S
swirve: Den fina sidan duger bra! Brukar använda den när jag mellanslipar lister vid målning eller vid hårdvaxolja!
5 svar · 3,5k läst
·
J
JoggiB: Har kört Siemens/Bosch i vår lägenhet och är nöjd med dom so far så nu när det det är dags att flytta så måste jag skaffa nya prylar. Diskmaskin är integrerad. Ugnarna kommer sitta i ett högskåp. Induktonspishäll på 80 cm. Detta är förslaget jag fått men känns lite i överkant(runt 80K). Tror de flesta är deras toppsegment. Ugn (ånga) HS836GVB6 Siemens sudioLine Kombiugn med
0 svar · 1,1k läst
Alfredo
Alfredo: [citat] Båda metoderna fungerar nog bra. Det behövs ingen våldsam fastsättning då skivans tyngd hjälper till att hålla den på plats. Det du absolut inte ska gör är att limma den! Dels vill du tillåta viss rörelse och dels kan man vilja ta loss skivan utan att förstöra skåpen.
1 svar · 4,2k läst
·
S
seniorkonsult: Tack! Därför att bänkarna är inpackade i emballage!
2 svar · 1,5k läst
Lizzardo
Lizzardo: Ser ut som en fyrkantig kanal. Antingen så drar du om den på vinden eller i köket om plats finns.
2 svar · 834 läst
·
M
magnu: Det beror på din experimentlusta. Jag har en arbetsbänk som består av 3 brädor 45mm tjocka som satt ihop och lagt på två bockar. Prova på en skiva som du lagt på ett bord. Skruva fast lite lister för att styra fräsen. Det går inte att köra på fri hand. När du hittat din metod kan du prova i skåpet. Det är ju ändå bara inne i skåpet, det syns inte så mycket. Om det går lite
4 svar · 4,5k läst
·
K
klimt: Kanske upprepar jag mig, men ni bör börja med att ta upp frågan med föreningen. Ni är kanske inte de första som frågar och föreningen kan ha en policy. Några frågor föreningen har att hantera är Ventilationen, påverkas den och hur? Får man godkänd OVK och finns någon risk för luktstörningar genom bjälklaget för andra bostäder? Hur blir det med avlopp i det nya köket? Om en
23 svar · 4,8k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: [citat] Ja jag älskar dem och det är såååå mycket lättare att demontera och återmontera socklarna.
20 svar · 5,7k läst
·
F
Frökenkansjälv: Gör den? Fönstertätning! Hmm bra att veta.. ska byta iaf.. någon gång. :rolleyes:
4 svar · 2,9k läst
·
Göran.W
Göran.W: Jag har haft diskussionen med kunder massvis med gånger om varför det måste sticka ut en bit. Kunder vill inte det ska sticka ut för det är fult eller inte stack ut innan. Jag måste installera det så det sticker ut för annars är det mitt ansvar om det blir en läcka och en vattenskada för det inte varit fackmässigt installerat. Ibland blir tom kunderna riktigt irriterade och otrevliga
16 svar · 34,6k läst
·
13th Marine
13th Marine: Du vill ha en fullutdragsskena, annars öppnas den bara ca halva längden. https://www.beslagsbutiken.se/produkter/expansionsbeslag-och-ladskenor/teleskopskenor/fr-5052-teleskopskena-av-glansforzinkat-stal-lastkapacitet-90-kg.html
6 svar · 4,2k läst
·
pjapen
pjapen: Jag behandlar med seal Hard från former.nu www.former.nu/sv/betongprodukter/seal-hard Och sen betongvax för månadsbehandling så man slipper fläckar från början.
5 svar · 20,1k läst
·
Emeli123
Emeli123: Okej jag befarade att det är ett svårarbetat material!
11 svar · 10,6k läst
·
K
kristofo: Det slutade med vanlig fönsterlist och en sträng silikon. Blir nog bra. Tack för hjälp och kreativa förslag
7 svar · 3,4k läst
D
DFYD123: Det klarar du själv utan problem. Bottenplatta, två sidoväggar och en rygg innan du lägger på taket. Möjligtvis lite hjälp med balansen. Tänk på att bygga så nära rätt placering som möjligt då den står på vanliga köksben. Eller gjorde iallafall. Lite stökigt när man ska skjuta den på plats annars. Köksben är inte kända för att vara världens mest hållbara. Att tillägga
1 svar · 1,4k läst
BirgitS
BirgitS: [citat] Det är en säkerhetsåtgärd. Tänk dig att strömmen går när du lagar mat på kvällen och du råkar gå och lägga dig utan att stänga av plattorna (märks ju inte att de är på) men sen kommer strömmen tillbaks på natten, då vill man ju inte att plattorna ska bli överhettade genom att stå på i flera timmar och att något börjar ta eld.
9 svar · 4,4k läst
·
I
Interista88: Jag sa bara att vi letar vitvaror själva. För dom hade nämligen inte en vitvarumodell som vi va tvungna att ha. Va skulle hon på Electrolux säga lixom:D Dom hjälpte oss inte direkt, utan sa bara att se till att köpa vitvaror som är rätt storlek till era skåp. Men har man bara koll på storleken på skåpen som sakerna ska in i så va de inte så svårt. Mest prisvärt vet jag inget om,
3 svar · 978 läst
H
hempularen: Om du nu vill behålla det bef. utblåset, Så är väl frågan bara hurpass lätt det är att komma åt att skarva på sig på det röret, kan kanske bl lite struligt om det ligger bakom andra rör. Och sedan hu du kan dra röret från den nya platsen upp på vidne till det bef. utan att göra hela vinden helt oanvändbar. Se till att sätta renslucka i minst en ände av röret mellan två
3 svar · 2,2k läst
·
D
DaDolly: Www.stala.se http://konfigurator.furhoffs.se/
3 svar · 710 läst
M
Manfreds: Ska vi vara petiga så var det inte din exakta fråga nej, men nån här ovan verkar ju ha lyckats med det motsatta och faktumluckor är enkelt att få tag i. Står fast vid rådet att kontakta någon av de leverantörerna och höra med dem om de vet.
6 svar · 8,4k läst
D
DFYD123: Det är ganska många yttre faktorer som avgör huruvida en fläkt är bra eller dålig just i ”ditt” kök.
2 svar · 2,3k läst
raveper
raveper: Valde 2mm till mina 7,5*15 med fasad kant. Vit fog. Det är som snailman säger, fogen blir gärna bredare i verkligheten. Är det något som blir skitigt så brukar det vara fog och då kan det vara gött att ha så lite av den som möjligt.
5 svar · 9,1k läst
R
Anonymiserad 137805: detta är ju en ren induktions spis dvs nästa level av matlagning. så den skall ha nolla fram och den kommer med rätt sladdställ. Även denna rumän tål att klämmas på innan köp den undre lådan kan kännas vek
13 svar · 2,9k läst
·
L
Lopex: Hej, du får med allt du behöver!
1 svar · 1,6k läst
P
Peter_K: I offerten står det bara rostfri men jag tror det är vad Siemens kallar " Inox-Easyclean" Ja vi vände på dörren men man får dock vara lite försiktig och inte bara slänga upp den då den annars tar i frysens handtag.
60 svar · 21,6k läst
·
rampante
rampante: [citat] Ser att ni har samma kyl o frys som vi funderar på. Hur tycker ni det fungerar då dom inte har öppningshjälp?
14 svar · 6,2k läst
·
T
Thomas_Blekinge: Ryggåssåg. Dremel med sågklinga.
1 svar · 1,8k läst
Okarlsson
Okarlsson: Du måste ju såklart gå och titta, men utifrån planritningen så ser det ut som önsketänkande. Om det bara finns en stam i lägenheten, alltså i den tjocka svarta kvadraten längst till höger på planritningen mellan badrum/kök, så får du ett aber att få dit avloppet från den nya placeringen av köket. Det går ju att lösa, men med antingen hög kostnad eller irriterande pumpstation
8 svar · 4,2k läst
·
S
starmanin: [citat] Det blev ett epoqkök till slut. Blev så besviken på Ikeas utbud. Mycket sämre instruktioner än Ikeaköken men vi fick ihop det till slut. Använder inte skåpen längst till höger så mycket. Har sånt man inte använder så ofta där.
37 svar · 4,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.