Ska snart bli dags att beställa hem mitt nya kök. Kommer köra med ikea-stommar men känner inget behov av att absolut hålla mig till deras vitvaror. Vilken häll eller märke hade ni rekommenderat om man vill ha något för max ca 4000 kr (hellre ca 3000 kr om möjligt) och touch-knappar (har haft fysiska vred innan och det var ett helvete att hålla rent), och en bredd på 60cm? något märke jag absolut ska undvika?
här är ett par hällar jag kikar på:
AEG HK604200IB - 4.090:-
SIEMENS EH651FEB1E - 4.190:-
Whirlpool ACM 802/NE - 2.990:-
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
AEG HK604200IB - 4.090:-
Logga in
Skapa konto
SIEMENS EH651FEB1E - 4.190:-
Logga in
Skapa konto
Whirlpool ACM 802/NE - 2.990:-
Köp ikea du får mycket för pengarna och inte minst 5års garanti.
Du kommer troligen ångra dina ord om touchpanel. Men det är nästan omöjligt att finna några med vred.
Touchen fungerar inte när man vill utan när man inte vill. Kolla i hur många restaurangkök det finns någon pryttel ed touch.
Du kommer troligen ångra dina ord om touchpanel. Men det är nästan omöjligt att finna några med vred.
Touchen fungerar inte när man vill utan när man inte vill. Kolla i hur många restaurangkök det finns någon pryttel ed touch.
hade det varit vanligt med vred som gick att placera fritt från hällen hade det kanske varit ett alternativ, men jag tycker bara det blir kladdigt och jobbigt när vreden ska vara på själva hällen.electroluxaren skrev:
Absolut ingen av ovanstående hällar.major_tom skrev:
Jag tycker hällar där man först, med en knapp måste välja vilken platta man vill reglera och sedan välja effekt med en annan knapp, är fruktansvärt störande.
I mitt tycke ska varje platta ha separata reglage med siffror, då kan man med 1 knapptryckning direkt välja rätt effekt.
På Aeg hällen du länkade till krävs det 9 knapptryckningar för att gå från nian till ettan.
Köp en Ikea häll istället,
https://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20222830/
Nu vet jag inte om du har hunnit bestämma dig ännu, men jag landade i att köpa den här hällen och är väldigt nöjd än så länge. https://www.prisjakt.nu/produkt.php...MIueDGkO2_3wIVmeiaCh22nAjEEAAYAiAAEgKQxvD_BwE
Enkel att använda och att rengöra. Jag fick loss min för strax under 3000:- vill jag minnas.
Enkel att använda och att rengöra. Jag fick loss min för strax under 3000:- vill jag minnas.
vill tacka för alla råd! det hela slutade med att jag köpte ikeas "smaklig" MEN begagnad och med flera år garanti kvar om det skulle vara nåt. hade nog inte alls övervägt den hällen utan rådet från @Peter2400 ang antalet tryck för att ändra temp!
Klicka här för att svara