G Gurra_Science skrev:
Hej,
Bumpar upp tråden. Hur långt i förväg beställde ni köket ungefär? De har nämnt 6 veckor innan man tänkt börja montera så är man "garanterad" att få det i tid.

Verkar ju onekligen som att de missat en hel del i just ert kök (och bevisligen andras också). Nu en tid efter ert köksköp skulle ni säga att det var helt och hållet bristfälligt hos Snek eller var det bristande kommunikation, skisser eller andra omständigheter som ev. också gav upphov till de problem ni nämner? Jag har haft ett avstämningsmöte med Snek och har fått ett bra intryck med bra inspel på köket vi skissat upp men jag läser en del inlägg från kunder vilket får mig att tveka. Du nämner att de stod för kostnaden för omfräsningen och ni fick kompensation utöver detta. Var det efter lång kommunikation och vad var det som gjorde att de till slut "gav" med sig att stå för kalaset?

I övrigt, är ni nöjda med kvalitén på köket? Andra har nämnt att luckorna spricker, är det något ni upplevt?



Till sist Har svårt att sortera diverse negativa inlägg, vet inte om det är det klassiska att man oftare spyr galla på någon än att prisa dem och att det således är ett stort mörkertal gällande de som är nöjda med sitt kök från Snek. Andra får således gärna komma med ytterligare recensioner/inspel.
JAg vill vara alla för Snek. Vad ni än gör så undvik dom till varje pris. Dom skickar luckor med sprickor och stommar som inte är raka. Beställ vad som helst men itne Snék.
 
J Jonasekm skrev:
JAg vill vara alla för Snek. Vad ni än gör så undvik dom till varje pris. Dom skickar luckor med sprickor och stommar som inte är raka. Beställ vad som helst men itne Snék.
Tack för infon. Hur var sprickorna i luckorna? Var det mellan ramen och "spegelpartiet"? Vad mer exakt var det för fel på stommarna? De var inte raka? Valde ni att montera själva eller fick ni de monterade?
 
RoTe
cherrypie cherrypie skrev:
Hej allihopa!
Vi bestämde oss för att snickra själva istället. Köket är inte klar än men snart så! Laddar upp lite bilder
Läckert!
 
  • Älska
cherrypie
  • Laddar…
G Gurra_Science skrev:
Tack för infon. Hur var sprickorna i luckorna? Var det mellan ramen och "spegelpartiet"? Vad mer exakt var det för fel på stommarna? De var inte raka? Valde ni att montera själva eller fick ni de monterade?
Sprickor i stommar och i luckorna. Min svärfar som har varit snickare i 40 år hade aldrig sett något sämre.
 
G Gurra_Science skrev:
Tack för infon. Hur var sprickorna i luckorna? Var det mellan ramen och "spegelpartiet"? Vad mer exakt var det för fel på stommarna? De var inte raka? Valde ni att montera själva eller fick ni de monterade?
Ja, bland annat i spegeln. Även stora sprickor i botten på lådorna. Synliga fula skarvar utåt. Fronterna var extremt tunn plywood. Jag skulle inte rekommendera någon snek.
 
Redigerat:
G Gurra_Science skrev:
Hej,
Bumpar upp tråden. Hur långt i förväg beställde ni köket ungefär? De har nämnt 6 veckor innan man tänkt börja montera så är man "garanterad" att få det i tid.

Verkar ju onekligen som att de missat en hel del i just ert kök (och bevisligen andras också). Nu en tid efter ert köksköp skulle ni säga att det var helt och hållet bristfälligt hos Snek eller var det bristande kommunikation, skisser eller andra omständigheter som ev. också gav upphov till de problem ni nämner? Jag har haft ett avstämningsmöte med Snek och har fått ett bra intryck med bra inspel på köket vi skissat upp men jag läser en del inlägg från kunder vilket får mig att tveka. Du nämner att de stod för kostnaden för omfräsningen och ni fick kompensation utöver detta. Var det efter lång kommunikation och vad var det som gjorde att de till slut "gav" med sig att stå för kalaset?

I övrigt, är ni nöjda med kvalitén på köket? Andra har nämnt att luckorna spricker, är det något ni upplevt?



Till sist Har svårt att sortera diverse negativa inlägg, vet inte om det är det klassiska att man oftare spyr galla på någon än att prisa dem och att det således är ett stort mörkertal gällande de som är nöjda med sitt kök från Snek. Andra får således gärna komma med ytterligare recensioner/inspel.
Kvaliteten är bra, vi har inte sett sprickor. Jag beställde nog ca 4-6 månader innan. Kommunikationen minns jag som ojämn, ibland välfungerande särskilt vid beställning men vid problem så var det mindre bra. Men det är ju flera år sedan så möjligen fungerar det bättre nu. Men kommer ihåg att det inte var självklart att de skulle stå för extrakostnader trots att det var deras misstag som orsakade det, de ansåg att ersättningen var kompensation men det höll vi inte med om naturligtvis varför vi fick lådinredning för 3000 kr.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
Jag tror inte att Snék kommer finnas om ett par år. Alltför många verkar vara missnöjda med både kvalitet samt kundservice. Ska ladda upp bilder så ni får se.
 
Vi beställde vårt kök och fick det på de 6 veckor de utlovade. Vi monterade det själva samt målade, de var förbehandlade med olja. Jag måste säga att jag inte är missnöjd med kvalitet (tog dock släta luckor), allt i fint massivträ. Vi fick några grejer för mycket och några grejer saknades men de kompletterade med dem och överblivna grejer har vi ändå kunnat återanvända som hyllplan i förråd etc.

De negativa synpunkter jag har är nog den digitala manualen/hjälpen och guiderna kring montering där det många gånger var en gissningslek, men där vi fick svar hyfsat snabbt från dem med ytterligare förklaringar. Framför allt tycker jag att montering av fronterna har varit knivigt för att få det helt rätt då det hänger mycket ihop med att alla täcklister mellan fronterna sitter rätt på millimetern för att lådorna inte ska ta i dem när de fylls med grejer, framför allt de större lådor som fylls med tyngre grejer.

Om man ser framför sig att montera det själv behövs en god portion tålamod och lite extra tid. Har man snickare som gör det misstänker jag att det inte är några problem. Ska man måla själv med linoljefärg krävs utrymme och tid, men det tänker jag att den som väljer att måla själv vet.

Vi är på det stora hela nöjda med vårt kök och hörde inget från våra hantverkare om feltillverkning eller annat knas och upplevde inget av det när vi moterade allt. Vi beställde stommar med lådor och högskåp för kyl/frys med släta luckor, så det kanske är olika produktion/kvalitet på deras olika produkter?

Om ni beställer av dem skulle jag lyfta era orosmoment och se hur de bemöter dem, här i tråden verkar det ju finnas en hel del att fråga om :) Lycka till oavsett vilket kök det blir!
 
  • Gilla
Gurra_Science
  • Laddar…
cherrypie cherrypie skrev:
Hej allihopa!
Vi bestämde oss för att snickra själva istället. Köket är inte klar än men snart så! Laddar upp lite bilder
Det där förtjänar ju en egen tråd. Gjorde ni eklimfogen själva?
 
Fredrik från Snek kök vill bemöta de negativa omdömena om dem i den här tråden enligt följande:

-------------------------------------

Vi är och har alltid varit ett litet, hantverksdrivet bolag, och därför är det viktigt för oss att ta ansvar om något inte blir som tänkt. De fåtal negativa omdömen som förekommer rör enskilda ärenden från en period under vår uppstartsfas då vi växte snabbare än vad våra rutiner då klarade av.

I fallet där Konsumentverket nämns fick vi rätt av ARN. I ett annat ärende där en fräsning blivit fel tog vi fullt ansvar, erkände misstaget och stod för all extra tid och kostnad för snickare och åtgärder. Båda ärendena hanterades i enlighet med gällande avtal och Konsumentverkets riktlinjer och sedan dess har vi stärkt både organisation och kundsupport.

Även om nästan alla leveranser sker utan problem kan det i undantagsfall uppstå fel. När det händer är vår utgångspunkt att lösa situationen på ett schysst och professionellt sätt. Det vill vi naturligtvis fortsätta att göra så om det finns frågor eller funderingar är man varmt välkommen att höra av sig till oss.

Med vänlig hälsning,
Fredrik

-------------------------------------
 
  • Gilla
Melusine och 3 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Fredrik från Snek kök vill bemöta de negativa omdömena om dem i den här tråden enligt följande:

-------------------------------------

Vi är och har alltid varit ett litet, hantverksdrivet bolag, och därför är det viktigt för oss att ta ansvar om något inte blir som tänkt. De fåtal negativa omdömen som förekommer rör enskilda ärenden från en period under vår uppstartsfas då vi växte snabbare än vad våra rutiner då klarade av.

I fallet där Konsumentverket nämns fick vi rätt av ARN. I ett annat ärende där en fräsning blivit fel tog vi fullt ansvar, erkände misstaget och stod för all extra tid och kostnad för snickare och åtgärder. Båda ärendena hanterades i enlighet med gällande avtal och Konsumentverkets riktlinjer och sedan dess har vi stärkt både organisation och kundsupport.

Även om nästan alla leveranser sker utan problem kan det i undantagsfall uppstå fel. När det händer är vår utgångspunkt att lösa situationen på ett schysst och professionellt sätt. Det vill vi naturligtvis fortsätta att göra så om det finns frågor eller funderingar är man varmt välkommen att höra av sig till oss.

Med vänlig hälsning,
Fredrik

-------------------------------------
Men ni fick väl inte rätt av arn. Ni fick ju betala igen pengar till kunden så det du säger nu är ju inte sant.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.