Hej! Jag har renoverat mitt kök, men ska nu bygga om en del av lägenheten som inte tidigare var kök. Det ska nu bli en ny del med kylskåp och förvaringsutrymmen. Jag behöver hjälp med hur det skulle kunna se ut. Det övriga köket är i 40-tals stuk med överfalsade luckor. Jag funderar på att köpa ikeastommar och göra överfalsade luckor av mdf i samma stuk som resten av köket.
Utrymmet är 1920mm brett och 2570mm högt (1150mm djupt). Kylskåpet är 910X1800 (680mm djup)
Dörren till vänster på bilden ska förresten byggas igen
Utrymmet är 1920mm brett och 2570mm högt (1150mm djupt). Kylskåpet är 910X1800 (680mm djup)
Dörren till vänster på bilden ska förresten byggas igen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
R
Roland112
Bannad
· Västra Götaland
· 2 165 inlägg
Roland112
Bannad
- Västra Götaland
- 2 165 inlägg
Jag har precis köpt och byggt mitt egna IKEA kök. Jag kan säga såhär, gör det enkelt för dig och riv ut allt och börja om på nytt. Att göra luckor som ska lackas osv kostar myket pengar, de är inte värt det, ut med skiten och in med nytt är mitt råd (förutom den snygga bänkskivan). Jag skulle själv bara byta luckor i mitt kök, skulle gå på 30K. Istället byggde jag ett helt nytt plus större än de förra för 45K.
By the way, att driva så många saker som du just nu gör med uttaget i taket kommer snart får säkringen att gå
By the way, att driva så många saker som du just nu gör med uttaget i taket kommer snart får säkringen att gå
Redigerat:
Klicka här för att svara