Rabbithole
Rabbithole: Såhär ser det ut, IKEA bänkskiva med medföljande fogmassa [bild]
6 svar · 4,5k läst
·
Paul-Staffanstorp
Paul-Staffanstorp: Liiiiite svårt att sätta dit listen i efterhand om det bara är en del av samma vägg som ska kaklas för då livar ju inte taklisterna med varandra. Antingen får man ha taklist över hela väggen och kakla upp till listen, eller så släpper man taklisten vid den kaklade ytan och låter det leva sitt eget liv. Ska man ha en vägghängd fläkt med skorsten som ska upp mot taket måste man ju
5 svar · 4,3k läst
N
nht1: [citat] Oj stort tack, nu känner jag mig lite dum.:)
4 svar · 1,1k läst
L
Lopex: [citat] Kanon, alltid lättast så! En del hoar kan va ojämna men då borde den ha vart så där från början, oftast går hörnen lite neråt! Skulle gissa på att man får skär loss hon, ta bort silikonet, sen kolla va hon, om den är ok så är det bara att limma dit den igen
6 svar · 1,1k läst
·
P
Anonymiserad 182052: Hej, Vet någon måtten på Ikeas Knoxhult kök? Tex om man kan kombinera Knoxhult skåp med Modulluckor och lådor?
0 svar · 3,1k läst
P
Anonymiserad 137805: då blir det väldigt svårt utan typskylten
5 svar · 1,6k läst
Keiller
Keiller: Ikeas minsta skåp med lådor är 40 breda och 37 djupa och minsta skåp med lucka 20 bred och 37 djupa. Alla med 80 i höjd.
9 svar · 4,6k läst
M
maximm: För att återkoppla https://www.moraarmatur.com/sv/vara-produkter/utgangna-artiklar/koks--och-storkoksblandare/mora-pull-out-spray-med-diskmaskinsavstangning/ Ful, men väldigt praktisk, följsam och smidig och superbra stril. Satte denna i tvättstugan och är väldigt nöjd! https://www.moraarmatur.com/sv/vara-produkter/koksblandare/cera-koksblandare/mora-cera-miniprofi/mora-cera-miniprofi/
16 svar · 4,6k läst
·
BirgitS
BirgitS: Kan du rita in köket, efter ändringarna, i Ikeas planeringsverktyg (eller liknande) så att man kan få se det uppifrån och se måtten?
1 svar · 1,3k läst
·
P
Pipen69: Tack! Lyckades ta bort dem och sätta på de andra skåpen! Nu blir det installation av diskmaskin! Kanske återkommer även i detta projekt!
2 svar · 1,9k läst
·
BirgitS
BirgitS: Det kan bli lite konstigt att diska i en diskho som både är smal och inte centrerad framför kroppen. Varför inte ha diskhon närmast/närmare kyl/frys? Hur brett är skåp 3? Det ser ut som 50 cm men jag har för mig att Ikea inte har 50 cm skåp. Får det plats ett 80 cm skåp mellan kyl/frys och hörnskåpet?
3 svar · 1,3k läst
·
pamela nilsson
pamela nilsson: Jag bor i en 20-tals villa och har börjar funderat på att fixa till köket. Skulle vilja ha ett "äldre"/funkiskök med överskåp som är smalare nedtill och djupare upp mot taket. Med skjutluckor. Förslag på mått eller ritningar är jag intresserad av
0 svar · 1,6k läst
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: De har infällda spottar rakt över diskbänken också, kanske svårt att se om man inte förstorar bilden.
5 svar · 5,8k läst
·
B
Anonymiserad 137805: kylan spelar ingen roll utan det är fukten som kan inverka plus alla gnagare som bygger bo i dessa
5 svar · 6,1k läst
H
Hammarman: [bild] Glömde visa hur det blev. Nöjd vart jag iaf!
13 svar · 5,0k läst
·
H
Hammarman: Gick på standardhöjd på sockeln och lämnade lite lucka under bänkyta. Inget jag stört mig på hittills och tycker det blev hyggligt snyggt också. Mycket lister, men vad ska man göra :rofl: [bild]
12 svar · 6,5k läst
·
H
Hammarman: Mycket tack för dom tipsen! Tog en 10 cm till vänster och ångrar det verkligen inte. Tycker det ser rätt bra ut också. [bild]
3 svar · 5,7k läst
·
K
Karl Gävle Andersson: Ok. Så muttern(?) under hoen va på något sätt fast men snurrade... Nu behöver jag istället veta var jag får tag på en bottendel.
6 svar · 3,1k läst
·
tttomten
tttomten: Välj den låda som passar dina saker, tex, hög till flingpaket, mellan till glas, låg till bestick osv. Har glassidorna till nästan alla lådor, snåla inte där.
1 svar · 11,7k läst
·
BirgitS
BirgitS: Du kan pröva med att gnida stearinljus på alla glidytor när det gäller lådorna. Det räcker många gånger, men det kan också vara så att det är för mycket målarfärg så att du behöver slipa bort den först. Från början var antagligen lådorna trärena och bara fronten målad. Men ser ju absolut ut som att stommarna är värda att behålla.
1 svar · 6,3k läst
·
S
sembacken: Jag pm:ar dig.
4 svar · 4,3k läst
·
Y
yeehaa: Jag slipade och behandlade våra bänkskivor igår i köket som är av ek. Dessa har blivit misshandlade senaste 2 åren och inte fått någon behandling alls. Så kring vasken har träet blekts väldigt mycket. Kan man återställa färgen nu efter jag har behandlat med hårdvaxolja eller skulle man ha gjort det innan? Vad ska man isåfall behandla det med? Tar en bild på där det är blekts
0 svar · 2,3k läst
·
M
Mad_Man: Lite lustigt att Elgiganten inte länkar till sina egna instruktioner.
14 svar · 4,5k läst
·
MmeMim
MmeMim: I vårt matrum har vi fräst in el i väggarna och har dolt det bakom en skiva av furuplywood/möbelplywood. Tanken är toppa av kanten med en bröstlist (kanske 3 cm tjock) i samma nivå som fönsterbrädorna runt rummet. Problemet är den södra väggens bröstlist. Östra väggen är 2 meter till en dörröppning och där vill jag bygga en serveringsbänk. Tanken är att den ska se ut/bli
0 svar · 1,1k läst
·
M
Metafor: Tack för toppensvar!! Precis det jag ville veta!
2 svar · 771 läst
·
U
UgglanOO: Köp en riktigt bra krysslaser och det kvalitetspass. Det är det sista man ska pruta på. Sen ska man kolla passet för under och efter varje moment. Det tar 3 sekunder att vända passet och kolla en gång till.
25 svar · 27,7k läst
·
prototypen
prototypen: Sätt en regel på väggen utsalad till rätt mått, sedan skåpen kloss mot. Protte
3 svar · 2,9k läst
M
magnu: Hittade den här för skåpluckor som öppnas uppåt. Tar ingen plats i skåpet! Tänk om jag vetat om den medan jag byggde om i köket. Nu när jag är klar stör det mig att gånjärnen till de uppåtgående dörrarna tar för stor plats i skåpet. Någon med erfarenhet av GRASS T-slim ? https://www.grass.at/fileadmin/downloads/presse/2020/BRO_Kinvaro-T-Slim_DE-EN_screen.pdf
0 svar · 1,2k läst
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.