Hej på er!
Har som alla andra förstått tjusningen med IKEAS generösa 8cm sockel nu när vattenledningen bakom är helt i vägen.
Jag skulle behöva rådfråga er om en sak. Vattenledningarna kommer ut från sidoväggen och fortsätter sedan bortåt längs väggen som är bakom skåpsstommen. Ledningarna ligger just nu ca 4cm ut från väggen. Min tanke var att helt enkelt byta ut nuvarande fäste mot ett annat fäste som gör att rören sticker ut ca 1cm istället. Jag trycker alltså rören mot väggen.
Detta innebär ju att det kommer bli en "böj" vid sidoväggen som rören kommer ut ifrån, tills dess att avståndet blir 1cm.
Är det någon fara att göra på det viset? Tilläggas bör att rören kan röra sig ett par millimeter fritt precis vid sidoväggen.
Hoppas att ni förstår, det är alltid svårt att förklara via text.