Byggahus.se
Undrar om någon har erfarenhet av Kvik's folierade luckor?
Säljaren säger att hela luckan är omsluten, så det finns inga skarvar, men trots detta ser jag ändå framför mig Ikea's 90-tals möbler där det blir svart i skarvarna tills de släpper...

Vi har fått en offert och en ritning som vi är riktigt nöjda med och gärna vill sätta igång med, men vill samtidigt inte köpa ett kök som ser för jävligt ut efter ett par år. Vi älskar att laga mat och köket används samtidigt som det finns småbarn i familjen..

Ta med dig designen och köp på IKEA istället!!!

Jag har inte haft annat än problem med KVIK!!!

Dyrare än Ikea men betydligt sämre i både bemötande och kvalite!

/Peter

Jaha, jag som tänkte köpa ett kvik-kök. En stor nackdel verkar vara att man får allt huller om buller på en pall... På ikea är det ju väldigt organiserat.

men Ikea saknar nyckelbredder på moduler för mig, och nya Ikeaköken risas för mycket för att jag ska våga.

Tänk oxå på att folien är mkt känslig för värme... De delar som sitter i närheten av ugnen, där har folien krympt, ser lagom kul ut.
Sorry du kommer inte få mig att säga ok på ett Kvik kök, kvalitén ung samma som Ikea men till ett högre pris och ett kundbemötande som suger!

Ett tips kan ju vara att kolla på epoq istället. Lackerade luckor till i princip samma pris som IKEA.

Vi har folierat vitt högblankt kök från Kvik som vi har haft i 7 år nu.
Av egen erfarenhet tycker jag att det är en väldigt bra lösning med folierade luckor, vi har inte en enda fuktskada eller andra skador som syns, i princip nyskick på köket trots två barn.

Mina föräldrar som har ett lika gammalt kök som oss med lackade luckor från Myresjökök har ett ett antal luckor som är dags att byta.

Jag har också ett foilerat kök från Kvick sen 6 år tillbaka och jag kunde inte vara nöjdare.

Lura inte dig själv bara att ta bugetskenorna till skåpen. Lyxvarianten är helt klart värda sitt extra pris.

Känns som det varierar rätt mkt på hur bemötandet är beroende på vilken kvickbutik som används.

Ja, allt kommer osorterat men det är ju inte direkt något 10000-bitars pussel utan det sorterar man ju upp tämligen snabbt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.