet: Vi har haft vatten/ismaskin i 4.5 år nu och det är toppen året runt! Det är inte kolsyrat vatten dock. Idag fattar jag inte hur vi kunde vara utan. Kan varmt rekommendera det! Fast rörmokare vädrar morgonluft! Vi har en vattenskada i köket just nu - inte pga kylskåpet - och dom tre gubbar som varit här har alla sagt att det är nästa vattenskadegrej dom ser framför sig. Såg i en
2 svar · 3,3k läst
H
haggman20: Vi har också köpt lidingö luckor och vi valde LANSA 245 handtag till dem! Enkla men ändå moderna och snygga!
3 svar · 6,2k läst
A
axell: Nästan alla inbyggnadsugnar har samma mått som IKEAs. Däremot är de flesta mikrovågsugnar högre än IKEAs. En jag pratade med på hemma-butiken sa att det är en 7 cm passbit till mikron i IKEA inbyggnadsskåp. Deras mikro är 35 cm hög vilket borde innebära att alla mikro som är mindre än 42 cm borde passa. Jag har bara sett några Husqvarna som är högre och alltså inte passar.
5 svar · 3,3k läst
J
julbingo: inget särskilt polermedel att rekommendera?
2 svar · 4,4k läst
S
Skogsbananen: På fogmassorna brukar det stå typ "se till att minst halva fogdjupet e fritt från fix etc".
2 svar · 1,5k läst
Fredrik.engdahl
Fredrik.engdahl: mellan ikea och kvik om jag inte kommer i håg fel
1 svar · 3,2k läst
K
kamy: Har tidigare haft en 60cm kåpa över en 40cm bred spis. Vi hade då ett tomrum på ca 5cm på var sida kåpan innan överskåpen började. Tycker att det såg helt ok ut.
6 svar · 1,2k läst
·
M
Mats Bengtsson: [citat] Vet faktiskt inte vad en skomakarlampa är. Men vi har en sida i köket där det finns utrymme över arbetsbänken, där hänger det två lampor (samma tema som de andra inslagen, bara längre sladd). På bilden är den ena på prov försedd emd en LED-lampa, så den lyser faktiskt, bara blåare och mindre än den vanliga spoten. [bild] --- Mats ---
6 svar · 5,5k läst
Hejduk..tig
Hejduk..tig: [citat] Mao så menar du att du alltid har haft socklarna i liv, eller att du aldrig befinner dig i köket?
7 svar · 6,3k läst
S
Styrch: Klart det går, men du kan inte förväntadig ett perfekt resultat. Det blir lätt "apelsinskals" yta. Men klarar man av det så är det inga större problem. Just för att piffa till det lite för en billig penning så är det helt ok, jag gjorde det själv i min gamla lägenhet. / Mikael
2 svar · 3,5k läst
F
fialottabus: hej Det har blivit ett jack i vår nya laminatbänkskiva, jacket sitter mitt på skivan. Går det att laga???
0 svar · 5,8k läst
P
Pysslarn: Helt rätt. Parafinolja till trä som kommer i kontakt med livsmedel. D v s skärbrädor. Har för tillfället bänkskivor av sten (Labrador) och de kommer aldrig – och ska aldrig komma – i kontakt med livsmedel annat än sådant som skalas e dyl. Enkel kökshygien. Tillverkaren/leverantören av dina bänkskivor SKA ge rekommendationer när det gäller underhåll. Jaga säljaren tills du vet
17 svar · 47,9k läst
D
DIY_freak: Allmän information - Danfoss
0 svar · 2,4k läst
O
O: [citat] Skulle oxo vilja ha svar på just den ursprungliga fråga. Dvs om det finns maskiner med TVÅ ANSLUTNINGAR. Isåfall, VILKA maskiner?
8 svar · 3,3k läst
J
jon_h: I kök kan man göra det, dock inte i badrum eller på golv. Använd kakellim eller flexfix, och foga med flexfog.
1 svar · 3,0k läst
A
awe77: Väldigt snygg bänkskiva. Kan tänka mig att underlimmad diskho är att föredra, fast det är ju inget man kan göra på egen hand så det lär ju bli lite dyrare
7 svar · 4,3k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.