M
Monterey: Hej! Planerar en renovering av köket men fruktar att detta är en knut som inte går att lösa. I det framtida köket skulle vi vilja ta bort skåpluckan och ha en fristående fläkt med utsug rakt ovanför spisen i bilden. Som det är nu leds fläkten om till vänster rätt in i fläktkanalen. Är det möjligt eller måste vi tänka om? Ursäkta på förhand om benämningarna är fel.
0 svar · 1,3k läst
·
R
RiKr: Ikea harr samma lösning, går kanske att byta mot deras filter?
28 svar · 11,6k läst
·
L
Lopex: [citat] Tycker jag ser det allt för ofta hemma hos kunder som har renoverat, såg igår ett väldigt fint hus men runt alla socklar vare fan gulnat, va som om dom hade skippat att måla in fogen
18 svar · 2,9k läst
·
Luddis_1
Luddis_1: Har en gorenje som jag kan göra 1 grad inställningar med är, sjukt nöjd. Testar man lite med tid å temp så funkar dom flesta ångugnar som sous vide Har även en circulator som gör samma jobb, blir fortfarande att jag använder den ibland. Ej pga resultat utan för att jag behöver ugn till annat vid större middagar, typ jul
25 svar · 15,1k läst
Chrissofsweden
Chrissofsweden: [citat] Lite sent på bollen men vi körde två skivor. Skarven är inte något som stör mig :)
12 svar · 37,4k läst
·
TheJesper
TheJesper: [citat] Aha! Bra att veta : ) Då känns det ändå bättre att jag kom på det innan det var för sent!
4 svar · 4,6k läst
·
P
PhilipBIM: [citat] Jaha, undrar varför den är vulkad på ena sidan men inte andra... Synd att man måste skifta hela maskin för en liten slang. Försökte att vara miljövänlig men det funkar väl inte så bra ihop med vår BNP-tillväxt:(
7 svar · 3,1k läst
·
raveper
raveper: Sätt du dit gipset och dra en sträng mjukfog. Ska du ha tapet låter du den gå ut en cm på skåpet. Blir det ändå inte bra så sätt dit en smyglist.
1 svar · 1,2k läst
·
stromsbrojanne
stromsbrojanne: Aha! Tack till er som svarat! Som jag förstår fungerar allt för övr:Digt bra.
5 svar · 2,5k läst
Crewna
Crewna: Tack. Körde vanlig fog. Ena springan var smalare och blev bättre. Nu håller vi tummarna för att de inte spricker! [bild]
2 svar · 10,1k läst
·
arneri68
arneri68: Om råvaror bereds på den stora bänken längs väggen är risken för dropp och spill stor på väg till hällen. Kanske inte ett stort problem, men spilld kött eller fruktsaft på golvet kan vara lite irriterande speciellt om hundar, katter och barn springer omkring i köket.
6 svar · 2,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: Eller en spånskiva eller liknande av lämplig tjocklek.
3 svar · 1,1k läst
·
J
Joonathaan: [citat] Inte det som är problemet , de är ytan mellan luckan och köksluckan.. har fräst ner järnen.
8 svar · 6,8k läst
·
T
tergo: fabrikat? möjligtvis kanske mora rexx https://www.moraarmatur.com/sv/vara-produkter/koksblandare/mora-rexx/mora-rexx-k5/mora-rexx-k5/
3 svar · 2,2k läst
·
Rainbow92
Rainbow92: [citat] Det låter utan tvekan som ett mycket snabbare alternativ, vi provar :)
5 svar · 996 läst
·
Stefan N
Stefan N: Behövs mer info om förutsättningarna. Annars stoppa i elkabeln i uttaget och koppla in vatten och avlopp.
1 svar · 1,5k läst
BirgitS
BirgitS: Har ni funderat på att bygga en avskild korridor för att slippa ha den genom köket? Ungefär som förlängning av den där pytteväggen några m till. Då får ni en ny vägg där det går att sätta ugnen utan att det springs framför den.
18 svar · 2,7k läst
·
S
Stuff: Finns säkert massa olika lösningar beroende på vad ni vill ha för stil. Vanligt när man t.ex. har en vägghängd fläkt i rostfritt är att man fortsätter med rostfri täckplåt upp till tak som döljer slangen. T.ex: https://www.ikea.com/se/sv/p/lagan-dekorativt-roer-till-flaekt-rostfritt-stal-90069066/ Hittar ni ingen produkt som passar exakt den fläkt ni vill ha så går det säkert att
1 svar · 1,8k läst
RmK_71
RmK_71: Om det är gips så hade jag satt en plywoodskiva (så stor som möjligt) bakom och helst träffa reglarna för att få stadga för fästet. Måla den vit eller vad väggen är så syns den inte om man nu bryr sig :)
10 svar · 11,1k läst
·
M
MiWass: Kommit fram till att det blir alldeles för krångligt att ha både el och gashäll, så jag kommer istället satsa på att ha en gashäll vid uteplatsen, som då fungerar som kör under de sköna årstiderna - fast, kan även nyttja den under vintern då det går snabbt att laga :)
13 svar · 5,8k läst
·
C
ccf82: Nyfiken på hur du löste det? Något tips att delge.
1 svar · 1,3k läst
S
Snappahaneklanen: Vad är bedömningskriterierna? Somliga skulle säkert säga att den är 10ggr så bra ur ett estetiskt perspektiv. Tror knappast den är 10ggr så bra för att lägga en skärbräda på eller ställa disk på. Hållbarhetsmässigt är de väl ganska så likvärdiga, laminat på spånskiva båda två.
2 svar · 2,6k läst
S
Snappahaneklanen: Ja det gäller ju först och främst att både bredden men också djupet funkar. IKEA har ju UTRUSTA lådfronter som passar MAXIMERA lådor när man vill ha en mindre låda innanför en vanligt lådfront. Sen gäller det att gångjärnen till luckan svänger undan luckan tillräckligt mycket för att lådan ska kunna dras ut. På bilden du bifogade på stommen har de löst problemet genom att
4 svar · 11,3k läst
K
Karldanaxel: Låt den stå strömlös över natt. En del tillverkare (Husqvarna tillverkas av Electrolux?) kör med garantiregistrering när man köper eller låter installera ny maskin. Sådan kan ju vara gjord. Garantireparationer ombesörjs i regel på tillverkarens bekostnad, av egen organisation eller certifierat serviceombud. Därför viktigt med garantiregistrering. Kolla!
8 svar · 4,0k läst
Jonatan79
Jonatan79: Det kan vara så att röret har för liten diameter så att luftningen inte är tillräcklig också.
10 svar · 2,9k läst
·
R
Anonymiserad 137805: Kolla ebay
3 svar · 2,3k läst
M
M.Kristensen: Silikon. Fäster på det mesta och flexibelt
1 svar · 1,1k läst
tttomten
tttomten: Det är klart det går, frågan är bara hur mycket anpassning som behövs.
3 svar · 2,5k läst
Magnus1968
Magnus1968: [citat] Min svåger och hans fru gillar att laga mat. De har TVÅ inbyggnadsugnar. Lite lyxigt, men jädrigt praktiskt.
48 svar · 6,6k läst
·
F
Anonymiserad 284245: [citat] Nej, de blir de absolut inte. Har massor av möbler i ljusa träslag oljade med Danish. Men det var som sagt hur jag skulle göra, välj det som du tycker känns bäst.
6 svar · 20,1k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.