5 932 läst ·
21 svar
6k läst
21 svar
Inte nöjd med kakling - vems fel?
Dom ska fixa översta raden och även en annan bit som hamnade helt på sniskan.Jerry Onmalm skrev:
Skarven i skivan blev för att Puustelli inte gör längre skivor än så. Har för mig att den är drygt 3,6 meter.
Tack för era kommentarer! Är det någon som har en bra källa på hur (och att) man skär i nätet som bitarna sitter på för att få rätt fogavstånd?
Claes
Asså visst, det är skillnad på plattor och plattor. Framför allt när det gäller kakel på ark.
Men som professionell plattsättare bör man då korrigera detta. På fakturan kan det resultera i att arbetet tar lite längre tid. Att skylla ifrån sig på plattorna för at resultatet är som det är, är enligt mig vara riktigt dåligt!
Där emot om plattsättaren hade fått lägga ner lite mer tid, hade jag möjligen kunna köpa resonemanget om att det är köpt på en lågpris kedja.
Nä, gör om gör rätt, eller så får dom fan göra en korrigering i priset.
Men som professionell plattsättare bör man då korrigera detta. På fakturan kan det resultera i att arbetet tar lite längre tid. Att skylla ifrån sig på plattorna för at resultatet är som det är, är enligt mig vara riktigt dåligt!
Där emot om plattsättaren hade fått lägga ner lite mer tid, hade jag möjligen kunna köpa resonemanget om att det är köpt på en lågpris kedja.
Nä, gör om gör rätt, eller så får dom fan göra en korrigering i priset.
Renoverare
· Kalmar län
· 2 596 inlägg
Tycker också att det låter illa att skylla på materialet i detta fall. Som Thyro89 skriver kan det ju ta längre tid om man behöver korrigera men här gick det ju för snabbt istället. Låter som ett stressjobb med dåliga ursäkter.
Ibland kan kag förstå att hantverkare hamnar i knepiga situationer när kunden själv fixar material, ofta för att pressa priset. Materialkännedom är ju i många fall en viktig del av fackkunskaperna. Som när elektrikern monterar de jättebilliga LED-spottar och får en missnöjd kund för att de lyser med lite olika sken. Dock tycker jag inte att det är så i detta fall.
Ibland kan kag förstå att hantverkare hamnar i knepiga situationer när kunden själv fixar material, ofta för att pressa priset. Materialkännedom är ju i många fall en viktig del av fackkunskaperna. Som när elektrikern monterar de jättebilliga LED-spottar och får en missnöjd kund för att de lyser med lite olika sken. Dock tycker jag inte att det är så i detta fall.
Vad jag hört så har Bauhaus 2a eller 3e sortering,men tycker ändå att firman skall korrigera ev fel. Be dem åtgärda detta omgående. Är du med i villaägarna så har du även juridisk rådgivning att få.
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Matstj skrev:
Detta skulle jag vilja säga att jag ALDRIG varit med om och att detta är värre att behöva stå ut med.
Aldrig sett något liknande.
Om man har skarven vid hällen är det normala att man bara har en liten skarv inne och en ute vid.
Att de två översta raderna linjerar varandra lodrät stör ögat med, men i övrigt är det fullständigt normalt att det blir så med denna typ av plattor/mosaik...tyvärr...
Självklart kommunicerar man med kunden om man ska lägga tid på att korrigera detta och ifall kunden är beredd att betala för denna tiden.
Redigerat:
Jo, skarven i skivan är ju inte ideal, men det visste jag ju om och hade godkänt. Grejen är att jag vill ha så stor arbetsyta som möjligt mellan häll och diskho och prioriterade det högre än den skarven.
Argumentet om att plattorna sitter snett på arken borde innebära att jag betalar mer för monteringen, inte att resultatet blir sämre. Det går ju att göra rätt. Om en enskild platta hade varit krokig hade det ju varit en helt annan grej.
Förstår inte att firmorna bråkar om sånt här... Dom måste ju förlora mer pengar på att få dåligt rykte än att göra om och få en nöjd kund? När detta ärende är över kommer jag ju att skriva här vilka det rör sig om. Ris eller ros får vi se. Sen hur mycket det påverkar deras affärer är kanske marginellt... Men man tycker att det borde finnas nån slags stolthet.
Argumentet om att plattorna sitter snett på arken borde innebära att jag betalar mer för monteringen, inte att resultatet blir sämre. Det går ju att göra rätt. Om en enskild platta hade varit krokig hade det ju varit en helt annan grej.
Förstår inte att firmorna bråkar om sånt här... Dom måste ju förlora mer pengar på att få dåligt rykte än att göra om och få en nöjd kund? När detta ärende är över kommer jag ju att skriva här vilka det rör sig om. Ris eller ros får vi se. Sen hur mycket det påverkar deras affärer är kanske marginellt... Men man tycker att det borde finnas nån slags stolthet.
Klicka här för att svara