Gjorde bort mig en del då jag skulle montera ihop alla väggskåp. De träförstärkningar som ska finnas i skåpen högs upp, samt på mitten hamnade istället högst upp och längst ned i skåpen. Och givetvis var jag duktig och LIMMADE ihop skåpen! :p

Bakom den nedersta förstärkningen kommer då inte någon regel finnas, så min fråga är då; Kommer det att hålla att endast ha kottlingar bakom ÖVERST i skåpen? Längst ned i skåpen (där det i skåpet finns en träförstärkning men ingen regel bakom) kommer jag att sätta mollyskruvar igenom i tur och ordning skåpbakstycket i masonit, träförstärkning, vägggips och väggspån?

Vad tror ni? (Hoppas ni förstod min fruktansvärt krångliga beskrivning!) :D:D

T
Öh, förstod inte mycket av vad du menade, annars kan du ju testa att slå några välriktade slag och se om limmet släpper.

Jag förstod inte riktigt, men när jag en gång satte upp IKEA-skåp på en dålig vägg vände jag dem medvetet upp och ner och kompletterade dem med en brädbit i överkanten inifrån. På så sätt kunde jag skruva fast brädbiten inuti skåpen i väggen så att skåpen hängde på den och dessutom fästa skåpen i de ordinarie beslagen som då fanns i nederkanten.

Du kanske också kan lösa ditt problem med en extra kortling/brädbit i överkanten inuti dina skåp? Den tar inget märkbart utrymme i skåpet.

Jag ber om ursäkt för mitt röriga inlägg/fråga, det kanske blir så med husbygge på nätterna och det "vanliga" jobbet på dagarna":)

Tack Pinebar, ditt förslag var kanon, vi kör på det!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.