Du har inte funderat på en LED-list i stället för spottar?
Dels syns knappt profilen och dels går den ju att måla om man vill.
Menar du att ljuset ska vara lite gulaktigt?
Då väljer man en belysning med lågt temperaturvärde (K-värde). Men kanske inte för lågt för då kan ju maten börja se konstig ut, typ att köttet fortsätter att se rött ut fast det redan är genomstekt.
3000 K brukar vara lagom i kök, men gärna högt Ra-värde (>80) så att färgerna blir hyfsat bra.
LED-strippar har passerat klassiska lysrör i ljusutbyte/m, så det är lika bra att satsa på de tidigare vid nyinstallation.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.