Jag har f.n. centrerade handtag under mina köksluckor som är tunna och sladdriga, och som dessutom samlar smulor och smuts. Funderar på att byta till vanliga handtag i stil med dessa.
Polerat silverfärgat kökshandtag i enkel, klassisk design med rundade hörn, ligger på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har ritat ut var de hamnar om jag inte flyttar några gångjärn.

- Bör jag vända på gångjärnen på lucka 4 (näst längst till höger) för att få symmetri med 1 & 2?
- Handtagen för lucka 2 och 3 kommer slå ihop om båda luckorna öppnas. E det ok?
- Något mer jag bör tänka på?
Kök med vita skåpluckor, märkta med röda markeringar där nya handtag planeras. Diskbänk med glas och köksredskap framför kaklad vägg.
Skapa konto

Eftersom du har udda antal luckor - du har inte funderat på att sätta handtagen horisontellt och centrerat?

J JonasSun skrev:
Eftersom du har udda antal luckor - du har inte funderat på att sätta handtagen horisontellt och centrerat?
Jag har denna typ av centrerade nu, men jag tycker att de samlar smuts. Dessutom är de tunna och fladdriga.
Vitt köksskåp med silverfärgat handtag över diskbänk, omgiven av målarfärg och diskmedel på bänken under. Röd markering runt handtaget.
Skapa konto

Tänkte du på någon annan modell?

Du
Fredrik111 Fredrik111 skrev:
Jag har denna typ av centrerade nu, men jag tycker att de samlar smuts. Dessutom är de tunna och fladdriga.
[bild]

Tänkte du på någon annan modell?
Du kan sätta nån helt annan modell som du själv tycker är fin men inte i underkant av luckan. Den där designen lär precis som du skriver samla en del smuts och fett.

• Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Varför sätter du inte bara push-öppna, då slipper du handtag helt och hållet. Blir rent och snyggt på överskåpen👍

[länk]
[bild]
Intressant förslag! Ska fundera på det.

Jag har kyl/frys oxå i samma stil vid en annan vägg, och där måste jag väl ändå ha handtag. Men jättekul med influenser!

• Gilla
InsidersUnited
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.