arneri68 skrev:
Det känns som jag är den enda på BH som fortfarande använder dubbla hoar och diskställ. Många verkar använda kastruller och stekpannor av gjutjärn och kolstål, knivar av kolstål etc som inte tål maskindisk. Torkar ni av dem direkt efter disk eller hur gör ni? I mitt hushåll handdiskas alla redskap.
Gjutjärns- och kolstålskärl torkas direkt efter "diskning", knivar och träredskap lägger vi oftast till tork på en kökshandduk utbredd på diskbänken (mest för att slippa ha ett diskställ). Och, som sagt, jag offrade min andra ho till förmån för större lådor. En kompromiss, men en hyfsad sådan. Vore köket större skulle jag ha en stor ho och en liten.

TowaTei skrev:
100%
! Jag ångrar ändå inte att jag offrade dubbelhon eftersom jag då istället fick plats med 80cm-lådor under spishällen, men om utrymmet finns tycker jag absolut att man ska satsa på dubbelho. /QUOTE]

Angående spishällen gjorde jag en lite grej där också för att enkelt komma åt lådorna under tiden man lagar mat, och det var att montera hällen mittemellan två skåp, har lådor överst men dom är dock inte fullhöga eftersom det är monterat ett skydd under hällen så inte redskap ska tryckas upp i elektroniken! Men har kryddor i den högra som inte inte tar så mycket plats då dom ligger ner och redskap i den vänstra!

[media]

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.