Chansar om någon kunnig här har tid att svara på min fråga.

Har bifogat bilder på mitt kök där jag vill göra om. Jag funderar vad jag borde tänka på när jag vill flytta hela ”pelaren” markerat med 3 där i den andra bilden nummer 1 står, nummer 1 ska flyttas till nummer 2 och nummer 2 ska flyttas till nummer 3 (eller ja, bara bänkstommen).

Vi kommer byta bänkskiva och flytta hällen till köksö så det är inte ett problem.

Så frågan är, går det bra att flytta runt stommarna på detta vis eller går det inte? Kommentarer och tips mottas gärna!

(vi kommer även alltså ta bort kaffemaskinen ovanpå vinkylen samt skåpen ovanpå och lägga en bänkskiva där. Kyl&frys kommer vi bygga in. Den här väggen syns i sin helhet till vardagsrummet och det känns tråkigt att ha en maskinpark som utsikt).

• IMG_1242.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_1245.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det borde gå i princip. Sen hur mycket jobb beror ju t.ex. på hur ditt kök är fastsatt. Om du kan få tag på stommar med luckor för inbyggd kyl och frys som passar ihop med resten.

Du kan behöva en elektriker som ser till att det finns vägguttag med egen säkring till ugnen på nya platsen. Eftersom en ugn drar så mycket el är det ofta olämpligt att ansluta den till det uttag som som du nu har på plats 1.

Eftersom man nog oftast kaklar efter att man har fått bänkskivan på plats kanske kaklet måste göras om. Nya socklar kan kanske vara nödvändigt också, liksom takanslutning.

Borde vara görbart men spontant skulle jag inte sätta ugnen kloss mot en vägg. Blir svårjobbat kring den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.