Känner mig väldigt dum. Köpt en fläkt och fick med ett rör. Bara att jag fattar inte hur jag ska få på röret. Hsr försökt att trycka den förstärkta änden över hålet i fläkten men hålet är typ en millimeter för stor så jag lyckas inte få på den. Ska den in i hålet istället? Då kommer ju inte ventilluckorna upp och dessutom är den för stor för det. Vad säger ni?
Det låter som du behöver en skarvmuff / ventilationsmuff för att de ska passa ihop.
A. Röret ska definitivt sitta utanpå.
B. Mycket märkligt att det inte passar om det var det röret som följde med. Är du SÄKER på att det inte går på, ens med lite milt våld?
C. Det finns ingen del till i paketet? När jag köpte ny fläkt i julas hade de lagt en del inne i själva fläktkåpan, förstå att blodtrycket gick upp innan vi hittade den.
D. Lycka till!
B. Mycket märkligt att det inte passar om det var det röret som följde med. Är du SÄKER på att det inte går på, ens med lite milt våld?
C. Det finns ingen del till i paketet? När jag köpte ny fläkt i julas hade de lagt en del inne i själva fläktkåpan, förstå att blodtrycket gick upp innan vi hittade den.
D. Lycka till!
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Går det inte med list, så går det med våld.....
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

