Ursprungsläge:
Vedum-kök från då huset byggdes 2001.
"Öppen" och "välkomnande" känsla där man kommer direkt in i köket... :x
Målbild:
40cm högre överskåp, istället för fasta hyllplan i bänkskåpen kör vi nu utdragbara lådor (framtiden) samt en halvvägg mot hallen för eliminering av välkomnande känsla.
Allt jobb görs själv, stommar/luckor IKEA Brokhult, vitvaror främst från Siemens, bänkskiva blir troligen 30mm granit ifrån Andrews Granite.
Pga ett vad är budgeten satt till 100.000 kr inkl allt (detta var innan vi kom på att man måste ha stenskiva).
Önska mig lycka till...
Jag gillar heller inte att göra saker på det lättaste sättet, därav bl.a. det snedkapade överskåpet,
det blir även en egen variant av låd-belysning.
Vedum-kök från då huset byggdes 2001.
"Öppen" och "välkomnande" känsla där man kommer direkt in i köket... :x
Målbild:
40cm högre överskåp, istället för fasta hyllplan i bänkskåpen kör vi nu utdragbara lådor (framtiden) samt en halvvägg mot hallen för eliminering av välkomnande känsla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Allt jobb görs själv, stommar/luckor IKEA Brokhult, vitvaror främst från Siemens, bänkskiva blir troligen 30mm granit ifrån Andrews Granite.
Pga ett vad är budgeten satt till 100.000 kr inkl allt (detta var innan vi kom på att man måste ha stenskiva).
Önska mig lycka till...
Jag gillar heller inte att göra saker på det lättaste sättet, därav bl.a. det snedkapade överskåpet,
det blir även en egen variant av låd-belysning.
Redigerat:
Jag kommer att önska dig lycka till oavsett, men är det verkligen nödvändigt arbete? Jag ser verkligen inget fel på det gamla köket (som inte ens är vidare gammalt) utan tycker snarare det ser väldigt fräscht och funktionsdugligt ut.
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
Jag ser fram emot att följa ditt köksprojekt, som ser både välplanerat och genomtänkt ut. 
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
Just köket tror jag att många vill byta för att det är ett av de viktigaste rummen. Man vill liksom ha det på sitt eget sätt.
Vill du köpa den rostfria...? 
Japp, vinkyl! Dock passar höga modeller dåligt i höjd med IKEAs kök tycker jag, därav lutar det åt en 60 bred och 45 hög, så får man såga till en front under som passar. Modell ännu oklart.
TIPS?!
Japp, vinkyl! Dock passar höga modeller dåligt i höjd med IKEAs kök tycker jag, därav lutar det åt en 60 bred och 45 hög, så får man såga till en front under som passar. Modell ännu oklart.
TIPS?!
Lådfronterna finns i 60x10 o 60x20, du kanske kan låsa en sådan nedtill o ställa vinkylen på ett hyllplan (förstärkt för 150 kg för säkerhets skull). Nej tack, har 4 m rostfriHA77EN skrev:
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Att mäklarbilder kan vara så vilseledande... När dom tog bilder innan min egen husförsäljning tänkte jag: å jäkla, att jag bor såå fint!!
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Vad man ska ha vinkyl till förblir en evig gåta för mig men det är ju smak och att visa upp.
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Min enda vinsamlingsattiralj är en korkskruv.
Jag gillar som sagt fönstren, och jag tycker att ni gör helt rätt som med hjälp av det nya köket gör hallen lite mer till en hall! Jag tycker dessutom att det nya köket känns välplanerat, och det blir ju härligt med så mycket bänkyta!
Däremot undrar jag om ni sett luckorna irl? De är inte fanerade utan folierade, och jag tycker att känslan i dem är lite sådär. Har ni sett dem och är nöjda så är förstås allt ok, och jag vet att ni har en begränsad budget.
Däremot undrar jag om ni sett luckorna irl? De är inte fanerade utan folierade, och jag tycker att känslan i dem är lite sådär. Har ni sett dem och är nöjda så är förstås allt ok, och jag vet att ni har en begränsad budget.