Finns det någon induktionshäll som inte har touchkontroll, utan (gärna steglösa) vred? Har vid flera tillfällen märkt att det hos en kompis räcker med en handduk på fel ställe, eller vid avtorkning, för att den ska ändra inställt värde. Dessutom tycker jag inte om pilligheten i att ändra inställning när man använder touchkontroll.
Utöver det är det redan ett hål i framsidan på inredningen där nuvarande vred sitter, och det hade varit trevligt om man kunnat hitta nått där det fortsätter vara igenpluggat utan att man behöver byta alla panelerna (gammalt kök, finns inte att byta längre)
Utöver det är det redan ett hål i framsidan på inredningen där nuvarande vred sitter, och det hade varit trevligt om man kunnat hitta nått där det fortsätter vara igenpluggat utan att man behöver byta alla panelerna (gammalt kök, finns inte att byta längre)
Hej. Min elektriker påstår att induktionshällar drar mycket ström vid uppstart (20 A). Enligt honom klarar min lgh bara 25 A så om jag har ngn maskin på så kan det bli problem.
Är det nåt ni känner igen? Vore surt i såfall eftersom jag köpte pga bra erbjudande i somras och bytesrätten är väl slut för längesen.
Är det nåt ni känner igen? Vore surt i såfall eftersom jag köpte pga bra erbjudande i somras och bytesrätten är väl slut för längesen.
Nej, det stämmer inte. De flesta induktionshällar drar 16A på 2 faser. Det elektrikern kanske missuppfattar är booster-funktionen där du kan öka effekten på en av plattorna, så om man summerar maxeffekten på alla plattorna så kommer du upp i hög anslutningseffekt. Men det är fel att räkna på det sättet, eftersom hällen har logik, så att den drar ner effekten på andra plattor istället, om det behövs, så den aldrig skall dra mer än 16A på 2 faser.
Induktionshäll är den bästa investeringen/uppgraderingen jag gjort i mitt kök. Snabb på att värma men framförallt exakt reglering (inget mer ställa grytan på halva plattan). Rekomenderar definitivt induktion till alla som tänkt köpa ny häll.
Jag kör GORENJE och den gick att koppla in både med en och två faser (16A) samt nolla och jord.
Jag kör GORENJE och den gick att koppla in både med en och två faser (16A) samt nolla och jord.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden