Har en FM Mattsson köksblandare och vill ändra från kallvatten till varmvatten. Hur gör jag. Tog bild från framsidan.

• Framsida av en FM Mattsson köksblandare med synligt märkesnamn och temperaturregleringsknapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad menar du? Är det omkastat varmt och kallt så är det bara att koppla om eller vill du ha varmvatten till diskmaskinen? I så fall vet jag inte om det går.

• Gilla
ture36
  • Laddar…
BirgitS
Välkommen till forumet!

Kan du berätta lite mer detaljerat vad du menar?
En köksblandare är normalt ansluten till både varmt och kallt vatten.

Ja vill koppla om från kallt till varmvatten.
Tror att man tar bort vredet sen gängar av plattan innanför

M mlkjhr skrev:
Vad menar du? Är det omkastat varmt och kallt så är det bara att koppla om eller vill du ha varmvatten till diskmaskinen? I så fall vet jag inte om det går.
Varmvatten till diskmaskin

M mlkjhr skrev:
På vissa Matson går det i alla fall:
[länk]
Vredet det blåa ska kuggas om som jag fattar. Då måste väl man skruva bort låsningen utanför(mässingring) ska koppla om så diskmaskin får varmt istället för kallt vatten.

• Bild på en kran med detaljvy av reglage med blått vred och mässingring, FM Mattsson-logotyp synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Stäng av vattnet innan du skruvar lös något!

Ok. Ska göra det.

janwide
Lite off-topic, men...
Varför vill du ha varmvatten till diskmaskinen?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Flera frågor. Varför vill du ha varmvatten till diskmaskinen? Och har du tänkt på att det första vattnet kommer att vara kallt iallafall? Åtminstone om du inte har varmvattencirkulation eller har spolat fram varmvatten till blandaren i förväg.

BirgitS
Det är inte heller alla diskmaskiner som klarar av att anslutas till varmvattnet utan att det blir problem med att disken inte blir ren och/eller att delar invändigt åldras i förtid.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.