24 124 läst ·
27 svar
24k läst
27 svar
Doft av rutten mat i frysen
Och hur har det kunnat bli mask i en stängd frys. De ev maskar som fanns i tex fisk när den var färsk ofryst dör i frysen och det som oftast betecknas som mask i ruttet kött är ju fluglarver men förutsätter att det finns flugor som kommer åt maten och hur går detta till i en stängd frys.
Maskarna är nog helt klart nojjor och det är kanske samma sak med lukten, dvs det sitter mer mellan öronen och inte så mycket i frysen

Maskarna är nog helt klart nojjor och det är kanske samma sak med lukten, dvs det sitter mer mellan öronen och inte så mycket i frysen
Redigerat:
Jag skulle ha fotograferat larverna. De kröp i sörjan längst ned i frysen och de kröp på väggarna längst upp. Jag gick inte igenom påsarna för att ta reda på varifrån de kom. Men jag såg minst fem långa (1 cm) vita larver…
Nu har jag kört frysen i några timmar. Ismaskinen har producerat is. Jag tog ut några kuber och lade i ett glas vatten. Tyvärr smakar iskuberna precis lika illa som det fortfarande luktar…
Om det inte blir bättre om några dagar, blir det byte av alltihop.
Nu har jag kört frysen i några timmar. Ismaskinen har producerat is. Jag tog ut några kuber och lade i ett glas vatten. Tyvärr smakar iskuberna precis lika illa som det fortfarande luktar…
Om det inte blir bättre om några dagar, blir det byte av alltihop.
Jag skulle duscha allt, väggar, golv, tak, ismaskin osv, med koncentrerad Klorin. Psykologiskt skulle det i varje fall få mig att må bättre när jag provsmakar isen. Föredrar lukten av badhus framför bårhus... :eek:zingo skrev:
Lägesrapport: lukten har faktiskt avtagit en hel del och man får nu sticka huvudet långt in för att få äckelmage. Ställde även in en tillbringare med juice över dagen och den smakar som den ska. Det kanske löser sig ändå... Men vilken läxa att lära sig på detta sätt. Blä
Det var så längesedan att jag inte minns exakt. Bor i sista huset på en grusväg och ingen annan än jag känner hur soptunnan luktar. Paketerade in det värsta (lax och räkor) i ett par lager plastpåsar och kan inte minnas att det blev några problem.E Edelman11 skrev:
Klicka här för att svara