Tjena!

Tänkte ge mig på att koppla in en diskmaskin. Min enda fråga är vart man ska koppla in avloppsslangen till vattenlåset. Här är en bild på vattenlåset.

• IMAG0319.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle ta den anslutningen som sticker rakt upp eller i andra hand den till vänster i bilden.

Okej, på den övre anslutningen är det bara att klippa av toppen och sen på med slangklämma? kanske beror lite på hur avloppsslangen ser ut med? har inte maskinen hemma än så det är lite svårt att säga.

Yepp, lättast att se när man har slangen tillgänglig.

den övre anslutningen sågar/klipper du bort! Sätter sedan fast avloppsslangen med en slangklämma! Den på sidan brukar vara till breddavloppet och har inga räfflor/hullingar ej att rekommendera att fästa avloppet från diskmaskinen i!

Okej, tack för hjälpen. Bra film också, det ser ju busenkelt ut.

Jag läser denna gamla tråd för har ett liknande problem. Har just gissat att förre hemma-pularen satt diskmaskinsavloppsslangen till fel ställe, eftersom där verkar bli igenproppat och maskinen inte tömmer. Tänker flytta avloppsslangen till en vertikal anslutning längst upp. Men hur täpper jag igen den anslutningen som skulle varit till bräddavloppet ? Och hur i allsin dar fungerar det med diskhoar utan bräddavlopp ? Verkar vara jättevanligt nuförtiden

P
använd en kork eller silicon.

• Gilla
hulingen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.