5 223 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
ranka kök efter pris
Vi ska köpa ett helt nytt kök. Vi vill ha massiva ekluckor, vitlaserad så man ser ådringen genom. Jag vill ha en slät lucka utan speglar.
Vi har tittat på tibro, där kunde man få vilken ytbehandling man vill på allla luckona. Problemet var att det skulle kosta över 250 000.
Har kollat på Ballingslöv men har inte fått pris.
Jag skulle behöva lite tips på alternativa leverantörer som inte är så dyra.
Vi ska ha en bänkskiva med. Här väljer vi på svart matt granit, betong eller oljad ek.
Är det någon som ha erfarenhet av betong?
Vi har tittat på tibro, där kunde man få vilken ytbehandling man vill på allla luckona. Problemet var att det skulle kosta över 250 000.
Har kollat på Ballingslöv men har inte fått pris.
Jag skulle behöva lite tips på alternativa leverantörer som inte är så dyra.
Vi ska ha en bänkskiva med. Här väljer vi på svart matt granit, betong eller oljad ek.
Är det någon som ha erfarenhet av betong?
Betong tål inga sura vätskor
En citron som får ligga en stund ger en ljus matt fläck som måste slipas bort
Äkta svart diabas (riktigt svart) mattslipad och behandlad är mycket tålig
Svart granit (gabbro) är en mörkgrå sten som är otroligt stark och tål det mesta
Oljad ek har för och nackdelar som allt trä
En citron som får ligga en stund ger en ljus matt fläck som måste slipas bort
Äkta svart diabas (riktigt svart) mattslipad och behandlad är mycket tålig
Svart granit (gabbro) är en mörkgrå sten som är otroligt stark och tål det mesta
Oljad ek har för och nackdelar som allt trä
vi har köpt kök från ett kökssnickeri (Haiders snickeri i Orsa) och jag tror de står sig mycket bra i pris. Vet inte om du bor i närheten annars finns det kökssnickerier på andra orter i Sverige.
(Marbodal ville ha ca 100000 och vi betalade snickeriet ca 60000) (IKEA kostade ca 35000)
Men det är inte laserad ek så det kostar säkert mer.
Lycka till
(Marbodal ville ha ca 100000 och vi betalade snickeriet ca 60000) (IKEA kostade ca 35000)
Men det är inte laserad ek så det kostar säkert mer.
Lycka till
Har just installerat ett kök från Lundins och det är toppen. Man får skåpen måttanpassade och de kan göra speciallösningar utan att det blir så värst dyrt. Har ett L-kök och det gick på 90.000:- för snickerierna inkl frakt och beslag. De har dessutom en jätte bra service då man skall montera sitt kök, det är bara att ringa så får man alla tips man behöver.
Klicka här för att svara