3 575 läst ·
3 svar
4k läst
3 svar
Felbyggda köksskåp
Gjorde bort mig en del då jag skulle montera ihop alla väggskåp. De träförstärkningar som ska finnas i skåpen högs upp, samt på mitten hamnade istället högst upp och längst ned i skåpen. Och givetvis var jag duktig och LIMMADE ihop skåpen!
Bakom den nedersta förstärkningen kommer då inte någon regel finnas, så min fråga är då; Kommer det att hålla att endast ha kottlingar bakom ÖVERST i skåpen? Längst ned i skåpen (där det i skåpet finns en träförstärkning men ingen regel bakom) kommer jag att sätta mollyskruvar igenom i tur och ordning skåpbakstycket i masonit, träförstärkning, vägggips och väggspån?
Vad tror ni? (Hoppas ni förstod min fruktansvärt krångliga beskrivning!)

Bakom den nedersta förstärkningen kommer då inte någon regel finnas, så min fråga är då; Kommer det att hålla att endast ha kottlingar bakom ÖVERST i skåpen? Längst ned i skåpen (där det i skåpet finns en träförstärkning men ingen regel bakom) kommer jag att sätta mollyskruvar igenom i tur och ordning skåpbakstycket i masonit, träförstärkning, vägggips och väggspån?
Vad tror ni? (Hoppas ni förstod min fruktansvärt krångliga beskrivning!)
Jag förstod inte riktigt, men när jag en gång satte upp IKEA-skåp på en dålig vägg vände jag dem medvetet upp och ner och kompletterade dem med en brädbit i överkanten inifrån. På så sätt kunde jag skruva fast brädbiten inuti skåpen i väggen så att skåpen hängde på den och dessutom fästa skåpen i de ordinarie beslagen som då fanns i nederkanten.
Du kanske också kan lösa ditt problem med en extra kortling/brädbit i överkanten inuti dina skåp? Den tar inget märkbart utrymme i skåpet.
Du kanske också kan lösa ditt problem med en extra kortling/brädbit i överkanten inuti dina skåp? Den tar inget märkbart utrymme i skåpet.
Klicka här för att svara