Hej!
Är sugen på att installera en Bosch SMU46CW01S.

Den är exakt 600mm bred.
Det betyder att den får stå precis intill spisen och man får ta bort skåpet i mitten men precis så man kan behålla skåpet under diskhon.

Då behöver bänkskivan vila på diskmaskinen på något sätt.
Är detta en dålig idè?

Ska man försöka hitta en 55cm diskmaskin istället och behålla skåpsväggen på vänster sida intill spisen?

Mvh Seb

• Mätning av köksskåps bredd med måttband, nära spis och hängande kökshandduk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller måttband vid köksskåp och mätspace mellan skåp och spis för diskmaskinsinstallation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Oj det där ser besvärligt ut att få till ett stöd på vänstra sidan, jämte spisen. En skiva emellan hade funkat men får inte plats. En konsol(som ändå inte är helt stabil, skivan böjer sig i framkant ändå) får inte plats.
Mig veterligen så finns inga 55 cm maskiner men väl 45 cm så det är nog ditt val. Då kanske du kan behålla det smala skåpet och få stöd av den.
En smal diskmaskin klarar rätt mycket ändå. Hur många är det i ditt hushåll?

• Gilla
Sebastian Freij
  • Laddar…
G
Det ser ut som hålet jag har/hade vid min diskbänk, dock fick jag "bara" plats med en 45-maskin.

• Gilla
Sebastian Freij
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Oj det där ser besvärligt ut att få till ett stöd på vänstra sidan, jämte spisen. En skiva emellan hade funkat men får inte plats. En konsol(som ändå inte är helt stabil, skivan böjer sig i framkant ändå) får inte plats.
Mig veterligen så finns inga 55 cm maskiner men väl 45 cm så det är nog ditt val. Då kanske du kan behålla det smala skåpet och få stöd av den.
En smal diskmaskin klarar rätt mycket ändå. Hur många är det i ditt hushåll?
Vi är tre i hushållet men kommer bli 4 snart.
Verkar smidigare med 45cm som du säger och kanske bättre anpassat till just detta kök.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.