H
HSP: Här kommer lite bilder på ett 99% färdigt kök. Jag har varit dålig på att uppdatera:(, köket har varit "klart" sedan januari.... [bild] [bild] [bild] [bild] Passade även på att bygga om dörrkarman in till köket, då jag inte vill ha någon dörr där. Dörrkarmen före... [bild] Dörrkarmen efter borttagning av gångjärn & montage av lister, spackling och målning [bild] Det som är
15 svar · 6,6k läst
·
Norrtull
Norrtull: Skulle va trevligt med en bild på marmorstänkskyddet. Går lite i samma tankar, med stänkskyddet.
4 svar · 3,2k läst
davveno1
davveno1: Kom precis på det, ett öppet 20*40 skåp och ett 40*100 skåp ramar in det galant!
4 svar · 889 läst
·
P
PCLarsson: Propan fryser vid minus 40, eller?
14 svar · 7,2k läst
T
tank77: [citat] Som sagt, skippa den valfria skenan och regla ut 15 cm och sätt sedan dit skåpen, klart!
3 svar · 5,5k läst
G
gaia: "samtidigt får vi ju del av byggarens rabatter" - skulle inte tro på det. gaia
1 svar · 1,6k läst
Sommartorparn
Sommartorparn: Nej, nej inga kantremsor! Inte tillräckligt funkis! ;-) Målning eller klistra plastduk blir inte aktuellt. Nyrenoverad hyreslägenhet. Vill inte göra något extra jobb utan bara skydda den nya målningen så jag inte blir ersättningsskyldig när det är dags för flytt. Tack för tipsen i alla fall
9 svar · 27,1k läst
·
Misse
Misse: [citat] Ledsen för sent svar! Roligt att du tycker om vårt kök:). När det gäller färgen så är det en av Alcros egna nyanser ("krita") och det stämmer att den är ljusgrå (uppfattas dock nästan som vit tycker jag).
16 svar · 11,2k läst
·
Larsa
Larsa: Du kan annars använda vinkelkap och stenskiva. Men då blir det på frihandel och inte lika perfekt. Men det döljer ju normalt fogen. Vinkelkapen kan du ju sen ha till annat också....
5 svar · 1,9k läst
E
EveT: Lechner levererar alla Ikeas skivor, i sten, laminat, trä och akryl. De är stora i Tyskland men finns en fabrik i Strömsnäsbruk i Sverige.
9 svar · 4,3k läst
M
Mikael_Swe: [citat] Lite för dyrt med tanke på att lägenheten ska totalrenoveras i början av 2016.
8 svar · 5,0k läst
·
Mikael_L
Mikael_L: [citat] Hade nog bara otur när jag tänkte ... ;) [citat] En annan attraktiv lösning (om det får plats) är att sätta en 70cm djup bänkskiva istället, det extra djupet på arbetsytan upplevs som väldigt användbart och lyxigt. Och då får ev rör ganska ledigt plats bakom stommarna.
28 svar · 42,3k läst
·
E
EveT: Ikeas gashällar finns i två klasser: de som kan anslutas till "stadsgas" (båda sorter G110 och G120) och de som enbart kan anslutas till Naturgas (metan G20) eller Flytande fotogengas (butan G30+propan G31). Alla gashällar från Ikea har förmonterade dyser för naturgas. För de hällar som säljs för inkoppling till stadsgas kommer dessa i separat påse. OBS detta gäller inte alla av dem,
8 svar · 6,7k läst
E
EveT: Hej! Goda nyheter - du kan beställa utgångna FAKTUM-frontar till ditt kök på www.ikea.se/faktum Alla fronter som såldes fram till sortimentsskiftet september 2013 finns där. Troligen har du Lidingö, eller Ädel. (de motsvaras av Bodbyn resp Grytnäs i det nya sortimentet) I regel blir det inte bra att täta hålen och lacka om... Det behövs slipas ner totalt, spacklas, och målas om helt.
1 svar · 11,0k läst
·
E
EveT: FIXA diffusionsspärr från IKEA kostar ca 69 kr, och du kan klistra fast den utan problem på undersidan av bänkskivan oavsett material. Diskmaskiner ska inte läcka någon ånga under användning. För att se om en diskmaskin läcker onormalt mycket kan man göra "papperstestet". Nästa gång du kör maskinen pillar du in hushållspapper du vikt en eller två gånger runt kanten där du
3 svar · 5,8k läst
B
billyby: Skulle nog också köra på Niklas förslag. De flesta övriga blir väldigt svåra att få till i gjutningen eftersom vasken har flera höjdnivåer (om du inte bockar av plåten dvs.). Jag har själv gjutit en skiva och undermonterat en kvadratisk vask..vilket blev väldigt enkelt att montera och snyggt (3cm tjock betong), men det gäller att vara kökspedant eftersom kanterna inte gillar
4 svar · 5,7k läst
·
M
MattisH: Usch lite nervös var man, men det gick ju hur bra som helst!!
8 svar · 5,6k läst
·
J
JerreEssberg: Inte så flummig fråga, men det är svårt att svara på utan att veta om det tex är bärande väggar, om det går el/vatten i de mm. Men gaias råd är inte dumt. Klokt att bo in lägenheten innan man börjar bygga om.
4 svar · 1,1k läst
M
Micke_rcm: Vajern är till för att kunna öppna pluggen i den lilla delen i diskhon. Har testat att byta anslutning tidigare men det blev värre då. Ska kolla lite noggrannare när jag kommer hem. Har tyvärr diskbråck och orkar inte att jobba i den höjden så länge. Tack för alla tipps😃
9 svar · 7,8k läst
·
B
Bjarnhof: Ok, då blir det ju plötsligt logiskt. :)
3 svar · 6,6k läst
Enk Projektet
Enk Projektet: [citat] Helt riktigt....men jag skulle hyra en riktig maskin så är det snart gjort.....
19 svar · 4,4k läst
·
Johan Gunverth
Johan Gunverth: ...och inte kollade jag det heller. :D
11 svar · 12,3k läst
J
josielinnea: Ingen bild ännu?
5 svar · 2,3k läst
U
uthuset: [citat] efter att vi skrivit ett brev till reklamationsavdelningen fick vi äntligen tag i en vettig person hos whirlpool. Han beklagade att vi blivit så dåligt bemötta och lovade oss en ny vara. Efter 6 månader så har vi äntligen fått en ny vara. Reparatören meddelade oss samtidigt att kretskortet var försenat ytterligare och väntades inte in för än i oktober.
16 svar · 32,5k läst
Hemmakatten
Hemmakatten: [citat] Nej, tyvärr, jag använder alla tillbehör. Har du testat länken ovan till reservdelssidan?
28 svar · 14,2k läst
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Konstigt för Ikeas bänkskivor som är kantade på fabrik skulle ju vara sååå bra i en annan tråd... ;) Ledsamt när sådant här händer då det drar med sig så mycket för att byta den, men jag hade tagit det med Ikea som reklamation då det är kantlisten och inget ni kunnat påverka... Så får vi se vad Ikeas 25års garanti gäller för... :)
3 svar · 8,2k läst
·
W
Weakman: Provade sudd, utan lyckat resultat!!
23 svar · 5,9k läst
·
j.f.s
j.f.s: Jag var lite dryg, det medges :) Förklaringen har Amatörsnickaren hittat och skrivit i sitt inlägg: En excenter är en vridknapp som sitter på diskhon och som öppnar och stänger till avloppet. Jag var själv okunnig och blev nyfiken när tråden dök upp. En excenter till VVS är ju något annat.
4 svar · 8,8k läst
Amatörsnickaren
Amatörsnickaren: Tror att det blir den jag initialt länkade med två hoar. För att undvika att skava på bänkskivan när man lägger i pannor etc kör vi på vanlig infällning (och inte undermontering). Stör mig inte mycket att den sticker upp lite över skivan.
5 svar · 4,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.