G
G.L.: Borde ha en indikering som blinkar ett antal blink som motsvarar felet. Leta fram manualen på nätet och se om du får info. Det var Whirpool som tillverkade IKEAS vitvaror i begynnelsen. När maskinen stoppar så snabbt kan det vara något med avloppspumpen som går en stund innan inloppsventilen öppnar. Restvärdet på en gammal diskmaskin är försumbart så reparation onödig
4 svar · 185 läst
B
Bill Algö: [citat] vilken modell är det? ingen raketforskning på smäcks ugnar direkt. det mest sofistikerade är vreden allt annat brukar gå att lösa med spett
7 svar · 2,5k läst
·
Intet
Intet: [citat] Här kan precis allt gå fel. Vad är det för unikt med det kylskåpet att habegäret nockar förståndet?
30 svar · 6,8k läst
M
Macktheknife: Vi har beställt en bänkskiva till vårt kök av ett företag som mätt och installerat bänkskivan på plats. Efter att de gerade kanterna limmats ihop så skrapades limmet bort och kanterna fasades ner med slipmaskin. Detta var på köksön som vi klädde in med stenen runt om hela. Då uppstod flisor i skivan ca 1-5 mm på flera ställen. Enligt företaget går det att laga utan problem
0 svar · 157 läst
·
BirgitS
BirgitS: [citat] Det är ju förhandlingar och kompromisser mellan försäkringsbolagen, Säker vatten och byggindustrin. Det lär stämma och reglerna blev hårdare vid senaste årsskiftet.
5 svar · 171 läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Det beror på hur känslig man är för vilket intryck det som står där ska göra på andra. Det blir ju inte mycket förvaring om man bara kan tänka sig att placera de vackraste glasen och vaserna där. Tallrikstravar och vanliga dricksglas ger ju inte alltid ett dekorativt intryck. På dina bilder är det ju rätt glest, i alla fall jämfört med hur det ser ut i mina köksskåp. Vi
11 svar · 336 läst
·
S
sinuslinus: Gångjärnen sitter med så kallade renoveringsplattor som man skruvar fast i stommen. Det borde innebära att någon har bytt ut luckorna. Enklast är nog att ta längre skruvar.
1 svar · 99 läst
·
C
CarlLundberg: Jag har testat kalkrengöring nu och bikarbonat efter. Det är rejält mycket bättre men en liten, liten skugga kvar. Får se om vi kör Thailand istället, tack för tips…
2 svar · 167 läst
·
S
Stefan Fritzon: Vi satte in Karlby skiva i vårt kök för ett år sedan. Då vi är småbarn föräldrar så har vi inte varit jätte noga med att torka bort vatten. Nu har träfanerna sprukit lite. Testar med att täcka med olja över natten. Ska kanske köpa hårdvaxolja också och lägga på. Någon som har något tips på vad man kan göra eller om någon annan har varit med om det? Får kanske foga med
14 svar · 13,4k läst
·
C
Conqvist: [citat] Håller med om man kör laminat. Jag ville ha något riktigt tåligt så körde klick-vinyl som tillverkaren uppger är vattenfast ink skarvar (inte att ha i dsuchen såklart). Jag la det under skåpen och skarvarna har hållt sig förutom där kyl och frys står där det finns en liten glipa i en skarv nu. Så skulle tro att skåpen tynger ner betydligt mindre än tex kyl och frys.
24 svar · 818 läst
Christer G.V.
Christer G.V.: [citat] [citat]
238 svar · 32,6k läst
·
J
JIllergard: Uppdatering: Det gick, med visst pyssel. Skafferiskåpet (utdrag) till vänster kortades in,skåp ovanpå justerades höjden på. Som synes är arbete fortf pågående, med bland annat korta ner och måla skåpsluckor som låååångsamt går framåt. Men gött med mer plats i kylskåpet (och försöker bortse från vilka åbäken kylskåp egentligen är). [bild]
4 svar · 325 läst
·
Hep
Hep: Sorry, jag borde varit tydligare. Det är inte bara i teorin som det lätt blir flammigt. Jag har testat och fått det flammigt. Även sett andra som gjort det - en del har fått det bra och andra inte.
4 svar · 103 läst
T
tagelii: [citat] Helt rätt, jag som tänkt fel. Det var inklusive ”huvudet”, nu får jag det till 42 mm med min tumstock, har tyvärr inget bättre att mäta med.
8 svar · 215 läst
·
Helena S
Helena S: [citat] Nu var det fästena till hyllan gick sönder. Hyllan gick sönder för att den föll ner på golvet, och jo, jag tycker 4 väggfästen ska klara mer än 6 kg.😉
2 svar · 87 läst
·
E
El Capitan 006: [citat] Hoppas de har fler än på hemsidan! Det var inget roligt utbud annars...
7 svar · 235 läst
·
P
Phlomis: Hej! Jag har ett fritidshus med krypgrund. Det har för ett par år sedan läckt vatten under diskbänken, enligt förra ägaren. Det finns kvar en tråkig doft under diskbänken. Konstruktionen där består av spånskivor, och det är där det luktar från. Jag vet inte om det är helt tätt vid rörgenomföringen, jag skulle tro att det inte är det. Jag tänker att jag ska renovera köket,
0 svar · 124 läst
S
Sirhackett: [citat] Jag tog ner fläkten... det går nog att lösa utan att plocka ner allt också... men då får man nog ligga på bänken och greja. Tar man ner själva motorn så ser du två skruv uppe och på insidan mot framsidan sitter 4 skruv. Skruvar man bort dessa lossar paketet och man kommer åt att byta kontrollkortet.
8 svar · 233 läst
·
H
hamren: Oj Jag visste inte att det fanns flex zoner för 14 år sedan. Jag trodde det var en rätt ny företeelse. Men det verkar som att många här är nöjda med sina fullflexspisar så jag kanske ska satsa på en sån. Jag hade gärna haft 90 eller 100 men jag får tyvärr inte plats med det. [citat]
45 svar · 5,5k läst
·
C
Cox: [citat] Flytta ut på landet
41 svar · 19,7k läst
·
K
Krassegrand: [citat] Titta på mitt svar från 5 aug 2025 11:58
22 svar · 39,3k läst
·
L
Liljeros: Fixa ja, laga helt nej. Skulle slipa ner, laga med kemiskt trä och måla över. men det kommer troligtvis synas. Luckor av MDF är extremt känsliga för fukt, går det hål i färgen går det fort
1 svar · 149 läst
·
Krilleman
Krilleman: [citat] Du har en Mora Temp och tråkigt nog har Mora slutat tillverka reservdelar till denna modell. Servicehandboken: https://www.e-magin.se/paper/34b5nbbh/paper/1#/paper/34b5nbbh/30
1 svar · 104 läst
·
L
Leifa63: Tack för tipsen. Nu är samtliga skivor borta. Lösning; en kombo av svaren. Sågade upp skivorna så jag kunde komma åt uppifrån och använde ett brett stämjärn från insida och en lite kraftigare spackel för att hjälpa till med limmet. Funkade kanon. Så tusen tack 👍 /L
4 svar · 344 läst
N
NyMedLandställe: [citat] Hej! Hur gick det med det här, hur löste du det? Har samma utmaning i lägenheten vi ska flytta in i. Vore toppen att få höra dina erfarenheter :)
3 svar · 1,2k läst
F
Festlund: [citat] Tittar du noga så ser du att dom ej är kombinerade utan separata skåp. Kyldelen är helt separat och står på en egen hylla inuti skåpet. Riv bort skåpen och stommarna och ställ dit vanliga skåp istället som nyttjar fulla standarden. 👍🏻
2 svar · 229 läst
·
Discharged
Discharged: Sätt nya stommen 2cm högre än nuvarande så är det inget problem? Äldre kök är ändå alltid för låga...
15 svar · 529 läst
·
B
Banner2027: Det ska ha runnit ner vatten från diskhon vid diskningen och blivit en vattenskada på över och underkanten på köksluckan. Är det någon som har förslag på hur man kan åtgärda detta utan att behöva köpa nya köksluckor?
0 svar · 146 läst
·
F
Fabbe: [citat] oooh jag vill inte ha en blank yta. Utan en borstad matt yta.
2 svar · 130 läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.