Hej på er, jag har köpt ett radhus och ska renovera allt! Men har stött på ett litet frågetecken. Till en början så tog jag för givet att det var en så kallad Alliance-fläkt. Men när jag började gräva i det så blev jag bara mer och mer förvirrad. Jag lägger in en bild om någon kan säga direkt vad det är för typ av fläktsystemet. Men vi säger att det är en Alliancefläkt, så kommer vi till nästa bit, när man söker på Alliancefläktar på internet så står det väldigt sällan klart och tydligen att det här är en Alliancefläkt eller inte. Hoppas ni kan göra mig lite klokare! Tack på förhand 
Det är en Alliancefläkt som sitter där idag, Så det bör ersättas med en likvärdig. Franke har en del olika. Alliance-villa. Du kan också kolla vart rören tar vägen, troligtvis ihop med övrig Ventillation och en Motor på taket?
Tack för svar! Men vi säger att jag googlar efter Alliancefläkt, allt som kommer upp på te.x bygghemma osv, står ju inte klart och tydligt att det är en Alliancefläkt. Det står te.x köksfläkt från cylinda, intern motor med 3 lägen, bra osuppfång... jag förstår liksom inte vad för benämningar som innefattar en Alliancefläkt.. nu blev det lite snurrigt kanske 
Klicka här för att svara